'Rommelt' het altijd voor je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pinjo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hoi, hoi,

Ben vandaag 40+3 weken zwanger en het begint nu allemaal wel erg lang te duren. Ik probeer positief te blijven en de a.s. papa en ik doen veel leuke dingen en proberen ons nog lekker op de bevalling te blijven verheugen. Op sommige momenten (na weer een slapeloze nacht) zijn we echter erg teleurgesteld omdat de baby zich nog niet aankondigt. De vele telefoontjes en SMS-jes van alle familie en vrienden die zich in hun vakantie ook stierlijk zitten te vervelen helpen ook al niet echt... (Tsja, ik kan de beeb er ook niet uit denken, ook al schijnt iedereen dat wel te denken.) Waar ik echter vooral wanhopig van wordt is dat ik nog helemaal niks voel: nauwelijks krampjes, geen andere afscheiding, en na een zwangerschap vol harde buiken, lijken die nu ook minder te worden! Iedereen zegt dat 'het nu elk moment kan komen', maar ik heb er dus niet zo veel vertrouwen meer in dat mijn lichaam het zelf gaat doen.

Mijn vraag is dus eigenlijk: komt het voor dat een bevalling 'zo maar' begint, zonder dat je het aan voelt komen? Ik hoor namelijk vrouwen vaak vertellen dat het voor de bevalling toch wel een aantal dagen rommelde in hun buik. Ik zit nog op dat rommelen te wachten! Ben erg benieuwd of dat terecht is, of dat het inderdaad ook zo maar ineens kan beginnen (ik hoop het zo :( ). De 42 weken komen nu in ieder geval akelig dichtbij...

2. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Het wachten lijkt mij ook vervelend, ik was blij dat mijn zoon een week te vroeg kwam!
    Ik verloor een week voor de bevalling de slijmprop, maar verder heb ik ook geen "gerommel" gehad.

Veel succes en ik hoop dat je kleine wonder niet al te lang meer op zich laat wachten.
    Heb vertrouwen in je lichaam, je baby vind het gewoon nog veel te lekker bij zijn mama ;) !

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier geen gerommel gehad op een aantal harde buiken na, maar die deden geen pijn ofzo.
    ben uiteindelijk 3x gestript. Haalde ook niets uit.
    Uiteindelijk met 42 weken de vliezen laten breken en na 6,5 uur was marin er.
    Laat uk nog maar lekker ff zitten (alsof je dat kan beïnvloeden). Istie mooi in januari jarig. En niet zo tussen al die feestdagen in.

Oja, en dat je het zat bent snap ik helemaal. Laat de tonic, de ananas etc. maar zitten. Helpt helaas niet.

4. 4days

4days Niet meer actief

Bij mij begon het smiddags te rommelen en voor de avond begon de bevalling ;) Dus van tevoren heb ik ook helemaal niets gemerkt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn verhaal maar eens:

donderdagochtend VK controle op 41 weken. de kleine was niet ingedaald, en mijn bloeddruk ietsjes hoger, maar niks opmerkelijks.

donderdagmiddag, nog even wat boodschapjes doen bij de Ikea, en de prenatal, en de mediamarkt. En ook nog even lekker naar de macdonalds.. Nog steeds nergens last van. Niet eens van mijn bekken na 3 uur shoppen. Ik voelde me echt kiplekker, en zij tegen nieuwsgierigen dat ik de baby nog lang niet verwachte als het aan mijn gevoel lag (met 41 weken dus)

's nachts rond 2 uur werd ik wakker, voelde iets vocht en twijfelde tussen vruchtwater en urine. Maar er kwam niks meer nadat ik naar de wc was geweest. Dus ben weer naar bed gegaan. Kon alleen niet zo goed slapen.
    Rond half 4 de eerste wee, rond 7 uur tijd om de VK te bellen, en om half 1 een mooi klein ventje in mijn armen..

Conclusie: het kan je zomaar opeens overkomen.

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Bij mij heeft het helemaal niet gerommeld helemaal niks, maar ik moest ook ingeleid worden met 42 weken, anders had ik nu nog steeds gelopen :D

Nou aan mijn antwoord heb je niet echt veel volgens mij

7. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    bij mij heeft er bij stef niks gerommelt, het is meteen echt begonnen!

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.376
    510
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ook totaal geen gerommel (bij mijn eerste) wij zijn die dag nog naar de Makro geweest en s'avonds even over de kermis gewandeld en wat gedronken op een terras. Om 11 uur s'avonds zaten we film tekijken en voelde ik het nat worden dus ik snel ff een matje onder me kont en een verbandje in. ongeveer een uur later begonnen de krampen die langzaam overgingen in weeen. en om 17.30 is mijn eerste zoon geboren.

bij mijn tweede zoontje heb ik wel eerst 3 dagen last van voorweeen gehad.

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hier rommelde er van alles maar er gebeurde niets. Met 41 weken ben ik ingeleid dmv tabletten die de BM moesten verweken. Dit is na 2,5 dag gelukt echter kwam de weeen niet op gang en kreeg ik weeen opwekken (wat een hel) 12 uur lang weeenstormen gehad :confused:

hoop dat het bij jou gewoon komt want een bevalling als de mijne gun ik niemand

succes meis!

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier precies hetzelfde. Nog geen harde buik gehad.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.174
    2.284
    113
    Hier ook niks vantevoren hoor. Ik was gewoon opgestaan, had ontbeten en was aan het werk gegaan en ineens moest ik heel nodig naar het toilet, verloor de slijmprop en belandde binnen notime in een weeënstorm. 3 uur na de slijmprop had ik een baby. Dat was overigens met 38 weken, dus wel voor de uitgerekende datum.
    Ik hoop dat het voor jou ook heel snel gaat beginnen en dat je nog dit jaar je babietje krijgt!

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Mijn eerste kwam drie dagen te vroeg, ik werd midden in de nacht wakker met weeën, daarvoor niets gevoeld dat de bevalling er aan zat te komen.

Mijn tweede kwam dertien dagen te laat. Ik was met 40+5 gestript, even gerommeld, maar verder niets. Een week later ben ik in het ziekenhuis weer gestript en bleek ik ook al 3cm ontsluiting te hebben. Maar daar heb ik dus niets van gemerkt, dat ik al ontsluiting had. Na het strippen kwamen 's avonds de weeën op gang en is Quinten de volgende ochtend omstreeks zes uur geboren.

Kortom, beide keren geen voortekenen gehad van een op handen zijnde bevalling.

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hier heeft het nu ook al verschillende keren echt gerommeld...
    Bij mijn eerste bevalling zette gelijk door.... dus nu al 2 keer echt gedacht dat het begonnen was....
    Gisteren zelfs beetje bloederig slijm verloren.... erge pijn in mn onderrug, wat weeen, maar alles weer rustig geworden...

Nu vertelde de vk dat dit "gerommel" bij een tweede/volgende vaker voorkomt dan bij een eerste....

Nou lekker dan...! vind het erg frustrerend!

14. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hey,

Is zeker frustrerend...
    Ik ben nu 39w3d... en bij mij rommeld het wel al aardig... Ik hoop dat de kleine zich snel aankondigd... Want begin het ook al aardig zat te worden..

15. ramona0309

Tja... en dan zie ik hier soms Banners voorbij komen van 42+... en dan denk ik...

ik moet niet zeuren...

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    nee joh! Zeur maar gewoon. de één huppelt tot die 42 weken door terwijl het voor de ander vanaf 37 weken hangen en wurgen is. Is niet te vergelijken met elkaar.

17. ramona0309

thanx..
    Ja heb je wel gelijk in.... huppelen zit er hier al lang niet meer in, met mn BI :cry:

och laatste loodjes.... het zal geen maanden meer duren.. :)

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    hihi, ik hoop het ook niet voor je :)

19. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik vroeg me eigenlijk af wat jullie bedoelen met rommelen want dat heb ik ook soms een hele dag dat ik vanalles voel,

kan iemand het beschrijven

20. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    volgens mij mogen we wel "zeuren":) het is lastig en vooral als t al rommelt. hier dus ook, rommelen en veel haree buiken maar meneer wil nog steeds er niet uit....

succes alelmaal met de laatste loodjes.

Deel Deze Pagina