Klopte de uitgerekende datum met de ovulatie bij jou?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoepperzikje, 6 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoepperzikje

Snoepperzikje Actief lid

19 mei 2019
    142
    82
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik vermoed dat mijn ovulatie 24 juni is geweest op basis van tempratuur. Op basis daarvan ben ik 16 maart uitgerekend. Nu ben ik nieuwsgierig: Wie van jullie wist zeker wanneer de ovulatie was en klopte de uitgerekende datum (berekend met de echo's) ook?

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hoi! Gefeliciteerd!

Hier wist ik het bij de jongste zeker wanneer het was. Toch ben ik uiteindelijk 2 dagen vooruit gezet.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik wist bij de oudste zeker de dag van ovulatie, maar werd toch 6 dagen vooruit gezet. Uiteindelijk met ruim 41 weken ingeleid en m’n lichaam en dochtertje waren er nog niet klaar voor. Dus denk dan toch dat ‘mijn’ eigen datum klopte!

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    De 2e was perfect op termijn tov ovulatie vanaf 8 weken (de 1e echo was zonder termijn aanduiding) De 3e bleef 2 echo's achterlopen en de 3e: liep hij paar dagen voor op de ovulatie (ovualtie zeker ivm medicatie) en met de officiële termijnecho was hij niet meetbaar want lag niet stil dus ze hebben de echo ervoor aangehouden.

Bij de 1e weet ik het niet meer. Maar bij de 2e en 3e spoot ik pregnyl/ovitrelle dus zeker van dag eisprong

5. Evelie

Evelie Nieuw lid

16 jul 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben 6 of 7 dagen naar voren gezet, werkte met ovulatietests dus weet die ovulatiedatum vrij precies. Mijn ovulatie is altijd vroeg in m'n cyclus (vaak al 18/19 dagen voor mn menstruatie) dus de berekening op basis van laatste menstruatie leek me daardoor sowieso niet helemaal kloppen

Nog niet bevallen dus weet nog niet wat klopt

6. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    257
    332
    63
    Vrouw
    Ik ben zeker van mijn ovulatie, maar toch 4 dagen naar achteren gezet. Wil ze het bij de 13 weken echo morgen nogmaals laten meten, maar het volgt tot nu toe in ieder geval netjes wel het groeilijntje met de termijn die er vanaf 1e echo op is geplakt dus is niet dat het vertraagd ofzo. Dat is het belangrijkste

7. Dwaallichtje

Dwaallichtje Fanatiek lid

7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee,

Bij de eerste 2 a 3 dagen vooruit gezet. Bevalling begon met 40+6, maar was dus misschien 40+3. Mijn uitgerekende datum kon ook sekstechnisch niet omdat ik door een aanhoudende schimmelinfectie gewoon nog geen seks had gehad die maand. Dus ik weet het echt heel zeker.

Bij de tweede 3 dagen vooruit gezet. Heel duidelijk de ovulatie gevonden met testen en temperaturen. Bevalling begon wederom met 40+6, wat dus misschien 40+3 was.

Nu zeker 4 dagen vooruit gezet. Wederom kan dit sekstechnisch gewoon niet. Ik ben benieuwd wanneer deze zich meld.

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Bij de eerste klopte het precies, bij de tweede 3 dagen vooruit gezet, bij de derde 1 dag vooruit en nu weer 3 dagen vooruit gezet.

Bij de eerste twee temperatuurde ik en wist ik ovulatie echt zeker. Bij nummer 3 ovulatietesten gedaan en bij nummer 4 maar 1x seks gehad vlak voor ovulatie en kan ik echt niet eerder bevrucht zijn dan mijn inschatting. Ik voel eisprong ook vaak duidelijk.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij de laatste 3 ovulatietesten gebruikt en het klopte precies. Misschien met 1 dagje verschil omdat de eisprong binnen 24 uur kan komen, maar ook binnen 48 uur. Ik heb geen temperatuur gemeten.

10. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hier volgens echo’s 6 en 4 dagen langer zwanger dan kon. 6 en 2 dagen voor m’n uitgerekende datum bevallen, dus 12 en 6 dagen eerder dan op basis van mijn eisprong zou kloppen.

wat me opviel is dat beide baby’s qua lengte en gewicht gemiddeld zijn geboren en al heel snel naar de p98 zijn gegaan om daar nooit meer vanaf te komen. Denk altijd dat ze ‘klein’ zijn geboren omdat ze iets eerder waren.

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Volgensmij bij mijn zoontje 1 dag vooruitgezet en dit keer precies op termijn die ik zelf berekend had vanaf ovitrelle.

Deel Deze Pagina