Hoi hoi, Even een vraagje, ik heb al 5 dagen een oorontsteking auw auw auw, ben van het weekend naar de apotheek geweest voor iets tegen de pijn maar tijdens je zwangerschap mag je blijkbaar alleen paracetamol, 1 tabletje in de drie uur. Ik het hele weekend door geslikt. Vandaag naar de dokter, krijg ik vreselijk op mn mieter dat ik paracetamol heb geslikt. Is helemaal niet goed! Ik meteen helemaal bang. Voor mn oorontsteking een antibioticakuurtje gekregen voor in mn oor en peniciline om te slikken. Nu denk ik.. kan dat allemaal wel? Al die pillen, dat kan toch niet goed zijn? Wat denken jullie ervan? Liefs duimelijn
Ik vind het wel een vreemde reactie van je HA, want volgens me HA mag ik juist paracetemol nemen en niks meer... Ik heb ong 4 maanden geleden 4 wervels in me rug gebroken en slikte pijnstillers en moest gelijk ermee stoppen.. En paracetemol nemen als ik er niet tegen de pijn kon.. Ik weet niet hoeveel je van de weekend heb genomen, maar dat mag wel... En de meeste HA weten wat ze wel of niet moeten geven tijdens de zwschap. Althans de mijne wel en als ze het niet zeker weet duik ze in haar boekje.. Vind ik zo fijn van haar..... Lies Jeanney
Paracetamol mag best.. zelfs wel twee tegelijk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je die dagen lang achter elkaar doorslikt op maximale dosering. Ik moet zeggen dat ik én antibiotica én penicilline ook wel een beetje veel vind.. Als je blijft twijfelen zou ik je VK nog maar even bellen voor de zekerheid. In ieder geval veel sterkte.
Inderdaad, paracetamol mag bet. Ik heb een gehoorgangontsteking gehad bij 35 weken, deze heeft bijna 3 weken aagehouden. Ik kreeg oordruppels voorgeschreven en toen deze niet hielpen heeft de huisarts overlegd met de KNO-arts en toen kreeg ik antibioticadruppels. ik heb zowel de huisarts als mijn geynaecoloog gevraagd naar het gebruik van paracetamol, en van beiden mocht ik het gebruiken (1000 mg per keer, 3 a 4 keer per dag).
Persoonlijk zou ik de peniciline niet slikken. Daar heb ik veel slechte dingen over gehoord. Antibioticadruppels zijn ook niet geweldig, maar nu heb je toch eigenlijk een beetje dubbelop? :S En inderdaad.. Paracetamol is JUIST het ENIGE dat mag zonder doktersadvies.. Dus rare HA heb je!
Hey meiden Bedankt voor jullie reacties. Ik woon in Parijs sinds kort en daar gaat het allemaal wat anders. vandaar dat ik ook wat wantrouwend ben. Ik heb mn gyn opgebeld en die zei dat het allemaal best kon. Maar als ik dan jullie weer zo hoor... Misschien dat ik die antibiotica dan maar alleen neem en geen peniciline. Het is ook inderdaad een rare arts hoor want ik zag allemaal plaatjes van blote borsten hangen en vrouwen op operatietafels, blijkt dat hij ook borstvergrotingen doet. En mn man is al iets kalend, stelde hij voor om een haartransplantatie te doen. Kan die ook. Ik vond het nogal een vreemde snuiter. Nu heeft hij jodium in mn oor gedaan en een stokje en als de ontsteking weg is valt het stokje eruit. Ik vind het zo raar, lijkt wel een kwakzalver! Liefs
't is juist omgekeerd! WEL paracetamol en alleen in sommige gevallen AB en dan nog slechts een paar soorten! In- en uitwendige AB lijkt me trouwens een beetje dubbelop! Penicilline is een antibioticum. Amoxilline met clavelaanzuur is ook een antibioticum en wordt veel bij oorontsteking toegepast, kan volgens mij ook tijdens zwangerschap, want als je blaasontsteking hebt krijg je die ook.
Ik dacht, ik pak de doosjes er eens bij. De penicilline is amoxicilline/acide clavulanique Biogran. Klinkt wel als wat je zei, zal wel op zn frans zijn En de antibiotica is oflocet ofloxacine. Klinkt heel spannend.
zal even op google de medicijnen opzoeken. Niet iedere antiebiotoca is goed tijdens een zwangerschap http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst NIET GEBRUIKEN dat oflocet
He? Dat zijn OOGdruppels? Er zit een bijsluiter bij neem ik aan? "Zwangerschap/Lactatie Er zijn onvoldoende gegevens bekend over de resorptie van ofloxacine uit oogdruppels of oogzalf. Vanwege het mogelijke gevaar van afwijkingen in het kraakbeen bij de foetus of pasgeborene wordt geadviseerd ofloxacine niet te gebruiken tijdens zwangerschap en lactatie". De druppels mogen niet afvloeien naar neus- en/of keelholte. Als je ze dus "proeft" moet je het gebruik staken. Dit is echt geen lichtzinnig druppeltje en wordt alleen gebruikt bij ernstige oogaandoeningen! Je kan beter OORdruppels gebruiken op basis van Lidocaine, zoals van Otalgan, die kan je zelf bij de drogisterij kopen en zijn toegestaan tijdens de zwangerschap.
Woooooooow ben ik ff superblij dat ik dat aan jullie gevraagd heb. Pfffffff sjonge jonge wat een eikel die dokter. Zou ik dus zo medicijnen krijgen die verkeerd zijn voor de kleine. oooh daar kan ik echt boos om worden. Meiden jullie zijn echt super. Ik ben jullie zo dankbaar! Echt heeeeel heeeeel heeeel erg bedankt! Ps in de bijsluiter staat dat het wel voor gebruik in het oor is, maar ik ga het dus NIET gebruiken Liefs en echt ik kan jullie niet genoeg bedanken!
Ik had al geen hoge pet op va je huisarts, want paracetamol mag gewoon hoor als je pijn hebt! Maar ik zie nu ineens dat je pas 5 weken zwanger bent. Ik heb even de bijsluiter van de Amoxilline/Clavelaanzuur erbij gepakt en daarin staat bij 0 tot 12 weken dat het product de placenta passeert en gebruikt vermeden dient te worden behalve als het voordeel van het middel groter is dan het risico voor de embryo. Vanaf 13 weken kan het middel veilig gebruikt worden! Kijk maar even in de bijsluiter!
die link die ik erbij heb gezet kijk ik altijd op als ik iets van medicijnen krijg. Meteen alle gegevens bijelkaar. ideaal.
toch klopt het wel dat oogdruppels wel eens als oordruppels worden gebruikt, kan geen kwaad. toch zou ik nu heel erg oppassen idd. misschien even aan je Gyn vragen hoe of wat? en toch maar op zoek naar een andere HA! gr laura