Nu m'n vrouw net zwanger is, komen we er achter dat ze (waarschijnlijk) in de derde week van haar zwangerschap rauwe vis heeft gegeten. We zijn toen naar een sushi-bar geweest. Daar heeft ze ook wat rauwe vis gehad, én wat alcohol. Niet veel, maar toch ... Kan dit kwaad? Of ben ik nu onterecht té ongerust?
Rauwe vis is volgens mij beter van niet, maar als het vers is is het wel goed. Ik begreep dat een haring op zn tijd ook wel mag, maar alleen als je zeker weet dat het vers is. Dus bij de visboer weg bijvoorbeeld. Ook gerookte zalm mag je hebben weet ik, als dat ook maar vers is, en niet vacuüm verpakt. Drank is sowieso beter van niet, maar denk dat een glaasje op zn tijd echt geen kwaad kan hoor.. (ik heb zelf de hele zwangerschap nog niks gedronken, maar als het een keer gebeurd is het niet zo erg).
volgens mij kan dat ect geen kwaad hoor.... er is dan toch nog geen bloedband met het kindje! Ik denk dat je een beetje te ongerust bent
nee volgens mij kan het ook niet veel kwaad hoor!! ken iemand die was al 12 weken zwanger , maar wist het niet... en heeft tot aan twaalf weken zwaar gerookt! en alles gegeten met name filet american... toen ze wist dat ze zwanger was gelijk gestopt. was ook erg bang voor dat er wat mis kon zijn.. dit was gelukkig niet het geval!
Maak je geen zorgen! Zoals al gezegd, er was nog geen bloedband. Maar in het vervolg geen verse tonijn (of andere roofvis zoals zwaardvis) meer en oppassen met rauwe zalm, alleen als het echt vers is!
het kan volgens mij ook geen kwaad de dieetiste had tegen mij gezegd dat ik gewoon sushi kon eten wel belangrijk dat ik zou vragen of het verse vis is of dat bv de tonijn ofzo uit blik kwam. gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
ik ben met 25 weken nog bij een echt sushi restaurant geweest, als het maar vers is dan is er niks aan de hand, heb ervan genoten!
nog geen bloedband met 3 weken, dus niks aan het handje gewoon vanaf nu goed opletten. overigens krijg ik nu ineens overal zin in wat ik niet mag eten... carpaccio, filet american, zacht gekookt eitje.. pff.. at het eigenlijk nooit, en nu het niet mag wil ik het ineens eten?
Ik eet heel vaak sushi, als het inderdaad maar vers is! Vis uit supermarkt laat ik sowieso staan, verder eet ik het wel gewoon!
Als je bij een goed sushi restaurant zit, waar ze verse vis gebruiken, is er niets aan de hand. Je mag enkel geen vacuumverpakte vis hebben. Rauwe vis is geen probleem. Ik heb zelf de gehele zwangerschap gewoon lekker sushi gegeten, ook zelf gemaakt van verse vis. Geniet ervan!
Ik eet ook regelmatig sushi bij een sushi restaurant. Daar is het altijd zo druk dat ik er wel vertrouwen in heb dat het vers is. En ik haal wel eens dagverse zalm bij Smith in Rotterdam. Heeeeeerlijk om rauw te eten en super gezonde vetten. Vis uit de supermarkt laat ik staan...brrrr vieze zooi En ik heb de week voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was me behoorlijk laten gaan op een weekje wintersport en dat was met 6 weken. Toen was er gelukkig ook nog niets aan de hand!