Ik heb al een paar weken dat ik pijn heb in m'n ribben. Maar nu is het de laatste 2 weken zo erg dat ik denk dat het niet meer normaal is. De VK en HA zeggen allebei: Ja, dat hoort bij een zwangerschap. De pijn begint onder m'n borsten tot aan m'n onderste ribben. Ik denk zelf spierpijn, maar dan moet het meer een zeurende pijn zijn en dat is het niet. Het is echt een stekende pijn. Soms kan ik nauwelijk ademhalen en word ik soort van misselijk van de pijn. Nu 'hangt' mijn buik echt helemaal aan de voorkant dus dat zou er ook nog mee te maken kunnen hebben. Het word minder als ik op m'n rug ga liggen of in bad ga, maar verder is het gewoon de hele dag aanwezig. Paracetamol helpt niet. Maar als ik op m'n rug lig krijg ik het weer benauwd... Ik krijg er ook vaak een harde buik bij die soms wel uren kan duren. Ik weet niet of jullie me kunnen helpen, maar dit is ook meer om het ff van me af te schrijven. Word er zo gek van. Mensen begrijpen het ook niet. Als ze vragen hoe het gaat zeg ik altijd :goed hoor. Als je zegt dat het niet goed gaat haken mensen al snel weer af... En ik heb deze klachten nog niet veel gehoord van andere zwangeren. Maar misschien heeft iemand de gouden tip! Groetjes Boney
Dat het zoveel pijn doet, lijkt me niet echt normaal hoor. Wanner is je urine voor het laatst gecontroleerd op blaasontsteking en eiwit? Laat dat anders nog even doen. Het is logisch dat je wat kortademiger wordt doordat ge buik steeds groter wordt, maar dit klinkt mij verder niet bekend... Succes ermee! Flientje
Ik heb het ook hoor.. soms kan ik niet eens een houding vinden om te zitten.. Erg vervelend maar hier wordt ook aangegeven dat het erbij kan horen..
Ik had dat ook, gelukkig is de pijn minder geworden nu ik verder ben in de zwangerschap. Ik heb echo van de buik en alles gehad, maar niks te vinden. Ook de urine was goed. De artsen hielden het op ontstoken kraakbeen. Dus zal wel met de groei te maken hebben.
ik heb precies hetzelfde..vanaf een week of 33 van mijn zwangerschap. hier komt het omdat beeb best groot is en hoog ligt..ze ligt precies tegen mijn onderste ribben en tegen het borstbeen aan....snachts kan ik haast niet liggen --en zeker niet al te onverwacht omdraaien, auw auw-- zitten is idd niet altijd prettig...heel pijnlijk! Maar niets aan te doen.
Hier zit beeb ook sinds een dag of 3 erg hoog. Krijg nauwelijks nog een vinger tussen m'n ribben en het kontje. Maar daarvoor was de pijn ook al dus daar ligt het niet aan. Maar hebben jullie als je zo'n pijn hebt er ook een harde buik bij? Hier namelijk wel. De VK heeft nu tel. spreekuur. Zit te dubben of ik moet bellen voor het weekend of niet. Veel kan ze er denk ik niet aan doen.
Bij mij is tijdens mijn zwangerschap mijn rechter onderste (zwevende) rib zelfs vergroeid. Nu nog last van. Ik heb tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap een stoel bij de Ikea gekocht met een erg schuine leuning, had ik minder last. Had wel hulp nodig bij het er weer uit klimme Succes! Lisette
Ik heb ook precies hetzelfde gehad. Onze baby lag in stuitligging. Nadat ze haar hebben gedraaid, was die pijn ook over. Het was bij mij dus constant het hoofdje wat tegen de ribben aan lag. Gr. Ollie.
Ja schijnt normaal te zijn. Ik ben nu 2 keer onderzocht in het ziekenhuis voor die ribbenpijn. 1 x omdat ik ook eiwitten in mn urine had en ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging. En gister omdat de pijn niet meer te houden was. De gyn zei dat ik er maar aan moest wennen.
Ik heb het ook een paar weken, maar dan aan de zijkant/achterkant. Zo'n zeurende, stekende pijn. Soms, als ik tegendruk geef, doet het minder pijn, maar verder is het heel de dag aanwezig.