klopte jouw berekening?

Discussion in 'Zwanger worden' started by vanessa1, Nov 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vanessa1

vanessa1 Lid

Nov 16, 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Je kan tegenwoordig in apps je eisprong berekenen.
    Bij wie klopte deze berekening? kwam bijv. je ovulatie test overeen met de berekening?

2. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

Sep 28, 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn berekeningen kloppen meestal wel op
    vruchtbaarheidscalculator.be

maar dat is geen app maar een site (wie weet bestaat hij in app maar dat weet ik dan weer niet)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die apps , evenals banners, gaan uit van gemiddelden. Bijna geen enkele vrouw is gemiddeld.

Stel je hebt een cyclus van 28 dagen, dan zegt een app of banner standaard dat je eisprong op dag 14 moet zijn. Terwijl in werkelijkheid je eisprong veel eerder of later kan komen!
    Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen kun je je eisprong bij een 28 dagencyclus verwachten VANAF dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus, meteen gemiddelde dus van 14 dagen.

Het zomaar vertrouwen op wat een app zegt (welke niet eens in jouw lichaam kan kijken!) kan ervoor zorgen dat je op de verkeerde dagen gaat klussen met als gevolg geen zwangerschap.

Je kunt uiteraard wel gebruik maken van een app + ovulatietesten. Ovulatietesten maken gebruik van je urine en zijn daardoor vele malen nauwkeuriger in het bepalen van je eisprong.

Succes!

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Neuh bij mij niet echt, ik bereken ook verschillende cyclus lengtes. Just to be sure ;) Dan heb ik ongeveer 2 weken welke belangrijk zijn :)

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Nee, wat hieronder staat klopt bijvoorbeeld niet ;)

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Tja, dit dus...

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kunt er wel een indicatie van krijgen. Mijn app geeft 3 dagen aan. Dan weet ik ongeveer wanneer. Gelukkig voel ik mijn eisprong heel duidelijk. Dus daardoor weet ik wanneer hij is. En het is altijd wel een van die drie dagen.

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Als je wisselende cyclussen hebt, dan kan je beter uitgaan van het gemiddelde van je eigen vorige cyclussen dan van wat een app voor je berekent.

Share This Page