"het moeten" steekt tegen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sabrinakenneth, 21 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames

even een vraagje

wij zitten in ronde vijf en hebben eigenlijk een hekel aan het "moeten"..

de vorige maanden hebben we steeds op de vruchtbare dagen alle dagen geklust en tegen de eisprong kon mijn man geen orgasme meer krijgen

deze maan doen we het netjes om de drie dagen sinds 12 november (ei is 25 november normaal gezien)

maar het "moeten" zit ons tegen, gisteren zogezegd "gemoeten".. maar niets gedaan omdat de goesting er niet is.

je hebt veel hulpmiddeltjes maar het idee van het moet omdat.. steekt tegen er is niets spontaan meer aan

maar om ons kans te vergroten moet het eigenlijk toch..

nog mensen daar last van en tips?

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Het moeten komt mij al zo lang m'n neus uit..
    Maar mijn enige tip is dat je het wel leuk moet houden. Tijd nemen voor elkaar.. Knuffelen.. Vul maar in.
    Als je allen "seksen-hup-klaar" hebt, dan is het inderdaad niet leuk.

3. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Herkenbaar! Wij doen het dan ook niet iedere dag, maar idd om de 2 a 3 dagen! Ik probeer maar voor ogen te houden dat het tijdelijk zo zal zijn... zwanger worden lukt niet zomaar, dus wil alle kansen per maand benutten! Het zal een keer raak zijn, hopelijk, en dan weer terug naar alleen maar genieten en niet meer moeten! Maar beter is als jullie een manier vinden dat het moeten eraf is... ik heb nog niet gevonden hoe :(

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ben ik blij dat ik insemineer :D

Iedere dag is ook nergens voor nodig. Om de dag is echt genoeg.
    En als je een regelmatige cyclus hebt en weet wanneer ongeveer je eisprong is en met ovulatietesten werkt dan is 2 x gemeenschap genoeg om zwanger te raken.
    Ik insemineer 2x per maand. De tweede ronde was het gezien de symptomen denk ik raak maar toch ongesteld geworden. De vierde ronde positief getest.
    Ben wel een grootgebruiker van ovulatietesten. ;) Ik test rond mijn vruchtbare periode 2 x per dag.

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    idd kijken om uit de sleur te komen. hier gelukkig beiden hoog libido en zou het nooit een moeten geworden zijn. lijkt me verschrikkelijk... het moet juist leuk blijven. kijk wat je graag zou willen om het weer leuk en spannend te krijgen. want moeten, daar moet toch niemand aan denken lijkt me...

6. Sabrinakenneth

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    het gekke is dat wij ook een hoog libido hebben maar sinds het "moet" een paar maanden duurt is de fun er wat af

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Jemoet het niet gaan verplichten dan is de lol eraf.
    En geloof me wij zijn het ok wel een beetje zat om het precies zoveel te doen tijdens de dagen, maar wij kunnen ons hier geukkig makkelijk overheen zetten en is het niet altijd moeten :D

Trouwens je zit nog maar net in ronde 5 !
    houd er rekening mee dat het vaak wel een jaar kan duren, of in sommige gevallen helaas nog langer. en als het je nu al tegen staat probeer het te doorbreken! anders word het erg lastig !

8. samaa

samaa Niet meer actief

Misschien ovulatietesten gaan gebruiken om je meest vruchtbare dagen niet te missen en de rest van de maand gewoon wanneer jullie zin hebben??

9. Sabrinakenneth

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik gebruik ovulatie testen, maar deze maand kom ik nergens meer aan uit, zelfs mijn temperatuur doet vreemd!

ik zou zogezegd dinsdag mijn ei moeten krijgen maar mijn testen zijn nog altijd wit! (action) en als die positief lijken te worden gebruik ik clearblue digital, omdat ik zeker wil zijn.
    het gekke is dat die van de kruidvat wel een licht streepje geven, dus... zijn die van de action dan wel goed?

10. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    Ik weet precies hoe je je voelt dat stadium zijn wij gelukkig al gepasseerd. We doen nu iui . Succes. En helaas geen tips voor je.

11. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Ik kan het me heel goed voorstellen dat het kan voelen als moeten, hier is ons intieme leventje echt omver geholpen door mijn vorige zwangerschap en de zware 1,5jaar daarna.

Het was zelfs even zo erg dat het soms maar eens in de maand voorkwam en nu we er voor willen gaan willen we ook echt weer ons best doen het leuk te hebben met elkaar. Het moet leuk blijven en absoluut geen moeten worden. Dan slaan we het gewoon even over hoe graag we beide ook willen.

12. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Als je rond dinsdag je ei krijgt, klopt het toch dat ze nog negatief zijn? Dan zal die misschien morgen, of anders maandag/dinsdag positief zijn. Je eisprong is ook niet altijd op dezelfde dag, dus kan makkelijk wat later zijn een keer :)

En ja.. het moeten.. maak er iets leuks van :)

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Misschien moeten jullie iets meer afstand nemen van het perse zwanger worden ;)

Je bent pas 5 maanden bezig en doet al tempen en ovu testen... Heb gewoon plezier met zwanger worden...

14. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Dit dus :). Ik zou het 'moeten' ook echt los proberen te laten. Gewoon vrijen wanneer jullie zin hebben en niet richten op dat ei ;). Een leuk seksleven is zo verschrikkelijk belangrijk! Mijn ex en ik hebben nooit aan moeten gedaan bij het zwanger worden, hadden het fijn en het was iedere keer zo raak. Dit kindje is een ander verhaal, omdat de anticonceptie gefaalt heeft...

15. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Vaak wordt er van in het begin téveel geklust. Het is in het begin zeker voldoende om het om de twee tot drie dagen te doen rond je eisprong. Zeker niet elke dag! En buiten de eisprong gewoon doen wanneer je er zin in hebt. Is dat 1 keer om de week, dan is dat maar zo.

16. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

19 sep 2014
    261
    1
    18
    Probeer het moeten los te laten, dat zal best lastig zijn omdat je nou eenmaal 1 kans hebt per maand. Dat zou je ook in je achterhoofd blijven houden maar de relatie tussen jou en je vriend is ook heel belangrijk.
    Maak het samen leuk en doe het wanneer jullie willen. Miss anders even de ovutesten aan de kant en gewoon genieten.

Hier de eerste twee maanden ook veel te veel mee bezig geweest en daarna dacht ik dat ik mijn eissprong al gehad had en dus niet bewust mee bezig geweest, en toen was raak! Hopelijk bij jullie ook snel raak!

17. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier is het ook echt een moeten, dat staat mij ook zo tegen.
    We proberen het leuk te houden, maar dat lukt ook niet altijd. Wij zijn natuurlijk al heel lang bezig (ruim 2 jaar)

18. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Best wel herkenbaar dit! Vooral ik heb er veel moeite mee, ik heb sowieso van mezelf al niet zo'n hele geweldige seksdrive, om het maar even zo te zeggen..
    Mijn man is er zo een, daar hoef je maar naar te wijzen en hij ligt al klaar.. haha!
    Ik heb wel zoiets, als ik echt geen zin heb, dan maar even niet hoor. Tuurlijk willen we graag een kindje, maar ik wel het ook wel leuk houden. Nu gaat het de laatste tijd gelukkig wat beter en heb ik ergens last van waardoor ik continu zoiets heb van ja kom maar haha. Maar hou het leuk, heb je echt geen zin, sla dan een keertje over. Je moet er ook wel van kunnen genieten vind ik

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh ja dat snappen mijn man en ik heel erg goed :D

Steeds die verplichte nummertjes pfff, mijn man en ik hebben ook nog eens beiden een heel erg laag libido, altijd al gehad dus was sowieso dramatisch.

De laatste maanden deden we het dan ook echt alleen nog maar als ik een positieve ovulatietest had, als ik zag dat de testen begonnen op te lopen dan kon ik wel inschatten wanneer ik een knaller zou hebben dus dan deden we het 3 dagen van tevoren nog zodat het sperma van goede kwaliteit was :D

Dus maar 2 keren in de maand en ben toch gewoon zwanger geworden.
    Het eerste jaar waren we er te gefixeerd mee bezig, was vreselijk :(

20. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    misschien beetje een vreemde vraag, maar misschien is het qua relatie dan ook een beetje 'ingeslapen'? iig merk als het tussen ons niet zo lekker zit dat bedplezier er erg bij inschiet... misschien helpt weer opnieuw 'daten' zeg maar? weer wat meer van elkaar genieten zodat de vlam weer wat terugkomt?

Deel Deze Pagina