wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luuus, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

pfff ik zit met iets en wil even jullie mening hierover, zit een beetje in dilema wat ik met deze situatie aan moet.

even in het kort met mijn vorige zwangerschap kreeg ik rond 24 weken heel veel klachten, duizeligheid, zwart sterretjes zien, heel erg pijn in mijn buik met vlagen. rond 28 weken begon ik heel er te spugen en was mijn maag helemaal van slag. hiervoor heb ik toen heeeel vaak de spoedlijn gebeld en ben ik lang dr vk geweest, waar ik telkens werd afgewimpeld met het hoort er bij, de griep heerst blabla.. eerste zwangerschap dus je neemt maar aan wat je vk je zegt..

met 30 weken kreeg ik uit het niets insulten ben ik meteen opgenomen en is me dochter die nacht nog gehaald. zelf heb ik ook echt kantje boord in het ziekenhuis gelegen (ik had het HELLP-syndroom + pre-eclampsie).
    er waren heel veel dokters bijgekomen en alles in mn lichaam stopte dr ook langzaam mee. allemaal goed gekomen naderhand maar er werd daarna wel gezegd door de gyn dat ik sterk moest gaan nadenken of ik nog wel een 2de wou, en dat ze zo iets nog nooit gezien hebben enz enz.

nu ben ik 8 weken zwanger, wat ik zelf gewoon echt super spannend vind na de vorige keer en ook echt wel eng van hoe gaat dit lopen allemaal. ik kan me hier redelijk overheen zetten omdat ik weet dat er vorige keer ook heel veel fouten gemaakt zijn.

maar mijn gyn die er dus vorige keer bij is geweest en ook heeft gezegd dat ik nog maar moest denken of we wel een tweede willen enz. die is nu echt zo makkelijk. vorige keer zei hij dat ik wel naar een verloskundige zou kunnen, waarop ik zei dat ik eigenlijk wel goed in de gaten gehouden wou worden zeker na vorige keer.
    ik hoef nou pas over 8 weken weer te komen, ook heb ik nog amper een gesprek met hem gehad. en dingen die ik vraag reageert hij echt zooo makkelijk op. hij heeft wel 4x herhaalt dat ik niet zwanger ben zwanger ben je pas vanaf 12 weken enz.

ik ken meerdere mensen die het hellp hebben gehad en die echt om de week moeten komen voor controlles enz die helemaal gerustgesteld worden enz enz.

ik word hier meteen zo onzeker van, is dit normaal of denk ik nou te negatief. ik wil gewoon echt dit keer serieus worden genomen en er alles aan doen om alles goed te laten gaan.

zal ik nou meteen overstappen of nog een gesprek aanvragen met me gyn en het uitleggen.

heel verhaal geworden maar ik heb echt even een andere kijk van andere nodig..:)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Jeetje meis! Wat een verhaal!

Mijn advies: ik zou een andere gyn nemen! Als je je er nu al niet goed bij voelt!! En HALLO je bent echt wel zwanger met 8 weken!:$ Bij 12 weken gebeurd er ook zo vaak iets! Dus dat slaat echt nergens op.

Is dit dezelfde gyn die jou bij je eerste zwangerschap telkens heeft weggestuurd?

Liefs!

3. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou sorry hoor ik vind dat met jouw verleden je gynaecoloog wel wat meer moeite mag doen om jou en je kindje in de gaten te houden.Als hij tegen mij gezegd had zwanger ben je pas vanaf 12 weken zou ik er toch niet zo een fijn gevoel bij hebben.Ik zou dus wisselen.
    Ik wens je echt een hele voorspoedige zwangerschap toe en natuurlijk een wolk van een baby.

4. luuus

luuus Niet meer actief

nee mijn 1ste zwangerschap zat ik gewoon bij de vk. die zijn daarna btw nog langs geweest met een bos bloemen en dat ze het zo erg vonden enz.

deze gyn is wel overal bijgeweest die nacht, heb ook daarna nog een gesprek gehad. ging ook echt met een goed gevoel naar hem toe daarom juist omdat ik dacht hij heeft het vorige keer meegemaakt dus die neemt me wel serieus.

dat vind ik nou ook echt hoor het was ook echt een domper ik ben zo gelukkig weer zwanger te mogen zijn en dan komt je gyn je vertellen dat je niet zwanger ben nee dat ben je vanaf 12 weken..

vind het zo dubbel

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou gewoon een andere nemen als dat kan!
    Vindt het gewoon belachelijk dat hij zo je behandeld. En zeker als je eigenlijk al bijna niet meer zwanger zou kunnen worden!
    Kies voor jezelf meid! Dat is het belangrijkste!

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    andere gyn, eentje die je serieus neemt, je angst aanhoort en ook iets mee doet.
    Bedoel het hoeft niet weer op helpp uit te draaien maar je zult wel de angst houden dat t kan gebeuren.
    Er zijn zat gyns die je wel serieus nemen, de tijd voor je nemen enz. Ik zou daar dus voor gaan en geen energie steken in iemand die dat niet doet

7. luuus

luuus Niet meer actief

indd thnx jullie hebben ook echt gelijk.

pfff ik bel morgen wel naar de gyn om het uit te leggen. en stap dan meteen over. ik heb er ook gewoon geen zin in om mezelf te moeten verantwoorden als ik daalijk wat verkeerds voel bij wijze van voel me dan meteen zo'n zeikerd. ik wil echt een gyn hebben waarbij ik me op mn gemak voel enz

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    goed zo!!:D:D:D

9. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Beetje vreemde reactie inderdaad.
    Ik zou denk ik nog eens in gesprek gaan met die man, kijken waar je uitkomt. Het is natuurlijk wel zo dat een arts naarmate de tijd vordert heel wat andere mensen ziet en zich jou waarschijnlijk niet geheel meer kan herinneren.

Ik wil je hier niet mee aanvallen ofzo hoor, ik vind ook dat hij op zijn minst je wat fatsoenlijker te woord had kunnen staan.

10. luuus

luuus Niet meer actief

ik voel me helemaal niet aangevallen hoor nynke;) dat dacht ik dus ook wat jij zegt. vandaar ook mijn twijfel moet ik hem nog eens kans geven en het gewoon uitleggen.

maar ik hoor om me heen zulke andere verhalen van andere gyn dat mensen onwijs hun verhaal daar kwijt kunnen enz gewoon meer geintereseert en ik wil gewoon nergens een risico mee lopen.

het klopt gewoon niet, we zijn zo geschrokken vorige keer en wilden heel graag een 2de al een tijdje. maar door twijfel er telkens niet voor durven te kiezen. er zijn echt heftige dingen gezegd vorige keer dat ik 1/4 kans heb om weer hetzelfde te krijgen. ik ben 3 dagen weg geweest en ze hadden me fam al verteld dat er echt een kans was om er gehandicapt uit te komen en nu kom ik daar en word er zooooo makkelijk gedaan:S

11. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Luuus,

Jullie hebben heel bewust nog voor een 2e kindje gekozen na de hel van de vorige bevalling. Het is dus ook heel normaal dat je hierin goed begeleid wilt worden.
    Ik zou ook overstappen in jullie geval. Volg je gevoel en geniet van je zwangerschap!
    En eh... nog heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Want zwanger ben je nu al hoor;)

Groetjes Claire!

12. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik snap je twijfels ook wel heel goed, dat zou ik ook wel hebben. Ik denk dat je in deze situatie gewoon het beste je gevoel kunt volgen en desnoods alle gynaecologen in het ziekenhuis afgaan tot je een hebt gevonden waarmee het goed klikt. ;) Maar misschien moet je de huidige ook nog wel een kans geven, dat moet je dan voor jezelf uitmaken...

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik zou het gevoel wat je er nu aan over hebt gehouden proberen te verwoorden naar je gyn. Wie weet wordt het beter en neemt hij je dan wel serieus (overigens vind ik dat hij dat meteen al had moeten doen, maar goed, dat terzijde). Als hij er dan nog zo "luchtig" op reageert, zou ik inderdaad kiezen voor een andere gyn. Wat je hebt meegemaakt is niet niks en dient zéér serieus genomen te worden!! En wat een ongelooflijke rotopmerking dat je pas zwanger bent vanaf 12 weken, waar slaat het op?! Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en hoop dat je een gyn. vindt die jou wel serieus neemt en je goed onder controle houdt!

Deel Deze Pagina