klossen/kraambed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cvwinkoop, 13 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Bedankt voor jullie antwoorden, er zijn dus genoeg opties!
    Ik snapte dat van het kraambed ook niet zo, ik neem aan dat ik nog wel gewoon de trap op kan aan het einde van de zwangerschap, dus dat is dan niet nodig.

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het gaat er ook om dat als jij boven de 100 kilo weegt, het ambulancepersoneel problemen kan hebben met jou van de trap af tillen als je tijdens je bevalling naar 't ziekenhuis zou moeten.
    Arbotechnisch verhaal zeg maar.

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Geen idee eigenlijk, maar heb altijd gehoord dat het niet mag. Ik denk omdat het niet stabiel is.

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus dan gaat dat niet op denk ik.

5. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik zou ook in het ziekenhuis bevallen maar heb dat niet gehaald :)...ik had wel voor de zekerheid en voor de kraamtijd een bed (zo'n bejaarden bed waarvan de rug en voeteneind omhoog kon) beneden neergezet en achteraf was ik daar heeeeel erg blij mee...zitten was voor mij de eerste week geen optie dus ik kon mooi de visite beneden in mijn bedje ontvangen :D...traplopen mocht ik ook niet al te veel...ik was dus erg blij met mijn kraambed :D

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Had je dat bed gekocht dan of ergens gehuurd?

7. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    http://www.hulpmiddelencentrum.nl/default.aspx?id=40 (dit zit ook in leeuwarden)

volgens mij kan je hier zo'n bed lenen/huren alleen heb je dan wel een medische indicatie nodig denk ik...als het hier niet kan dan kunnen ze je misschien wel vertellen waar het wel kan...of even vragen aan je verloskundige...wij hadden er toevallig 1tje staan :D

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook tegen het einde van mn zwangerschap een kraambed gehoord, ik kon dus wel amper de trap nog op en af, ik heb 3 weken met weeën en ontsluiting gelopen en was erg blij dat ik gewoon beneden in bed kon liggen. Zoals hierboven al gezegd, gewoon zo'n 'bejaarden-bed' dat verstelbaar is, in mijn geval zelfs met afstandsbediening. Ideaal. Ook in mn kraamweek gebruikt, gewoon als extra bank zeg maar.

Ik heb 'm gewoon gehuurd bij de thuiszorg, heb 'm een week of 3 in huis gehad geloof ik..

Deel Deze Pagina