Klossen onder bed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Deb26, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik moest sowieso in het ziekenhuis bevallen, en het bed MOEST op klossen, inderdaad voor de kraamverzorgster.. en geloof me, een bed op klossen is in de laatste weken heel fijn!
    Ik had het bed met 36 weken omhoog gedaan, maar als ik eerder had geweten dat een bed zo hoog zo fijn zou zijn, had ik het al veel eerder gedaan!
    Had opt laatst namelijk zulke last van mijn bekken, kon moeilijk uit en in bed stappen, met die klossen ging het al een stuk gemakkelijker!

Liefs Kiss

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het bed op klossen eigenlijk net iets te hoog. Heb dus ook last van mijn bekken, vooral 's nachts, maar kan nu niet zo uit bed wippen, omdat mijn voeten dan nog niet de grond raken. Als ik zo uit bed glij, zonder eerst met mijn voeten op de grond, ben ik echt bang dat het in mijn bekken/heupen 'schiet', moet langzaam mijn hele gewicht op mijn voeten laten komen. Nu schuifel ik naar de rand van het bed, zodat mijn kont op het randje is en dan kan ik met mijn voeten bij de grond. Maar dat schuifelen doet dus pijn :(.
    Ik weet niet hoe lang jullie zijn? Ik ben 1,68 en heb niet zulke lange benen ;).
    Ik vond het bed er de eerste week ook heel erg hoog uit zien, nu vind ik het gewoon en lijkt het me heel raar eruit zien als het weer laag is straks.

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier ook bierkratten gebruikt. Pff wat was ons bed hoog. Had van mijn ouders zo'n opstapje geleend wat je gebruikt om een caravan in te komen haha.
    De VK en de kraamzorg vonden de hoogte ideaal en konden overal goed bij ;) Maar voor mij idee was het echt te hoog. Hoe hoog ons bed toen was weet ik niet meer.

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoe hoog moet je bed dan zijn? (we hebben namelijk van zichzelf al een tamelijk hoog bed). Ik moet in het ziekenhuis (of beneden) bevallen, dus dacht mooi onder de klossen uit te komen... :(

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het moet minimaal 70 cm zijn... boxsprings komen vaak in de buurt maar zijn vaak net iets te laag.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons moest de bedhoogte van de kraamzorgorganisatie 80 cm zijn, maar zie een waterbed maar eens op klossen te krijgen.. :)

De verloskundige zei ook nog heel droog en met zo'n big happy glimlach: "Je kunt ook beneden op de keukentafel bevallen, hoor! :confused: "Daar moet ik ook nog aan eten, muts!" (zo heb ik dat natuurlijk niet gezegd, maar ik dacht het wel..) :)

Uiteindelijk hebben wij het opgelost met een plaat spaanplaat die we nog hadden staan en daar een eenpersoonsmatras op gelegd. Alleen een matras was niet handig omdat we softsides hebben in ons bed, en die zitten natuurlijk niet in het midden van het bed met als gevolg dat de matras als ik erop lag aan 1 kant lager lag dan aan de kant van de softside.. (snappen jullie het nog? ;) )

Uiteindelijk kwamen wij ook maar aan 70 cm, maar toen ik dit wei, zei de VK dat ze wel gewend was om te improviseren... En gelukkig had ik ook een kv die er geen probleem van maakte.. Ik heb alles er wel afgehaald toen ik eenmaal bevallen was, slaapt een stuk lekkerder.. :D

7. augustus

augustus Niet meer actief

Mijn bed is 70 cm hoog en van de VK moet het 80 cm zijn...Lijkt dus overal ook weer anders

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    hier ook bierkratjes onder het bed....omdat wij geen poten hebben, maar een soort van bak... ;)
    snap je?! :rolleyes:

9. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    ik moet van de verloskundige in het ziekenhuis bevallen. Dus ben echt niet van plan om het bed op klossen te zetten.

Verloskundige gaf aan dat de klossen onder het bed moeten zodat de kraamhulp niet hoeft te bukken als ze je poes controleerd.

Heb zelf weinig behoefte aan poescontroles tenzij de verloskundige dit doet.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    En de verloskundige moet dan wel zo ver bukken omdat jij je bed niet op klossen wil? Ik snap het probleem niet zo, ik vind het ook niet zo handig, maar wel begrijpelijk. En wat maakt het uit dat de kraamverzorgende je vagina controleert? Ik weet niet of de verloskundige daar telkens voor langs wil komen en het is toch ook het werk van de kraamhulp.

11. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Het bed verhoog je ook voor de kv, en die controleren zeker je poes en je bloedverlies en een eventuele knip/scheur. Daar hebben ze ook voor geleerd, dus ik snap niet wat het probleem is.

Wij hebben het bed trouwens niet op klossen gezet, maar mijn hulptroepen hebben de dag van de bevalling een 1 persoons matras aan mijn kant op het bed gelegd. Hier heb ik een paar dagen op gelegen, totdat de kv zei dat ik het beter eraf kon halen, zodat ik weer bij mijn mannetje in de armen kon slapen ;) En zij vond het niet erg als het bed lager was.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn VK en KV vonden het allebei geen probleem dat het bed laag was na de bevalling. Ik had ook niet geweten waar ik een 1 persoonsbed op klossen had moeten laten... Het is hierboven zo klein, en we hebben al flink moeten schuiven met spullen om een babykamer te maken...

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    IK was maar al te blij dat ik klossen onder mijn bed had na de bevalling. IK had een flinke knip en flinke pijn. Ik had niet geweten hoe ik anders had moeten opstaan als ik niet een bed op klossen had.

Ik snap ook niet het probleem dat de kraamverzorgster je "poes" (wagelijk woord trouwens) nakijkt. Lijkt mij toch wel van belang hoor. Ze moeten het toch in de gaten houden hoe de wond geneest enzo. De kraamverzorgsters zien niet anders

14. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    wanneer moeten ze dr ook al weer onder... ?

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen, daarvoor moet je naar het ziekenhuis... Als dat het geval is, heb je als je thuiskomt nog wel tijd om ze eronder te zetten. Voorlopig heb je nog even.. ;)

16. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Ik moet bevallen in het ziekenhuis dus de verloskundige hoeft niet te bukken want ik zit dus in het ziekenhuis.

Ik wil niet dat de kraamverzorgende mijn poes controleerd. Dus voor mij maakt het uit. Dat jij graag je poes laat zien vind ik best maar zelf heb ik er niet zo veel mee. ;)

De verloskundige komt een paar keer bij je lang om je te controleren. Volgens mij 2 keer. Dus ze komt niet extra. Tevens heb ik zelf ook een goed stel hersenen dus als er iets niet klopt dan trek ik wel aan de bel.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn man vond het altijd wel eng, hij was bang dat hij eruit zou vallen :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Emmy, veel succes dan met het zelf in de gaten houden van je poes. Wat je inderdaad ook gewoon vagina kan noemen, ik vind poes in een andere context beter passen.

En nee, tuurlijk laat ik niet graag mijn 'poes' zien, maar sommige dingen moeten nu eenmaal. Moest ook om zwanger te worden en ja, in dat geval en na de bevalling, laat ik graag mijn 'poes' zien als dat nodig is. Heb liever zekerheid dat alles daar beneden nog goed gaat.
    Als je in het ziekenhuis bevalt zijn er trouwens genoeg mensen die voorbij lopen die je 'poes' zien, dus ik wens je veel succes dan.

En de verloskundige komt toch na de bevalling bij je thuis, dan moet ze toch bukken bij de controle? En waarom mag zij wel kijken en de kraamhulp niet? Wat is het verschil?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het bed op klossen trouwens net iets te hoog, heb moeite om zonder pijn het bed uit te komen. Moet eerst helemaal op de rand van het bed zitten (dus schuiven, dus pijnlijk voor buik/bekken) om niet het bed uit te hoeven springen.

Deel Deze Pagina