klossen onder het bed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CaatjeMo, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanneer moet dat eigenlijk ook alweer?
    EN moet het echt? Ik kom dan het bed niet meer in, zo groot ben ik niet.

Daarbij ik zou het bed echt niet meer vertrouwen als ze op de klossen staan :S

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij vanaf 37 weken verplicht mijn bed staat niet op klossen omdat het echt niet kon ik beval in het ziekenhuis (indicatie) en heb met de kraamzorg afgesproken dat als hun er zijn dat we dan even een extra matras er op leggen ze komen maar 3 uurtjes per dag

3. Ja ik moet ook verplicht in ziekenhuis bevallen. Aangezien ik de vorige keer een keizersnede heb gehad.

En wil ook minimale kraamzorguren.

4. mo24

mo24 Lid

30 nov 2006
    52
    0
    0
    horeca medewerker
    wervershoof
    ja die klossen....al helemaal alweer vergeten.
    ik heb ze de vorige bevalling er niet onder gedaan,wou thuis bevallen.
    vriend kon het desnoods dan doen als het echt moest.want wou thuis bevallen.vk kwam en zei er niks van,uiteindelijk toch naar ziekenhuis en dus die dingen niet nodig gehad.
    en voor de kraamzorg daarna zou ik het in ieder geval niet doen,want wie wil nou in zn eigen bed moeten klimmen terwijl je net bent opengehaald. :confused:
    groetjes simone

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ze ook nooit gehad,ik woonde hee klein en sliep samen met mijn man op een bedbank en mocht niet eens thuis bevallen.

Ik moest naar het ziekenhuis om te bevallen (ook vanwege medishe indicatie) en de kraamverzorgster heeft er niks van gezegt en was er maar 2 dagen (in totaal 6 uurtjes) omdat ik na de bevalling in het ziekenhuis moest blijven

6. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik vond het wel prettig die klossen eronder, en we hebben ze dan ook nog een paar weken na de kraamweek eronder gelaten. Wij hebben een erg laag bed, en ik ben vrij lang dus op het laatst was het niet prettig om met een dikke buik uit bed te rollen. :) Die klossen waren echt een uitkomst, al duurde het wel even voor ik er vertrouwen in had dat ze er niet onder uit zouden schieten. Zo stevig zien ze er nou ook weer niet uit. :)

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik heb gewoon onder het eenpersoons logeerbed de klossen gedaan (mijn vriend dan..). Daar zal straks het "werk" moeten plaatsvinden als alles een beetje meezit. Ons eigen bed blijft mooi zoals ie is. En in de kraamweek, tja.. als de kraamverzorgster iets moet doen, dan verkas ik gewoon ff naar het logeerbed.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ons bed kan iet op klossen, (waterbed) maar voor de bevalling gaat er een plank op een een 1 persoonsmatras. Na de bevalling gaat dit er weer af. Ik heb toevallig vorige week de intake van de kraamzorg gehad, en zij vonden het niet erg om de controles op een laag bed te doen.

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ook hier staat het logeerbed op klossen. In overleg met de kraamzorg bleek dat geen probleem. Ik denk dat het per buro en mischien wel per kraamverzorgster verschilt of je bed absoluut op klossen moet. T is vooral voor de kraamverzorgster: die moet een gezonde werkhouding hebben.

Je kunt ze natuurlijk gewoon in huis halen en bij je bed zetten. Als de kraamverzorgster het noodzakelijk vind zitten die dingen er zo onder. Overigens ben ik ook niet zo lang en zou ik die dingen ook niet vóór de bevalling onder mijn bed willen. Dan kom ik er niet alleen in en uit.

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier zou het 80cm moeten zijn, maar met een extra matras erop (we hebben nog twee logeermatrassen liggen) komen we op ruim 75cm.
    nou, ik denk dat dat wel OK is, toch? zo niet: pech dan. ik vind die klossen doodenge dingen. bij een vriendin van me is er tot twee keer toe een onder het bed uit geschoten! lekker dan...

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waar haal je die dingen eigenlijk?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ons bed staat ook nog niet op klossen, (welke je bij de thuiszorg/kraamzorg kan halen/lenen). Onder ons bed passen ze ook niet. M'n vriend heeft kisten getimmerd, het bed is dan 85 cm hoog, die hij er binnen 5 minuten onder kan zetten. Wij zijn allebei ook niet zo groot dus eerder het bed omhoog leek ons niet zo'n goed plan. We zijn wel van plan om poliklinisch te gaan bevallen. Maar stel dat het heel vlug gaat(je weet maar nooit) en we niet genoeg tijd hebben om in het z-huis te komen(meer dan 20km, minstens een half uur rijden) Kan het bed toch omhoog.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @robertsaskia:
    Ik zie dat je elk moment kan bevallen. Succes meid!

14. Polletjepiek

Ja idd, spannend hoor! Zie het met vertrouwen tegemoet. Gister bij vk hebben we er grapjes over gemaakt. Ze zegt: misscihen zit je straks in de auto en breken je vliezen, waarop ik zei misschien breken ze hier wel ;) ! Op de onderzoeksbank :) Dat vond ze niet zo'n goed idee. Zulke dingen maken je er wat minder gespannen. Dus misschien gebeurt het vandaag, maar het ok nog wel volgende week worden, we kunnen niets anders doen dan afwachten.

Saskia

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ben je er helemaal klaar voor?:) Spannend hoor. Zou echt nerveus worden rond die tijd, elk moment je kleintje in handen kunnen hebben na 9lange maanden.
    Laat je weten hoe het gegaan is als de kleine er is? :) Ben benieuwd!

16. Polletjepiek

Ja ben er helemaal klaar voor. Ook moet ik zeggen dat ik er ook wel klaar mee ben, met het zwanger zijn zeg maar. Al is het alleen al die ellendige maagzuur. En dat ik weer normaal m'n sokken aan kan doen :)
    Ben af en toe wel nerveus geweest de laatste tijd. Maar na ons bezoekje bij de vk gister, sta ik er weer helemaal positief tegenover en da's wel belangrijk als je de bevalling ingaat, zeggen ze.
    Ik schrijf, als ik er aan toe ben, in het onderdeel bevallen van deze website wel een verhaal hoe het is gegaan enzo.

Groetjes Saskia

17. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mijn oudste stond het bed op klossen. Maar onze verloskundige was van het type 'big mama' en ons bed was behoorlijk zacht (een boxspring met lekkere zachte matrassen erop). Dus toen ze ging zitten kukelde ze bijna achterover er weer van af... :) .

Nu heb ik een ander bed, we gaan er gewoon onze logeermatrassen op leggen en dan moet het maar hoog genoeg zijn. Het is alleen maar voor de kraamhulp, want ik moet toch in het ziekenhuis bevallen.

Deel Deze Pagina