Tja..het bed moet minimaal 80 cm hoog zijn, echt mega-hoog. Maar ze gaan het echt niet nameten hoor! ons bed was zo'n 65 cm en dat was OK. Wij hebben boxsprings en die zijn sowieso al wat hoger. Bij extreem lage bedden begrijp ik wel dat het onhandig is voor mama en vroedvrouw. Groetjes Juliette
Misschien dat je tijdens de kraamperiode in een logeerbed kan slapen. Anders ou ik het ook niet weten. Sowieso met de kraamzorg overleggen.
@ Marye: ik zou er dan voor kiezen om niks te doen en dan tegen de kraamhulp zeggen (mocht ze er problemen mee hebben) dat je man of iemand anders het bed wel opmaakt.... Tenzij je thuis gaat bevallen (maar als je in verwachting bent van een tweeling wordt het toch zowiezo zh? ) Wij hebben een bed met een schap er achteraan vast dat ding kan ook absoluut niet op klossen of kratten! En ik heb geen zin om in een ander bed te gaan slapen Denk dat ik dan tegen de kraamzorg zeg dat mn vriend het bed wel opmaakt of anders misschien een matras eronder ofzo...
Op welke hoogte hebben jullie de matras liggen? Je kon die op twee hoogtes zetten namelijk (met het in elkaar zetten v/h bed). Als nachtkastjes gebruiken wij de MALM-kastjes (die met 2 lades), die dingen zijn ook redelijk laag (helemaal als je bed ineens de hoogte van een kratje omhoog gaat). Aangezien de lampjes ook niet al te hoog zijn en ik straks - zittend - anders in de lamp kijk ofzo (als 'ie aan is, heb behoorlijk gevoelige ogen) zullen wij ze wel moeten verhogen (of iig die van mij).
Ik heb het geregeld! Ik wil geen kratten onder het bed (geeft me echt een onstabiel gevoel) en klossen kunnen niet. Heb dus eerst naar kraamzorg gebeld (ik wil namelijk wel thuisbevallen) en die zei dat er vier opties zijn: - Klossen (valt dus sowieso af) - Kratten (voor mij ook geen optie) - Extra matras erop (ik kan er van niemand een lenen en die krengen zijn duur dus kopen voor eenmalig gebruik wil ik niet) - Een bed huren van de thuiszorg Ik heb thuiszorg gebeld. Die gaf aan dat het huren van een bed kost: 44 euro per week, 7,50 per week voor het matras en 88 euro bezorgkosten. Van de gekke dus. Maar de thuiszorgmedewerkster gaf aan dat als je een indicatie van je VK krijgt het gratis is. Ik dus de VK gebeld. Mijn probleem voorgelegd. Vooral het belang van een hoog bed gezien de thuisbevalling en aangegeven dat de kosten echt te hoog voor me zijn en ik geen andere opties heb. Zij heeft gebeld met thuiszorg en belde me terug met goed nieuws: ik krijg komende week het bed thuisbezorgd, gratis. Zonder huurkosten noch bezorgkosten. Dus misschien een tip? Ik ga wel gewoon in mijn eigen bed slapen en laat die wel door mijn man of familieleden verschonen maar gebruik dat bed van thuiszorg voor de bevalling. Zo blijft mijn eigen bed ook nog eens schoon.
ik wou net zeggen je kan bedden huren bij thuiszorg het zijn echt van die ziekenhuis bedden handig dus
Ja, alleen de kosten zijn enorm (44 euro per week x 5 als je overtijd gaat lopen) en de bezorgkosten plus huur van matras. Dus als je dit wilt doen doe het via de VK. Dan kan het dus gratis.
Hiranthi: Wij hebben het bed op de hoogste stand staan. En wij hebben ook dezelfde nachtkastjes en die zijn nu net zo hoog als het bedframe, dus het matras steekt er nog iets bovenuit. Voor mij is dat hoog genoeg maar je moet zelf maar kijken of het voor jou werkt.