Hey allemaal, lees en hoor vaker verhalen dat klossen en auping bed geen goede combi is. Wij hebben een Auping Match (Match New York bed - Auping.nl) met schuine pootjes. Kunnen die op klossen? Ben heel benieuwd hoe we überhaupt het bed omhoog getild krijgen want ik kan hem niet eens verschuiven zo zwaar is hij. En hoe hoog moet het bed nou uiteindelijk zijn? lees overal verschillende hoogtes.
Hier ook een loodzwaar en lomp auping bed. Maar ze slapen zo lekker... In overleg met de vk gooien we er een logeermatras bovenop. Dit vonden ze prima. Dus geen klossen, onze rug blijft heel. Wij blij!
Hier ook een dure boxspring staan die niet zomaar 123 op klossen kon. De hoogte was incl. matras en topper 65 cm. Wij hoefden hem uiteindelijk niet op te hogen. Anders hadden we er ook tijdelijk even een éenpersoonsmatras opgelegd... Tegen mij zeiden ze bij de intake van het kraambureau dat het bed minimaal 60-65 cm. hoog moet zijn, maar dat ze 70 cm. tegen de mensen zeggen, omdat dat er toch vaak 5-10 cm. bijgesmokkeld word.
Wij ook een boxspring, hoefden uiteindelijk gelukkig ook geen klossen onder! Dat is met dat bed niet te doen en moet er nu al inklimmen, haha. Scheelt paar centimeters en kraamzorg vond t geen probleem!!
Hier zeiden ze het liefst 80cm. Weet niet hoe hoog je bed nu is? Anders kun je misschien even overleggen met het kraamzorgbureau of het verplicht is aangezien het geen doen is met jullie bed.
@schaapje: je kunt ook evt een paar bierkratjes eronder zetten met een lange plank van krat naar krat voor de pootjes?? als de hoogte van het bed 39cm klopt (of komt hier nog iets bij van matras ofzo) dan is dit voor kraamzorg veel te laag. voor de hoogte zou ik toch even bij de kraamzorg navragen. ze hanteren nog weleens verschillende hoogtes. mijn vk zei 65/70cm. maar kraamzorg wilde toch liever 80cm.
Hier ook een loodzware auping boxspring, maar wel op klossen gekregen hoor. Is je bed niet in twee delen? Wij hadden namelijk twee aparte matrassen op aparte onderdelen, die aan elkaar zitten via het hoofdbord. Paste uiteindelijk prima allemaal, en ik had een héérlijk uitzicht over de hele straat hahahaha
Hihi bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten dat ik voor het enorme bedrag van 24,95 een eenpersoonsbed bij de Ikea ga halen welke ik op klossen zet (FJELLSE Bedframe - IKEA). Hopelijk is het niet zo gammel dat het gelijk instort . Heb zelf nog wel een lattenbodem van Ikea en twee matrassen die erop kunnen. Ik zie het gewoon zó niet zitten om ons eigen bed op klossen te zetten. Sowieso lijkt het me vreselijk om in zo'n hoog bed te moeten klimmen, lekker onpraktisch ook in je kraamweek met voeden, kindje uit wiegje halen etc. Moet je echt je bed voor uit als hij zo hoog is. Dus lekker weeën opvangen in mijn eigen superfijne bed en laatste stukje dan maar in het ikea-1 persoonsbed ivm werkhoogte voor vk. Ga ik daar ook wel op liggen voor controles kraamzorg als ze dat graag willen. (bij eerste controles gewoon in eigen bed gehad altijd) Zou het te doen zijn, bevallen in zo'n bed? Hihi hij is zo goedkoop dat hij daarna gewoon gelijk bij grof vuil kan of in de openhaard Vk kan in ieder geval aan alle kanten makkelijk bij me!
Ons auxine bed kon op klossen, met enig hulp van vrienden gelukt. Moest er wel met een opstapje in. Het werd wel heeeeeeel hoog Gelukkig was ik vlak voor bevalling nog erg fit, dus lukte het nog wel....