klossen passen niet onder het bed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door m038, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo,

ik heb een vraagje. wij hebben een boxspring in een ombouw, deze week klossen gehaald en een keer raden. ze passen niet onder het bed. de pootjes zitten te dicht op de ombouw. op zich vind ik het niet zo heel erg vond het toch al heel erg hoor. maar heb nu een matras extra geregeld. met de klossen eronder kwam mijn bed op 75 cm. nu op 70 cm. in de infomap van de kraamzorg staat min. 80 cm. zou dit een probleem worden. en kan mijn man het dan eventueel zelf verschonen?
    iemand ervaring

groetjes marij

2. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Het gaat niet alleen om het verschonen van het bed. Ook de verzorging van jou ivm hechtingen etc en wanneer het kindje eventueel thuis geboren wordt.
    Mijn kraamzorg nam geen genoegen met 5 centimeter minden :-S
    Probeer anders bierkratjes?!

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Idd als iedereen 5 cm naar beneden gaat en de vk vind dat oke...is de volgende 8 cm lager :rolleyes: en de volgende etc. ...waardoor de vk straks nix meer heeft aan haar/zijn rug.

Matras extra is trouwens helemaal niet goed voor je rug nu je zwanger bent...kratjes kan een oplossing zijn ;)

4. music4life

music4life Niet meer actief

mijn bed komt ook op 70 cm en hij kan echt niet hoger,,,dus ze zullen het er toch echt mee moeten doen ,, had die vrouw die ons bed kwam inspecteren maar beter moeten kijken iam verry sorry

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb geen klossen onder mijn bed gehad. Kraamverzorgster zei dat het bed minimaal 70cm hoog moet zijn, maar het liefst hebben ze 80cm.
    Aangezien de klossen er bij ons ook niet onder pasten, heb ik het lekker zo gelaten.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier kan het bed niet omhoog.verschonen doen ze hier niet eens meer dat ik voor eigen rekening en ja dan alleen voor de verzorging. van mij en verder niet nou dan komt ze maar bij me op bed zitten hoor.ik ga niet het bed ophoog zetten voor die 5 min dat zij gaat kijken.ik beval ook niet thuis dus daar heb ik ze niet voor nodig

7. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    kratjes zou kunnen maar man heeft even gekeken. de wanden van het bed zijn erg smal. dus als je dan het bed schuift kan het zo ven de kratjes afschuiven. het heeft dan de stevigheid van de ombouw niet meer. voor een paar hechtingen maakt een paar centimeter toch niet uit die kan ze zo ook wel zien. ik zal ze voor de zekerheid nog even bellen morgen

ik beval zoiezo in het ziekenhuis en het matras ligt er nu nog niet op... ik vind het bed fijner als het laag is... dus het is echt alleen voor de kraamdagen.

morgen weet ik meer

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou zeggen: lekker laten zitten.

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    die 5 cm kijken ze echt niet naar hoor, gewoon zo laten.

10. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb voor de kraamweek een bed bij de thuiszorg geregeld omdat ons bed ook niet op klossen kan.

11. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    bij mij zouden die klossen ook niet kunnen ook geen kratjes dus ik heb de oplossing! ik gooi er mooi een 1 persoonsmatras bovenop hahaha

12. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Idd wat anderen ook al zeggen ons bed staat ook op bierkratten. Ideaal gewoon even halen bij de slijter. Moest 6 euro statiegeld betalen en klaar ben je!

SUCCES!

13. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Onder mijn bed ook geen klossen, maar 6 bierkratten. Ik vind het nu al heerlijk, kan ik zo eruit glijden als ik 's nachts weer eens moet plassen en na de bevalling laat ik het ook ff want het is gewoon handig uit bed komen zo. Ik kreeg die tip van de kraamhulp die voor intake kwam.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De vk heeft echt geen meetlat bij zich, hoor.. :)

Nee, zonder gekheid. Ik heb een waterbed en dat kan met geen mogelijkheid op klossen, en een 1 persoonsbed past er niet bij in de slaapkamer. Wij hebben een plaat over het bed gelegd en daar de 1 persoonsmatras op en toen zaten we op 70cm. (ons bed is al 55cm van zichzelf) Geen probleem!

Dat moet je aan je man vragen... :p :p (sorry, ben in een lollige bui.. :) )

Ik heb het matras en de plaat na de bevalling van het bed gehaald en aan de kraamverzorgster gevraagd of mijn man het bed moest verschonen. Beide dames vonden het geen probleem... Het ligt er maar net aan hoe streng ze zich aan de regels houden...

15. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ons bed kan ook niet op klossen. Heb net even een meetlat gepakt. 80 cm is bijna een hoogslaper, haha

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Miss een stomme vraag hor alvast excusses maar euh als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je bed dan ook op klossen?

17. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi dames,

ik zat jullie berichtjes te lezen en heb mijn bed op klossen staan en dacht bij mezelf ga het toch eens opmeten...
    kom ik op net 70cm ongeveer :S en ik maar denken dat me bed mega hoog staat (me vriend heeft al een opstap voor me gemaakt omdat ik anders het bed niet goed uit kom) hoe zou ik nou me bed nog hoger kunnen maken? ik ga het toch nog maar morgen met een ander meetlint nameten. kan niet geloven dat me bed niet hoog genoeg staat hahahaha

groetjes willy

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja, want het is niet alleen voor de bevalling, maar ook voor je kraamtijd. De kraamhulp kan je bed beter verschonen en jou beter helpen als ze niet (te erg) gebukt hoeft te staan.

19. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Bij ons is 70 cm de richtlijn, en dat is ons bed zonder klossen dus er hoeft niks onder, ben ook blij toe moet nu al moeite doen om in bed te komen, lukt niet als hij nog hoger is :D (ben niet erg groot haha)

20. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ons bed kan ook niet op klossen en een extra 1-persoonsbed past niet in de kamer.

Ik wilde juist deze week de kraamzorg bellen en vragen of het bezwaarlijk is dat we het bed op de babykamer neerzetten. "s nachts kan ik dan in mijn eigen bed slapen en overdag daar. Maar ik weet niet of het handig is. Anders zou ik het echt niet weten.

Wel mooi om te weten dat we een bed van de thuiszorg kunnen lenen. Dat scheelt weer aanschaf.

Deel Deze Pagina