energie drank

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cyntje78, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo allemaal....

Ik zit op het moment in de nachtdienst... En ja ik ben nu al weer zeker een uur wakker... ik slaap zoooo slecht overdag! :( Maar ik moet nog een nachtje door zien te komen.

Nu drink ik normaal in de nachtdienst 1 blikje (namaak) Red-bull... kan dit kwaad bij een zwangerschap? Ik mag pas over 4 dagen testten maar wil het toch graag weten voordat ik wat meeneem om vannacht wakker te blijven.

Groetjes Cynthia

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Er zit vaak wel heel veel cafeine in en dat is niet goed voor je baby. Ik zou het risico denk ik niet nemen...

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja je mag maar een beperkte hoeveelheid caffeine tot je nemen en in redbull zit iets van 4 koppen koffie aan caffeine. volgens mij mag je iets van 2 a 3 bakken koffie op een dag aan caffeine. onderzoeken hebben aangetoond dat een teveel aan Caffeine (dat in koffie en energiedrankjes zit) en theïne (dat in thee zit) kan leiding tot een miskraam.

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb volgens mij op de blikjes van Go-Fast zien staan dat zwangeren het niet mochten drinken...

Op de namaak en ''echte' RedBull heb ik dit niet zien staan.

Ik drink sinds ik weet dat ik zwanger ben geen energiedrankjes meer. Kan de lucht ervan niet eens meer verdragen ook.

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik drink het soms wel gewoon,,
    al die regeltjes tegenwoordig als je zwanger bent is om gek van te worden!

de eerste 9 weken sowieso heeft de kleine totaal geen bloedverband met jou dus alles wat jij eet en drinkt krijgt hij/zij nog niet mee, daarna komt het moment dat de kleine van eidooier moet overschakelen naar placenta en pas dan krijgt hij/zij jou voedingsstoffen mee.

soms moet je gewoon op je gevoel vertrouwen en als jij graag een keer een blikje wil drinken dan moet je dat gewoon doen. als het maar niet TE word.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou als je nog niet weet of je zwanger bent zal ik rustig dat blikje drinken hoor!

7. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    De dag voor dat ik een posi test in mij handen had nam een vriendin een groot blikje redbul mee voor mij.
    Na 3 slokken dacht ik stel dat ik nou zwanger ben kan zoon groot blikje nooit goed zij....
    Ben blij dat ik het die avond niet heb opgedronken.

8. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Dit heb ik nu al vaker gehoord, maar waarom in hemelsnaam moet je dan foliumzuur slikken? Als dat zo is zou toxoplasme en listeria ook geen kans hebben en volgens mij is dat ook allemaal vooral in het begin?

Ik ben het wel eens dat er zoveel regeltjes zijn, maar ze zijn er ook niet voor niets. ik wil geen enkel risico nemen en als dat dan betekent dat ik misschien onnodig iets moet laten staan: so be it!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik wil niet lullig doen maar de baby heeft al contact met de moeder als de ei cel net bevrucht is.
    waarom zou je anders van teveel caffeïne een miskraam kan veroorzaken.

energy dranken dronk ik ook niet meer sinds ik de wens had op zwanger te worden.het voelde gewoon niet goed.om dat risico te nemen

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij gaat het er bij foliumzuur toch om dat je dat als moeder dan te weinig binnen krijgt dmv je voeding? Of heb ik het mis? Ik dacht dat het er bij foliumzuur om ging dat het juist problemen voorkomt in de fase van aanleg van je baby. Dat heeft verder niks te maken met wel of niet een bloedband hebben.

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dan is het voor mij duidelijk.... GEEN "Redbull" de komende nacht of misschien wel maanden hoop ik :) Ik ben wat dat betreft zo'n zeikerd... ik durf het gewoon niet te riskeren!

Dan maar plakband en lucifers mee vannacht :confused:

Groetjes Cynthia

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Normaal lust ik het niet eens zo veel maar nu in mijn zwangerschap heb ik er zo vaak trek in :( Maar ook ik drink het niet wil geen risico's nemen heb wel laatst 2 slokjes genomen. Maar dat was het ook.

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

succes vannacht zet je ff een fotootje in je album hoe de plakband en lucifers stonden? hahah :)

14. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik zou in elk geval niet het risico durven te nemen.. Is veels te link!

Deel Deze Pagina