Klossen passen niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kellyskeezer, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Hallo lieve dames,

Ik heb zojuist de klossen gehaald voor onder ons bed (boxspring)
    Nu zijn de vierkante poten van ons bed te groot voor in de poten van de klossen....

Hoe kan ik dit oplossen? Misschien hebben sommige dit probleem ook gehad?? Zijn er ergens anders andere maten of hoe werkt dit.

Gr en alvast bedankt! :D Kelly

2. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bierkratten...Deze kan je er wel onder zetten en je bed staat gelijk hoog genoeg!

Wij halen ze ook gewoon bij de supermarkt, betaal je emballage prijs per krat (leeg natuurlijk haha)!

3. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Hebben ze geen verschilende maten klossen hier namelijk wel.

Mischien is dat een idee en anders bierkratten.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

boxspring ook in het midden ondersteunen he het liefst.. .. bierkratten inderdaad..

5. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    wat misschien een idee is om te bevallen op een 1 persoonsbed die je ergens neer kan zetten. die zijn namelijk wel makkelijk om hoog te zetten en dit moet eigenlijk alleen maar voor de werkhoogte van de vk en kraamzorg.
    moet je natuurlijk er wel de ruimte voor hebben.
    k heb wel is gezien dat ze een eenpersoonsbed op de babykamer zetten.
    tis maar een idee...

gr suuzie

6. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    Hoi Suuzie,

Bedankt voor het meedenken, maar ik zie dat helaas niet als optie.
    Ik wil in het ZH bevallen, maar het moet gewoon voor het geval dat dus voor de bevalling is het waarschijnlijk niet nodig mits ik geen turbobevalling heb. Maar ook tijdens de kraamtijd moet ik dan op 'dat andere bed' slapen terwijl ik gewoon lekker in mijn eigen bed wil liggen......
    Ik wist niet dat die klossen te klein konden zijn en dacht dat dat altijd wel zou passen. Kan er ook verder helemaal geen informatie over vinden. En die bierkratten zal dan een mogelijkheid zijn, maar krijg je dan geen afdrukjes van de kratten in het leer???

Alvast bedankt voor het meedenken!!

7. twins31

twins31 Lid

30 jun 2009
    9
    0
    0
    winkelmederwerkster leen bakker
    ter apel
    hey meid,

mijn man heeft er gewoon houten balken ondergemaakt, wil perfect :)

groetjes twins31

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Even overleggen met de kraamzorg. Klossen zijn nodig voor de kraamverzorgende, maar veel kraambureau's maken er geen probleem meer van. Zonder klossen hoeven ze in principe je bed niet te verschonen. Wij hadden toen een waterbed en de kraamzorg deed er helemaal niet moeilijk over, de kraamverzorgende vond het zelfs ouderwets en heeft gewoon de controles op bed gedaan en het bed verschoond. Hangt dus een beetje af van je kraamzorg -en verzorgende.

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik wil ook in het zg. Bevallen. Bij ons passen ook geen klossen en ik leg gewoon een extra 1 pers matras op ons 2 persmatras voor de controles etc. Intake gehad van kraamhulp en ze vonden dat prima

10. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    ik heb een kraambed geleend, en die heb ik alleen gebruikt met de bevalling en de controles van de kraamhulp.
    snachts sliep ik geweoon in mijn eigen bed zonder klossen.

het bed stond voor de week dat de kraamhulp er was tegen de muur in een hoekje. en is een paar dagen na dat de kraamhulp weg was opgehaald.

ik kreeg hem met week 37 thuis.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook een box spring en hebben er geen klossen onder. Afgesproken dat de kraamverzorgster aan mag geven of er een extra matras op moet voor de werkhoogte of niet. De intake mevrouw zei nl je kan een kraamzorg krijgen van 1.60 meter die dit bed prima vind, of iemand van 1.80 die liever een hoger bed heeft. Geen probleem, dan gooien we het logeer matras erbij op!

12. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Ik heb ook nooit mijn bed op klossen gehad. Manlief verschoonde gewoon het bed!

13. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Sittard
    Hallo hallo,

Ik heb besloten even te bellen en het advies dat hun geven is inderdaad om er een eenpersoonsmatras op te leggen (op mijn stuk) dus dat is wel makkelijk. Dat kan ik bij mijn ouders wel lenen die hebben een los bed voor de zonnenbank zeg maar.
    Dus ik denk dat dat dan de oplossing is, aangezien hun dit zelf voorstellen en het voor hun werkgemak is....

Bedankt voor de reacties!!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Mocht je het met dat extra matras niet fijn vinden liggen, heb ik nog een tip die bij mij heel praktisch was.
    Ons bed (een gewone auping, met een vrij standaard ombouw) paste ook niet op de klossen. Gelukkig hebben wij een dakterras pal naast de slaapkamer, met stoeptegels erop. Vriendlief heeft toen een aantal van die tegels onder de bedpoten gelegd (op een stuk karton, zodat de vloer niet zou beschadigen). Dit werkte prima, heel stabiel en stevig.

Deel Deze Pagina