Mijn zoontje heeft de 1e dagen een beetje moeite gehad met drinken. Borstvoeding vond hij sowieso al niets, en wij moesten hem steeds wakker maken voor een flesvoeding. Dan nog viel hij tijdens het drinken vaak weer in slaap. Uiteindelijk hebben we hem een paar dagen lang voor het voeden tot op zijn luiertje uitgekleed, zodat hij een beetje boos werd en ging huilen (erg naar om te doen, maar hij had nog helemaal geen poepluiers of zo gehad, dus we maakten ons een beetje zorgen), en dat hielp wel. Hij bleef toen meestal wel lang genoeg wakker om zijn flesje leeg te drinken. Nu gaat alles een stuk beter en eet hij goed. Als we ons schema van de kraamverzorgende aanhouden zou hij nu om de 4 uur een fles van 100 cc krijgen. We merken de laatste dagen echter dat hij steeds veel eerder om eten vraagt. We gaan nu daarom in principe uit van iedere 3 uur een fles van 90 cc. Zelfs dan komt ie tussendoor echter nog af en toe voor een lichte 'snack', en dan geven we hem maar een klein beetje, 30 cc of zo. We spelen dus een beetje met de hoeveelheid en regelmaat, gebaseerd of zijn behoefte en dat gaat eigenlijk best goed. Maar om er zeker van te zijn dat hij wel voldoende (of niet te veel) binnen krijgt, vroeg ik me af wat hij nou per dag zou moeten drinken? Hij is nu bijna 2 weken oud, en woog bij de geboorte 2840 g. Hij zal daar inmiddels iets boven zitten. Alvast bedankt!
Hoi hoi, Hij heeft 450 ml per 24 uur nodig met dit gewicht. Dus hij krijgt in ieder geval genoeg binnen. Geef je 6, 7, of 8 voedingen van 90 ml? Om de drie uur 90 is in dit stadium denk ik beter, dan om de vier uur 100ml. Om hem tevreden te stellen zou je naar 110 moeten, en dat is best veel per keer voor eeen baby met dit gewicht. Probeer goed naar je baby te kijken, en volg gerust je hart! Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Bedankt voor je snelle reactie! Hoeveel zou hij eigenlijk max. binnen mogen krijgen? Ik wil nl ook niet het risico nemen dat hij echt te veel binnenkrijgt. Groeten, Eva