hier even een vraagje meiden.. wij slapen op een bedbank.. en die is 38 cm hoog.. klossen kunnen er waarschijnlijk niet onder.. hoe dik is een matras? want dan leg ik die er gewoon op.. en waarvoor dienen die klossen precies?
Ik zie die klossen eigenlijk ook niet zo zitten.. Nu ik lees dat er meer mensen zijn die die dingen niet hebben en ook niet gaan halen en t verschonen van bed dan even door jezelf moet worden gedaan... Bed verschonen.. alleen t hoeslaken van je eigen matras neem ik aan, toch niet compleet alles eraf ( 2 hoeslakens en overtrek?) Ik zet t op een briefje en doe t in mn kraammapje ( dat ik al tijden hier in huis heb.. lol)
't gaat niet alleen om het bed verschonen hoor! Het gaat ook om het nakijken van bijv. hechtingen en het verzorgen van de moeder als die nog niet op de been mag!
Ik ben kraamverzorgende en de klossen of bierkratjes moeten er idd onder vanwege de controles, wassen op bed als de kraamvrouw nog niet uit bed kan of mag en bijv. bij het helpen met aanleggen bij borstvoeding. Voor het bed verschonen idd ook, maar als de partner of iemand anders het doet vind ik dat ook geen probleem. Je kan evt. ook een ander matras er steeds op leggen voor de controles enzo en die er weer af halen als je er weer zelf in gaat liggen. Voor ons is het erg belangrijk dat wij op goede hoogte werken. Ga maar eens na als wij tig gezinnen achter elkaar treffen die dit niet hebben dan houden wij geen ruggen meer over. Net zoals jij op je werk goede arbeidsvoorwaarden hebt hebben wij dit ook en het is ook belangrijk vind ik. En het is ook niet collegiaal tegenover je collega als die je bijv. komt aflossen tijdens een kraambed. Dat de ene kraamverzorgster er geen probleem van maakt alla, maar daar hoeft een ander dan geen dupe van te worden. Ik zeg er ook altijd bij van ik doe dit wel zo, maar mijn collega kan het goed anders willen. Dan zijn de mensen op de hoogte.
Gelijk heb je mamavanjordy; je rug moet nog langer mee! Vraagje aan jou: welke klossen kunnen onder een Auping, ik neem aan dat je die weleens tegenkomt en de standaard klossen kunnen daar niet onder.
Hoi Zogelukkig, Volgens mij is er maar 1 soort klossen te verkrijgen bij de thuiszorg winkel. Ik weet neit of je anders iemand in de fam. of een partner hebt die handig is anders zou je ze ook zelf kunnen maken. Dat zie ik namelijk ook wel eens. Gewoon van hout. En bierkratjes kunnen die er niet onder?
Oja, en mocht dit allemaal niet kunnen zou je altijd nog kunnen overwegen om een 1 persoons bed op klossen te zetten, waar je dan alleen op gaat liggen voor de controles enzo.
Ik wete ook niet of het veel tijd kost om die klossen weer terug te zetten? Anders dan haal je ze nu toch weg en als je aan het bevallen bent kan je vriend (weet niet of je die hebt) die er weer onder zetten toch? Dan is het probleem opgelost
Oh, dat vind ik zo eng! Is dat wel stevig genoeg? Ik ben niet echt licht ofzo. En voor een extra bed is helaas geen plek! Ik zal anders echt een beroep moeten doen op de "handigheid" van mijn man (dat wordt nog leuk!). Bedankt voor je reactie!
bierkratjes? hoe hoog zijn die klossen dan wel niet?! heb zulke dingen nog nooit gezien maar als ik dat zo hoor mag ik ook wel een opstapje bij mn bed hebben! ik ben maar 1.63 en heb nu al moeite met in en uit stappen (rug klachten) en ik ben wel van plan om thuis te bevallen, zijn die klossen écht nodig? snap regels maar ik kom anders echt mn bed niet meer in of uit
Bij de thuiszorgwinkel vroegen ze of wij een auping hebben. Anders hadden ze daar andere klossen voor!
Wij hadden 2 soorten klossen meegekregen. Klossen waar een bedpoot in kan (met een vierkant vlakje met opstaande randen) en klossen waar een bedrand in kan (die zijn aan 2 zijden open en hebben langwerpige opstaande randen).
Ok, dan weet ik ook meteen dat ze die hebben hahaha. Je leert altijd bij. Zou ook eigenlijk wel moeten dat ze die hebben, want veel mensen hebben tegenwoordig een auping als ik zo lees. Bierkratjes is echt wel veilig hoor en ook stevig genoeg. Maak het in mijn kraambedden vaak mee dat die eronder staan en heb nog nooit iemand er doorheen zien zakken (tenminste als je het bed voor normale doeleinden gebruikt hihihi). Klossen zijn echt nodig ja of desnoods een extra matras erop. En een opstapje bied uitkomst hoor, zo kan je makkelijker in en uit bed. Ik ben zelf ook maar klein en heb bij mijn eigen kids destijds ook een opstapje gebruikt. Ideaal.