Onze Nick in nu ruim anderhalve week. hij is geboren na 41,1 week zwangerschap en heeft vanaf het begin een vrij droge huid. Er zitten allemaal schilfertjes op met name zijn buik en ook een beetje rond de oogjes. Wat kan ik hieraan doen behalve een oliebadje.... Ik had vanmorgen babyolie op zijn buikje gesmeerd, maar het lijkt alleen maar erger te worden.... Ik hoor het graag... Karin
Hoi, Kindjes die "te laat" zijn geboren hebben vaak een wat drogere huidje. Meestal worden ze al met weinig tot geen huidsmeer geboren. Wat je zou kunnen doen is het huidje in ieder geval zonder zeep wassen. Zo af en toe een vette olie gebruiken in bad is prima. Daarna het huidje met een hydrofiel luier goed droog deppen. Doe de kleine ook niet elke dag in bad. Wordt de huid alleen maar droger van. Eventueel een hydraterende creme / olie opsmeren mag. Dat je het idee hebt dat het erger word van smeren kan kloppen. Je moet het als een soort vervellen zien. Ilja
Ilja, dank je voor je antwoord. Ik heb er inderdaad wat creme opgesmeerd en dat scheelt al een stuk.... Zijn buikje is nu in elk gevel geen schilferveld meer.... Karin