huilende baby in de nacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Rabia, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hallo Ilja,

Ik heb een dochter van bijna drie jaar en een zoontje van vier weken jong. Ik geef borstvoeding en overdag gaat het goed. Alleen beginnen de nachten me nu op te breken. Hij komt om de drie uur in de nacht, dus om 12.00u/ 3.00. Alleen die voeding van drie uur is een crime. Na beide borsten helemaal leeg gedronken te hebben, bied ik ze soms zelfs nog een keer aan. Maar daarna blijft ie echt anderhalf uur tot twee uur krijsen en zoeken met open mond. Hij huilt aan een stuk door en wil alleen borst! Terwijl hij dan allang heeft gehad.Zodra ik hem neerleg wordt ie weer wakker en huilt ie tot half zes door. Ik weeg hem elke week en per week komt ie zo'n 2 ons aan. Hij plast en poept echt de hele dag volle luiers, dus te weinig kan het niet zijn. Inbakeren heb ik wel eens geprobeerd maar ook dan huilt ie gewoon in de nacht.

Als ik hem optil en bij me in bed leg, tegen me aan, huilt ie niet, zodra hij zijn bed voelt is het huilen. Hij slaapt in de wieg bij ons in de kamer en nu wil ik hem het liefst op zijn eigen bedje in zijn kamer leggen, maar mijn dochter slaapt in de kamer ernaast en dan wordt zij er misschien wakker van. En omdat ik borstvoeding geef is het wel makkelijk dat ik het vannuit bed kan doen.Maar het liefst laat ik hem gewoon huilen tot het zes uur is in zijn eigen kamer.

Vanaf wanneer moeten baby's een beetje doorslapen en waarom is ie zo van streek? Ik ben echt doodop en vind er op dit moment weinig leuks aan. Wat kan ik het beste doen om te zorgen dat ie niet meer zo lang doorhuilt?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Rabia,

Het verschilt per baby wanneer ze gaan doorslapen.
    De één doet dat met twee weken en de ander vanaf 4 maanden of zelfs nog later. Je kunt dus niet zeggen vanaf .... moet de kleine doorslapen.

Als ik jouw verhaal zo lees lijkt mij dat Jayron het goed doet. Waarom hij nu in de nacht zoveel huilt is moeilijk te zeggen. Hij kan "gewend raken" aan het feit mama pakt mij toch wel bij haar in bed als ik lang genoeg blijf huilen. Grote zuigbehoefte hebben of dat hij langzaam aan meer voeding wil hebben zodat hij meer en vaker aan de borst wil. Meestal zie je dan ook dat dit overdag gebeurt.

Je kunt een aantal dingen gaan uitproberen. Je zegt dat je het liefste hebt dat hij op z'n eigen kamertje gaat slapen. Leg hem daar te slapen, zowel overdag als 's-nachts. Als de kleine dan voor de voeding komt haal je hem op, voeden, en leg hem weer terug. Als Jayron begint met huilen, kun je ervoor kiezen om hem te laten huilen. Eventueel troosten in z'n eigen bedje en weer weggaan. Herhaal dit zolang nodig. Dit zal even de nodige energie en discipline kosten (en tijd) maar het zal zeker zijn vruchten afwerpen.
    Hierbij hoef je niet bang te zijn dat je oudste er wakker van wordt. Meestal reageren andere kinderen er niet op.
    Een andere optie is om hem op z'n vingers te laten sabbelen. Eventueel als je er geen problemen mee hebt een speen. Is ook het uitproberen waard.

Bovenstaande zijn voorbeelden, ik kan dus niet garanderen dat het helpt.

Succes
    Ilja

3. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hoi Ilja,
    Bedankt voor je reactie.

Een speentje heeft ie al en op het moment dat ie krijst of gewoon ligt wil hij hem geeneens. Hij gooit die speen er steeds uit.

En eigenlijk heb ik dit probleem ook overdag maar doordat we dan de muziek aan hebben staan of bezig ben met mijn dochter valt het me niet zooo zwaar als ie zo van streek is.
    Overdag voed ik hem ook veel. Iedere keer als ie zo een bui heeft geef ik hem maar te drinken tot ie even slaapt en weer opnieuw begint.

Nu heb ik het CB gesproken vandaag en eerst zeiden ze; ja geef hem maar lekker veel de borst en gewoon aan toe geven dan werpt de borstvoeding zijn vruchten af.

Nu heb ik een krijsende baby dag en nacht die alleen maar tiet wil en nu zei ze vandaag: neen , nee, hij mag echt maar tien minuten per borst hebben. Maximaal misschien een half uur per beide borsten maar dit moet je even afbouwen. Want je bent veelste lang bezig.

Maar ze adviseerde me om bij de nachtvoeding eerst de borst te geven en nog een fles Nutrilon Omneo. En dat moet ik overdag ook 1x doen.
    Maar ik weet echt niet of ik dat wel wil. Afkolven mocht ik niet omdat ik al oververmoeid was zei ze. Oke, dat is waar maar het liefst wil ik geen fles geven. Maar zij zegt dat het alleen even tijdelijk is. Maar straks is ie gewend aan meer eten hoe moet ik dat weer afbouwen?

Er was een vrouw bij het weegconsult van de week bij het CB en haar baby was 7 ons aangekomen in 1 week. Die vrouw van het CB schrok eerst en toen zei die moeder: ja maar ik moest van jullie na elke borstvoeding nog een fles geven van 100ml. Is ze soms teveel aangekomen?
    En toen zei die vrouw van het CB,nee nee dat is goed zo. Maar ik dacht dat het door de BV alleen kwam.

Die moeder was helemaal verbaasd en zei dat ze 7 ons wel erg veel vond. Je zag echt dat ze onzeker wegging.
    Ik ben ook zo bang at ik het straks beter niet had kunnen doen.

Ik had

Ik wordt gek van ze. Nu weet ik het helemaal niet meer.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Rabia,

Probeer niet aan jezelf te twijfelen. Je doet wat jou goed acht. Iedereen zal je weer een ander advies geven en dat maakt het er niet makkelijker op. Ik zeg dit, het cb zegt dat, je hoort weer wat anders en ga zo maar door.

Wat ik je wel mee wil geven is ga niets doen waar je als moeder niet achter sta. Misschien kun je voor jezelf een limiet-tijd aan de voeding stellen. Bijvoorbeeld per voeding ben je maximaal een half uur bezig. Zo krijg jezelf ook wat meer tijd en ruimte.

Als hij echt zo hongerig is zou je een keer voor en na een voeding kunnen wegen om te kijken hoeveel hij binnen krijgt. Maar pas op dat je hiermee niet onzeker gaat worden.

Kolven kan best, maar je moet dan kijken waarom je gaat kolven. Wil je dat een ander een keer de fles kan geven zodat jij wat meer rust kunt nemen dan kolf je de voeding i.p.v. de kleine aan te leggen. Wil je juist meer melkproduktie gaan verkrijgen dan moet je een keer extra gaan kolven, dus tussen de voedingen door. (vraag en aanbod systeem)

Zorg dat jezelf er niet aan onder door gaat. En blijf vooral in jezelf geloven.

Ilja

Deel Deze Pagina