wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appeltje86, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appeltje86

appeltje86 Nieuw lid

9 nov 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, mijn test gaf positief, maar mijn man en ik zijn helemaal niet bezig geweest met zwanger worden! Ik heb ook gewoon mijn pil geslikt, maar na een week overtijd toch een test gedaan. Deze was positief.
    Ik zit nu wel een beetje in de stress want weet totaal niet wat ik nu allemaal moet doen.

Groetjes!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hallo appeltjes
    Laat het nieuws eerst even een tijdje bezinken. slaap er eens een nachtje over, dan ziet het er vaak al heel anders uit. In eerste instantie is er natuurlijk paniek maar dat trekt weer weg. Luister dan rustig naar je gevoel, en dat van je man. Wat zegt je gevoel? Misschien is het niet gepland, maar wel gewenst als je eenmaal aan het idee gewend bent. Dan komt het gewoon iets sneller dan je dacht. Mocht je tot de conclusie komen dat jullie het kindje niet willen houden, kun je daar de mogelijkheden voor bekijken.
    Mijn advies zou in elk geval zijn om even rustig af te wachten en niets overhaast te doen. Luister naar je gevoel, voor alle praktische zaken is wel een oplossing.
    veel sterkte

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Even rust nemen en het tot je laten bezinken. Gefeliciteerd met jullie onverwachte wondertje!
    Als je er aan toe bent is dit wat je kunt doen:
    - verloskundige bellen in de buurt voor een afspraak en een eerste echo (meestal rond 11 weken, intake soms al eerder)
    - je aanmelden voor moeders voor moeders
    - je verdiepen in wat je beter wel of niet kunt eten/drinken
    - foliumzuur gaan slikken of speciale mamavitaminecapsules (daar zit foliumzuur en andere belangrijke vitamines)

en natuurlijk gaan genieten! Mijn zwangerschap melden bij huisarts en apotheek heb ik pas bij 12 weken gedaan maar als je medicijnen gebruikt moet dat natuurlijk eerder. Verder is het een idee om nu vast te gaan denken over kinderopvang, ook afhankelijk van de stad waar je woont en jullie werksituatie natuurlijk. In de grote steden moet je je nu al aanmelden, in andere steden kan het pas vanaf 12 weken. Wel handig om even na te kijken.

Succes meid! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

4. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Helemaal met JuJu eens; zou ik ook hebben geschreven. Gefeliciteerd en geniet ervan!!

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Laat het even tot je bezinken. Ik kan me voorstellen dat jullie er erg van geschrokken zijn en dit niet hadden verwacht.

In afwachting van jullie besluit of dit kindje wel gewenst is,zou ik wel gelijk met de pil stoppen omdat dit slecht voor het vruchtje kan zijn.
    Ik wil jullie veel succes toewensen en hoop uiteraard dat dit voor jullie erg positief uitpakt.

Deel Deze Pagina