Heeft iemand advies / dezelfde ervaring? Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en ben al best ver. Mijn zoontje van 2,5 maand krijgt rond de volgende tijden de borst: tussen 8 en 9 uur tussen 19 en 20 uur tussen 22 en 23 uur tussen 4 en 5 uur De rest is flesvoeding. De afgelopen weken had ik tegen 17.00 uur harde plekken in mijn borsten en kolfde ik even de druk eraf zodat deze weg waren. De pijn in de oksel verdween dan ook. Nu merk ik al een aantal dagen dat mijn productie flink aan het teruglopen is. Ik heb tot 19.00 uur geen harde plekken meer en mijn borsten zijn niet meer zo gespannen als voorheen dus beginnen ze te wennen aan het 'nieuwe schema'. Maar..... de pijn onder mijn oksel / op de borst richting mijn oksel blijft aan. Niet dat ik kromloop van de pijn, maar het is wel aanwezig. Er zijn geen harde plekken meer en mijn borsten voelen niet heel hard of vol. Wat kan dit zijn? Wat doe ik eraan?
Waarschijnlijk toch een verstopt melkkliertje. Toch even goed diep masseren met olijfolie. Van oksel naar tepel. Het kan ook zijn dat het beurs is geworden door alle massage die je al hebt toegepast. Zorg dat je het afbouwen langzaam verder doet. Je lijkt toch wat gevoelig voor verstoppingen en harde plekken.