Hi meiden, ik heb jullie hulp nodig ik ben sinds gisteren weer aan het werk en ik heb nu al het idee dat de bv terug loopt en dat wil ik helemaal niet Ik kolf al 1 keer extra als anders en drink veel water. Wat kan ik nog meer doen om de bv te bevorderen?? Ik hoop dat iemand tips heeft voor mij! bedankt. groetjes Inger
bedankt voor je reactie. opzich niet maar ik weet het niet zeker... Ik ben niet zo gestrest type maar het is wel meteen hectisch hier...
Ook al heb je geen stressbaan, toch loopt vaak de voeding wat terug als je gaat werken. Vaak hebben ze ook weer regeldagen rond de 3 maanden, als je pech hebt komt dat allebei tegelijk. Hier was het precies hetzelfde toen ik weer ging werken. Het enige advies dat ik akn geven is als je thuis bent vaker aanleggen en op je werk een keer vaker kolven. Je kunt beter bijv. 3x kort kolven dan 2x lang.
Mischien kunnen we eerst nagaan of de bv echt terugloopt. Wat is de reden waarom je daar aan denkt ? Mocht je snel info willen je kunt een brochure van de VBN downloaden (kosten 0.95) Je hebt hem dan met 1 minuut op je pc. Het is brochure 11: te weinig melk. Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
Bedankt voor je intresse Nemo! Ik ben vandaag naar het CB geweest en hij is geen gram aangekomen sinds 3,5 week (niet echt goed dus) maar veder was wel alles goed. Ik doe wat ik moet doen (extra kolven, vaker aanleggen) en kan dus niet veel meer doen... Net voor het eerst een flesje kv gegeven. Hij had beide borsten gedronken (sinds deze week wel vaker 2 anders altijd aan 1 genoeg...) en nog zoeken en in paniek raken. Ik vind het echt balen maar ja ik kan er veder weinig nog aan doen denk ik, toch?! liefs Inger
Je bent nog goed te redden hoor Het is belangrijk om eerst te kijken waarom je kindje niet is gegroeid. Ben je mischien begonnen met de gewone pil waardoor je productie is gedaald, geef je een speen waardoor je mogelijk hongersignalen mist (idem voor inbakeren), gebruik je een tepelhoedje waardoor je kindje niet goed de borst kan leegdrinken en zodoende je productie daalt. En zo zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom een kindje niet goed groeit. Lijkt mij verstandig dat je een vrijwilliger belt van de VBN of LLL. Die kan dat allemaal met je doornemen. Kan natuurlijk ook wel op een forum maar telefonisch is net wat makkelijker en sneller. Zo'n vrijwilliger helpt je gratis. Je kunt ze vinden op www.borstvoeding.nl en dan onderaan. Als je de reden weet kun je een passend plan maken zodat je kindje weer beter gaat groeien. Ik zou zeggen bellen !
Hoi Inger, Ik heb hetzelfde hoor! Mijn zoon is van 10 juli (8 dagen te vroeg) en ik moet komende woensdag weer werken! Ik baal er nu van dat ik niet eerder ben begonnen om een flinke voorraad op te bouwen met kolven, dan had deze periode met die melk overbrugd kunnen worden..... :x Waren er niet bepaalde etenswaren die de bv zouden stimuleren?? Weet iemand daar iets van? Groet, Jem
Over de etenswaren zegt onze kinderarts: - veel sap, maar geen sinaasappelsap - af en toe een bruin biertje - venkelthee - nootjes, bijv. cashewnoten
VENKELTHEE!!!!! Ik drink 2 koppen op een dag, en hoef nu niet meer bij te voeden met kv!! Heb dit wel een paar dagen moeten doen, maar nu gelukkig dus niet meer! Het is vies, maar helpt wel.
Mijn arts heeft mij nu Domperidon voorgeschreven. Ik ben deels aan het relacteren en Domperidon heeft als bijwerking dat het de aanmaak van moedermelk stimuleert. Het is wel een 'uiterst redmiddel', maar bij mij was het nodig, want ik was al gaan afbouwen toen mijn dochter zes weken was (door omstandigheden was dat nodig) en wilde met elf weken vanuit drie voedingen per dag weer terug naar volledig bv. Overigens lijkt het te lukken.
Er zijn nog wel een paar manieren om het tij te keren hoor! -wisselvoeden: na de 2e borst bied je een 3e en evt 4e borst aan -regelweekeinde inlassen: telefoonstekker eruit, bel op zacht, samen in bad en samen bed, veel huid-op-huidcontact en elke 2 uur aanleggen -heel goed op het aanleggen letten -borstcompressie, dit zorgt ervoor dat de vette melk sneller loskomt, bij voeden EN kolven (voor instructiefilmpjes over aanleggen en compressie, even googelen op Jack Newman Compression) -powerkolven: elk uur 5 minuten kolven -syntocinon neusspray om de toeschietreflex op te wekken -contact met een lactatiekundige, om eens te kijken wat er allemaal verbeterd kan worden. Zij kan je ook aviseren bij het gebruik van borstvoedingsstimulerende medicatie zoals de hier genoemde domperidon Liever niet met grote flessen gaan bijvoeden!
Hi meiden, ik heb weer jullie hulp nodig het gaat hartstikke goed met Gijs, hij was vorige week 420 gram aangekomen maar nu sinds vrijdag weigert hij de fles. Eerst alleen bij mij maar nu ook bij mijn vriend en oma... Afgekolft of kv maakt niet uit. Hij begint te drinken en dan na 20 a 40 ml begint hij te krijsen en helemaal in paniek en is niet stil te krijgen en wil niet meer veder eten... Het schema is ongeveer zo: 7.30 bv 12.30 afgekolfd bv 17.00 flesje kv 20.30 flesje kv heeft er iemand ajb tips voor mij?! groetjes Inger