Oke wel een plan om de bv op te krikken. Als het idee van kv je zo tegen staat heb je dan wel eens gedacht aan geven van melk van een andere mama ? Kijk op www.moedermelknetwerk.nl voor meer info.
Nemo: ik had helemaal niet gehoopt of verwacht of gedacht dat ik tot 6 maanden andere/bijvoeding zou geven aan mijn zoontje, mijn plan was om t/m 6 mnd alleen maar bv te geven, dit is echt een enorme teleurstelling voor mij, maar het is even niet anders en hopelijk een korte termijnoplossing, het ging tot 2 weken geleden heel erg goed, maar opeens is mijn bv terug gelopen, omdat ik stress had met school en begon af te vallen (niet bewust). Is het zo, hoe meer je eet en drinkt hoe meer je melk je aanmaakt? Volgende week komt de LK die gaat mij hopelijk helpen en er komt een coach om mijn dagindeling beter te plannen zodat ik wat minder stress heb ik neem het allemaal voor lief ook al zou ik het zelf wel kunnen, maar ben wel even blij met een extra steuntje in de rug...
Je eigen voeding heeft weinig invloed op je melk. Mocht je zwaar ondervoed zijn heeft dat pas invloed. Verder als je veel vitamine C tot je neemt zit er veel vitamine C in je melk. En je hebt invloed op de soort vet die in je melk zit. Eet je dus "slechte" vetten dan zitten die meer in je melk. Eet je "goede" vetten dan zitten die meer in je melk. Vaker aanleggen, (na)kolven zijn goed om je productie te verbeteren. Echter veel huid op huid contact is ook heel belangrijk ! Lekker samen (half) ontbloot op bed is dus ook een prima idee en op die manier rust jij ook lekker uit, of samen in bad/douche.
Ha Winnie, Balen dat Kiss-syndroom... T klonk al zo verdacht en wilde je niet ongerust maken maar ben blij dat ik het toch tegen je gezegd heb... mogelijk wordt Dano nu ook minder onrustig. Wat voor oefeningen heb jij gekregen? Miconazolcreme al gehaald?
Hoi, Ireen: bedankt dat je me gewezen hebt op het kiss-syndroom. Ik moet zijn hoofdje naar rechtsdraaien en rechts stimuleren (die kant zit vast) en jij? Ik heb de creme gehaald en ben begonnen met smeren. Morgen afspraak met cb wordt Dano gewogen en afspraak met LK, ben benieuwd.
succes met dano wegen vandaag. hoop dat hij is aangekom. vervelend van het bijvoeden meid maar ook dat gaat over : 4 maanden dip. hier ook het idee dat eva niet genoeg binnenkrijgt. daardoor komt ze nu ipv 1 x snachts 2 keer. kolven productie is ook terug gelopen van 100cc tot 70cc we proberen nu ook toetje van 30cc achterna te geven van kv..als ze de fles krijgt. hoeveel drinkt dano van je afgekolfde melk?eva drinkt maar 100cc. laat ook vaak 30cc liggen.. maar ze komt wel aan zoals je kn zien
Hoi Pixie: gisteravond weer drama hier. Hij had rond 19uur eerst de borst (2) gehad en daarna nog 180+6 kv gedronken en op bed gelegd..huilen, weer aangelegd (2) weer op bed...huilen, weer flesje gemaakt 150+5 kv op bed gelegd...huilen weer aangelegd (2), op bed gelegd hehe eindelijk slapen, maar toen was het inmiddels 22uur En gewoon alles binnenhouden he...8) Denk wel dat hij aangekomen is, maar ik snap er niets meer van ik hoop echt dat ik wat wijzer wordt van het gesprek met de LK vandaag! Och ook 4/5 maanden dip bij jou pixie? Ai, nou hopen dat het snel weer goed komt. Hier heb ik telefonisch contact gehad met LK en die zei ook 4/5 maanden dip bij mij (zowel kolven als bv is terug gelopen). Dano drinkt 200cc en soms meer gekolfde melk uit de fles en aan de borst ligt hij nu nog maar maximaal 5 min per borst. Maar wel fijn dat Eva gewoon aankomt, hier was het in 6 weken tijd maar 400gram, dat is niet super weinig, maar omdat hij bleef huilen als hij gegeten had, blijkt het toch dat hij meer voeding nodig heeft. Ik laat jullie weten hoe het gegaan is. Ik heb trouwens ook tepelhoedjes gekocht van avent, maar er zit geen beschrijving bij, moet ik die dingen eerst steriliseren?
Hai Winnie, Ja wij hadden ook die oefening. Mijn zoontje kijkt liefst naar rechts, dus wij moeten links stimuleren en hem ook veel met een bol ruggetje vasthouden (zijn rug tegen mijn buik en dan met mijn handen in zijn knieholtes). We zijn vandaag weer bij de orthopedisch manueel therapeut geweest en ze was erg tevreden (wij ook). Dat is dus wel goed nieuws. Ik moet nu andere oefeningetjes met hem doen (teentjes naar zijn neus enzo, dat kan ie niet zo goed) maar ze vond dat hij bijna helemaal beter was en ik ben daar erg blij om. Merk jij verschil aan Dano voor en na de behandeling? Jeetje wat is ie hongerig zeg! Gewoon twee flesjes kunstvoeding achter de borst aan... Niet raar dat je borsten het niet bij kunnen houden dan lijkt me
Hoi even snel een korte reactie. Dano weegt 6600 gram en is dus 400 gram aangekomen in 1 week tijd (wow) Hij zit nog wel steeds onder het lijntje, maar het gaat de goede kant op. Ik moet hem nog 1 week bijvoeden met kv en als hij dan op gewicht is mag ik stoppen met kv bijvoeden. Ik had gesprek met LK en die zei dat ik gewoon tepelhoedjes mag gebruiken dat de bv daar niet van hoeft terug te lopen en ze zei dat het verstandig is dat ik genoeg rust neem en goed eet/drink. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor...de 1 zegt dit en de ander zegt weer wat anders :S Ireen: nee ik merk helaas nog geen verschil (ben pas 1 keer geweest) maar misschien ziet die man wel verschil dus ben benieuwd, moet 26 okt weer!
Fijn dat ie zo goed gegroeid is! Is echt een heel goed teken dat hij zelf goed aangeeft dat hij voeding nodig heeft en dan zijn achterstallige groei inhaalt. Gewoon naar je lactatiekundige luisteren. Zij heeft ervoor geleerd, je hebt je tot haar gewend voor hulp en dus vertrouw je gewoon op haar oordeel en advies, anders kan je nergens meer van uitgaan. Of zie ik dat verkeerd? Wat zei ze verder? Hoe is het met je kloven?
Hoi Ireen: Morgen krijgt Dano zijn 3e prikjes en smiddags komt de LK bij mij thuis om nog is alles door te nemen en te kijken hoe het gaat. Ik ga ook maar gewoon van haar advies uit en neem aan dat zij wel weet wat ze zegt. Met de kloven zie ik nog geen verbetering, maar slechter is het ook niet geworden dus dat is in ieder geval goed teken. De LK zei dat ik nog 1 week door moet gaan met kv bijvoeden en eerlijk gezegt ben ik een beetje vergeten wat ze nog meer gezegd heeft hahahagelukkig komt ze morgen weer dan schrijf ik het gelijk even in het kort op voor mezelf...Dus ik houd je nog even op de hoogte In ieder geval voorzichtig kolven, tepelhoedjes gebruiken en letten op hoe ik hem aanleg en dat ik goed moet eten en drinken.
Als je een kloof hebt doordat je tepel tegen het gehemelte schuurt, dan is het een kloof door verkeerd aanleggen. Ik denk dat je voor dat aanleggen dan toch het beste contact kunt hebben met een ECHTE lactatiekundige (die heeft IBCLC bij haar naam staan). Goed aanleggen is echt millimeterwerk, en het feit dat je kloven niet weggaan zegt eigenlijk dan vaak al genoeg. Op zich heeft smeren met smeerseltjes bij kloven weinig zin als de oorzaak van de kloven niet aangepakt wordt. En dat is meestal toch een verkeerde drinktechniek en ook heel vaak die spruw waar Nemo het over heeft.
Hai Winnie! J. heeft op dezelfde dag zijn derde prikjes gehad als Dano! Ging het bij jullie goed? J. heeft heel even heel hard gehuild, maar de rest van de dag niets aan de hand, terwijl ie de vorige twee keer de hele dag gehuild heeft, dus ik was wel blij. Hoe was het met de lactatiekundige, gaat het allemaal al wat beter? En lukt het een beetje om wat rust te pakken?