Ik las van de week dat de verzorgingsproducten die we voor onszelf gebruiken, terecht komen in de moedermelk. En dan gaat het hier om douchegel, parfum, make-up enz. Houden jullie hier rekening mee door een speciaal merk te gebruiken wat babyvriendelijk is ofzo? Ik gebruik eigelijk nooit parfum en make-up, maar onder de deo en shampoo kom je niet uit he .
Nope. Ik hou nergens rekening mee op dat gebied. Nou ben ik ook geen grootverbruiker hoor. Persoonlijk vind ik het wat ver gezocht, maar ieder zijn ding. Elmo
in 2005 heeft milieudefensie een groot onderzoek gedaan naar gifstoffen in verzorgingsprodukten. Het ging daarbij vooral om ftalaten en parabenen die je hormoonhuishouding aantasten. Naar aanleiding daarvan hebben de grote merken hun receptuur aangepast. Ik geloof dus dat het wel meevalt, voor zover we nu weten (het kan natuurlijk altijd dat ze alsnog ontdekken dat een bepaalde stof kankerverwekkend is, zoals van de zomer bij de zonnebrandcremes) Ik ben veel banger voor gifstoffen in mijn voeding eigenlijk, ik eet namelijk veel grotere hoeveelheden dan dat ik shampoo en deo gebruik
waar ik me trouwens ook zorgen om maak zijn de hormonen uit mijn anticonceptiepil cerazette die in de melk terechtkomen. In de bijsluiter staat natuurlijk dat het geen kwaad kan, maar ja, ik vind het toch eng
Pff.. als je daar ook al stil bij moet staan... ik vind het wel prima hoor. Gebruik hier gewoon m'n gewone producten. Ik rook niet, drink geen alcohol en eet koemelk/sojavrij voor de kleine en redelijk gezond en daar moet ze het maar mee doen.
Nee ik sta daar zelf niet bij stil. Kwa verzorgingsproducten gebruik ik wat ik gebruiken wil en dat is niet zo vreselijk veel. Ik geloof eigenlijk gewoon (tja stom misschien maar oke anders kan ik overal wel bang voor worden) niet dat me wassen met een lekker zeepje schadelijk is voor de kids via mijn/hun voeding. Veel banger ben ik eigenlijk voor bepaalde medicijnen die ik neem, die wel degelijk in mijn melk komen, maar er is me 'verzekerd' door verschillende artsen dat het kan, dat het mag en dat het dus geen vreselijk fout iets is. Ach ik denk dat ieder voor zijn/haar eigen ergens een lijntje heeft van wat wel en wat niet kan. Maar een lijntje dat kan best weleens verschuiven/aangepast worden . Liefs Hanneke.
parabenen komen ook in die billendoekjes voor en in babyproducten dus ja... ik let ook nergen s op....ik spuit wel mn parfum nu op mn kleding, ipv van mn huid...want ja in mn nek en op mn borst komt ie zo vaak met zn mondje...dat doe ik em niet aan.. Moet ook zeggen dat ik wel es zijn douchegel gebruik zwitsal
Haha prima toch ! Hier op het moment (wat minder verantwoord ) vogue girl met de geur van 'hertjes' whaha, hij ruikt zo heerlijk maar is eigenlijk van onze oudste dochter.
Ik hou er geen rekening mee. Ik gebruik toch al weinig verzorgingsproducten. En als daar stoffen uit via mijn huid in mijn melk terechtkomen dan kan dat niet veel zijn. Als stoffen zo makkelijk via de huid in de bloedbaan komen dan kun je beter geen verzorgingsproducten op een baby smeren, want dan krijgen ze via de huid denk ik meer binnen dan via de melk.
Ook ik gebruik weinig verzorgingsproducten. Voor Thirza gebruik ik nauwelijks zeep, voor mezelf 's ochtends even enkel een douchegel. Mijn make-up komt bij de bodyshop vandaan, of is van nutrimetrics: beide merken die natuurlijke stoffen gebruiken. Dus dat zal allemaal wel loslopen.
Ik hou er ook geen rekening mee. Doe alleen geen douchespul op mijn borsten als ik aan het douchen ben, wat ik normaal wel doe. Verder gebruik ik gewoon alles wat ik daarvoor ook gebruikte. En dat is ook niet zoveel.
Ik gebruik geen douchegels, shampo en bodylotion ( af en toe wel), mascara en lipgloss ook ( maar niet iedere dag). Ik denk ook dat het wel mee valt, bloed heeft tenslotte ook een zuiverende functie. Maar dat is puur gevoelsmatig.
Mijn verloskundige raadde mij af om weer met de pil te beginnen zolang ik nog borstvoeding gaf, juist om die reden. Of is dit een speciale die wel kan? Ik had altijd Microgynon30 en ik ben dus nog niet weer begonnen....
ben zelf idd veel banger voor wat voor giftige rommel er in ons voedsel zit, al die genetisch gemanipuleerde voeding die we dagelijks naar binnen werken, hormonen enz!
Dat is nou weer zo'n flutadvies dat er van uit gaat dat vrouwen maar een paar weken borstvoeding gaan geven. Als je gewoon uitgaat van 2 jaar voeden, dan moet je moeders betere adviezen m.b.t. anticonceptie geven dan alleen maar 'geen pil'.
Waar heb je dat gelezen en wat stond er precies, daar ben ik erg benieuwd naar. Het gaat helemaal niet over iedere douchegel en shmapoo, lees even: Gevaarlijke stoffen De campagne die nooit campagne werd, heeft in 2005 toch een mooi succesje weten te behalen. Het mini-team startte eind 2004 samen met Natuur en Milieu een project tegen giftige, hormoonverstorende stoffen in cosmetica, zoals ftalaten, parabenen en synthetische muskverbindingen. Uit tests bleek dat bijna alle onderzochte cosmetica dergelijke stoffen bevat. Deze stoffen kunnen leiden tot verminderde vruchtbaarheid, vroegtijdige borstontwikkeling bij meisjes, verhoogde kans op astma, leverschade en enkele vormen van kanker. Mogelijke effecten hangen af van de mate en duur van de blootstelling. De publiciteit die op de publicatie van een rapport volgde en de reacties van bezorgde consumenten, misten hun uitwerking niet. Eind maart zegden alle drogisterijketens toe hormoonverstorende stoffen uit hun huismerkcosmetica te verwijderen, of de mogelijkheid daartoe serieus te onderzoeken. Net zoals ik de binnenkant van mijn lichaam goed verzorg met biologisch voedsel, zorg ik ook goed voor de buitenkant van mijn lichaam en smeer dus alleen verantwoord spul op mijn lijf en op dat van mijn zoontje. Denk aan Weleda, dr. Hauschka, Urtekram, Lavera. Het eerste merk is overal te koop.
Tsja, ook daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn gyn vindt van niet, die zegt dat onderzoeken uitwijzen dat ook progestagenen niet goed zijn voor de hersenontwikkeling van een baby. Ik het er daar namelijk laatst uitvoerig met haar over gehad.
Even inbreken hier: ZG heeft weleda ook een productenlijn voor kinderen/ babys? En heb je enig idee van de 'kwaliteit' van zwitsal? Ik geef geen bv meer, maar door deze topic ben ik aan het nadenken over de verzorgingsproducten die we op kindjes smeren.