baby na 7,5 maand nog steeds 1 nachtvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangerwens, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt komt onze dochter nog steeds elke nacht. Misschien heeft iemand tips of ideeën?

Het schema ziet er nu als volgt uit

Tussen 7of 8u borstvoeding, Daarna broodje en beetje thee
    Dan rond half 11 fruit en wat drinken
    12u broodje en daarna borstvoeding
    15u tussen doortje en drinken
    17.30 warm eten en yoghurt
    19.15 borstvoeding
    22.30/23u borstvoeding (Meestal komt ze zelf,enkele keer moeten we haar wakker maken)
    Tussen 3u en 4u komt ze s nachts

Ondertussen hebben we alles geprobeerd; oa de laaste voeding in de fles (borstvoeding) met een paar schepjes bambix er in, dit hielp dat 1 nacht maar daarna niet weer hihi

Misschien heeft iemand nog ideeën of tips voor ons! Ik ben niet iemand die haar maar laat huilen en huilen. Uiteindelijk ben ik sneller klaar met even aanleggen en dan weer lekker terug in bedje! Het is natuurlijk heerlijk even een moeder dochter momentje maar na 7,5 maand en weer moeten werken is het sinds nog wel zwaar.

Gr zwangerwens

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Mijn dochter is nu precies 7 maanden, ook zij komt rond 4-5 uur voor een voeding. Ze gaat wel slapen rond 20.00 - 21.00 uur en ik laat haar dan slapen. Ik heb gemerkt dat ze niet eerder wakker wordt als we haar laten liggen namelijk. Zo doende lig ik nu ook altijd om 22.00 uur in bed.

Overigens is het niet abnormaal dat je kindje nog om een nachtvoeding vraagt.

3. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké nee weet dat het niet abnormaal is hoor, maar onze 1e sliep na 3mnd door hihi
    Wij hebben om geprobeerd om haar niet wakker te maken om 22.30 (als ze zelf niet komt tenminste)maar dan komt ze rond 1u of 2u en dan mogelijk rond 6u weer dus dan heb je bijna weer 2 voedingen in de nacht

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Joh is echt heel normaal hoor. En heel wenselijk en gezond!

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier manneke van 13md met en een late voeding en een nachtvoeding of 2 of 3. Zusje sliep met 10 wk door en met 10 maand geen late voeding meer. Kindjes verschillen nou eenmaal. Zou me er proberen bij neer te leggen

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Het is zwaar en vermoeiend... maar idd ook gewoon normaal babygedrag. Mijn ervaring is dat je er meestal weinig tot geen invloed op hebt. Ze gaan doorslapen als ze er aan toe zijn. Slaaptrainen/afbouwen nachtvoedingen bij borstvoeding wordt meestal ook ontraden voor baby's jonger dan 12 maanden.

(ik zou overigens een moord gedaan hebben voor slechts 1 nachtvoeding ;), zeker op die leeftijd ha ha, maar ik ben dan ook 'slechte' slapers gewend)

7. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp me niet verkeerd dames ik laat haar echt niet huilen etc! Was meer en vraag van is er iemand met tips etc. Want werkt het niet zoals al wat dingetjes geprobeerd hebben dan werkt het niet en geef ik haar gewoon s nachts

Ben blij te lezen dat er meerdere zijn die s nachts nog voeden op deze leeftijd,in mijn omgeving hoor ik alleen maar nu nog steeds s nachts???
    Nou ik leg haar liever s nachts aan dan dat ik 3uren een huilend kind heb

8. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook pittig Rian,maar we hebben het allemaal over voor onze kinderen😃

9. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe vaak gaf jij dan nog? Ik hoor alleen maar nu nog steeds snachts??? Probeer dit en probeer dat etc. Nou doe niks geks en laten huilen hou ik al helemaal niet van. Als ik werk wel een paar keer geprobeerd er iets aan toe te voegen in de fles maar ook dat werkt niet hihi

10. Noefli

Noefli Lid

8 okt 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    Hier een mannetje van bijna 11maanden. Hij komt ook geregeld nog voor een laate voeding (23:00) en dan weer om 4. helaas is hij dan ook nog om 5:30 wakker... Hahaha
    Maar idd het is sneller om even aan te legen en dan weer verder slaapen. Ooit word het beter... Met 14 jaar slaapen ze mestaal door...hihihi

11. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hihi dat hopen we wel maar dan komt er weer een tijd dat moeders wakkert ligt omdat mw nog niet thuis is van het stappen haha😃😀😄

12. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Drinkt hij ook echt? of zijn het meer een paar slokjes?
    Als hij echt drinkt dan zou ik zeggen: geef hem wat hij nodig heeft en ga zelf wat eerder naar bed om te zorgen dat je voldoende rust krijgt.

Mijn zoontje werd rond die leeftijd ( en tot 1,5 jaar) regelmatig wakker en wist dan eigenlijk niet zo goed hoe hij in slaap moest komen. Dus dan legde ik hem aan en dan viel hij zo weer in slaap.
    Dit gebeurde meerdere malen per nacht.
    Toen hij 1,5 was kwam ik er pas achter dat hij eigenlijk gewoon niet wist hoe hij zelf weer in slaap moest komen.
    Toen hij dat geleerd had, kwam hij nog maar 1 keer per nacht omdat hij dan ook echt wat wilde drinken.
    En dat werd vanzelf minder.

13. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Deedee1 hoe heb je hem dat geleerd zonder te laten huilen?

Hier een mannetje van bijna 11 maanden, ook vaak huilend wakker snachts, drinkt 1 keer goed...prima vind ik...maar de andere keren (soms niet, soms wel een keer of 3) wil hij gewoon even sabbelen. Hem in bed laten huilen werkt niet, dan wordt hij echt boos, als ik hem oppak wil hij de borst en kan ik hem vaak niet goed weer terugleggen.

Maar het is vermoeiend ja...ook loop ik tegen onbegrip aan vanuit de omgeving. Laten huilen, flesvoeding, papflessen etc...
    Ooit komt het goed 😉

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dat vraag ok me ook gelijk af 0marleen0...hoe heb je dat geleerd deedee?? Mijn dochter van 8 maanden komt nog vaak voor een nachtvoeding (tot nu toe 1 keer doorgeslapen) en soms heb ik ook het idee dat ze niet weet hoe ze verder moet slapen. Misschien heb jij de oplossing wel deedee?

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    baby kwam om de 2-3 uur, in periodes van sprongetjes ook wel om de 1-2 uur. En dan echt drinken, echt behoefte aan de borstvoeding.
    Werd langzaam iets minder na 12 maanden, met altijd weer pieken rond sprongetjes tijd (14-15 mnd was altijd een pittige...).
    Bij middelste heb ik van alles geprobeerd, 'aftanken', rijstebloem, pap, etc. Maakte geen drol uit, want het ging niet zo zeer om de calorieen, maar om het knusse tutmomentje. Bij nr 3 ben ik dus vooral heel erg met de flow mee gegaan, acceptatie scheelt echt in hoeveel 'last' je er van hebt.

Rond 2e verjaardag werd het echt gewoonte, getut en geklooi in de nacht en ook overdag, en dat was voor mij reden om te stoppen. Toen was ik er wel klaar mee ;).

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dochter van 18 maanden komt ook nog iedere nacht minstens 1x ;)
    Accepteren en samen slapen maakt het makkelijker voor mij

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier op die leeftijd bij beide kinderen nog een nachtvoeding hoor. Eigenlijk vanaf de geboorte 1 nachtvoeding, altijd tussen 3 en 4 uur.
    Heel normaal en jammer dat het jou zoveel onbegrip oplevert. De oudste sliep met 8 maand ineens wel door, daarna ivm tandjes nog wel weer een periode met nachtvoeding gehad. De jongste heeft tot 9 maanden om nachtvoeding gevraagd. Tot een jaar nog steeds bij vlagen, maar toen ook wel redelijk wat nachten met doorslapen.
    Je kunt alles uit de kast trekken, maar eraan toegeven werkte hier het beste. Of nou ja, eigenlijk gewoon geven wat je kindje nodig heeft ;)
    Mij gaf dat rust. De nachten werden slechts met 15 minuten 'verstoord'. Daarna sliepen we dan allemaal weer.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    de eerste 2 sliepen ook al heel snel door, alleen met sprongetjes dat ze soms snachts kwamen. Maar deze dame wil met 9 maand nog steeds zeer regelmatig snachts drinken. Even pakken en aanleggen is de snelste manier bij ons om verder te slapen. Ze word niet echt wakker maar heeft het nodig om weer diep in slaap te komen. En gezien haar groei vind ik het ook niet zo heel erg, dat slokje extra ;)

19. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mijn dochter van net 8 maanden komt snachts nog weleens 2-3 keer... het scheelt dat je er niks voor hoeft klaar te maken...aanleggen en gaan :) van cb mocht ze nog maar 3x drinken hahaha...vond het wel een lachertje... ze drinkt nog vaak 6-9 keer bij mij

20. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier met 6.5 maand ook rond 3u voeding...favoriet tijdstip hihi.
    In t weekend voed ik rond h11 savonds nog (droomvoeding) en dan slaapt hij tot 5u. Maar op werkdagen kies ik voor voeden om 6u voor ik ga werken en neem ik de nachtvoeding voor lief.

Hier hebben we in t verlengen gewerkt met speentje.
    Heeft periode bijv om 23u gekomen, gaven we eerst speen en stopten we opnieuw in, bij opnieuw komen (vaak uurtje later) wel voeden. Zo schoof 23u op naar 1u en uiteindelijk naar 3u.
    In de weekenden wordt hij ook om 3u wakker en geef ik dus speentje, op werknachten dus niet. Anders begin ik al met stuwing op werk (uur reistijd) hihi.

Weet niet of t bij jou ook zou werken maar ja..dit is wat bij ons werkte.

Deel Deze Pagina