Geen huistelefoon meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij willen onze huistelefoon laten afsluiten. We hebben allebei een mobiel.

Hebben jullie nog een huistelefoon?
    Hoe hebben jullie het opgelost als je even van huis weg bent en je kind is thuis?

(Telefoonaansluiting kost maandelijks en anders willen wij een mobiel met prepaidkaart)

2. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Door een huistelefoon te nemen :thumup::roflmao:

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Dit. Huistelefoon blijft daarom

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben nog nooit een huistelefoon gehad. Mis er ook niks aan.
    Maar met kids die alleen thuis blijven. Daar heb ik nog geen ervaring mee. :)

Misschien een prepaid telefoontje?

Koekie1 en Hopsatee vinden dit leuk.
  5. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij gebruiken hem ook niet meer, bellen altijd mobiel.
    Alleen als er gebeld wordt door anderen wordt die dus gebruikt.

6. louan

louan Niet meer actief

Geen huistelefoon al jaren niet meer.

7. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Wij hebben juist sinds een jaar wel een huis telefoon omdat de oudste 2 weleens even alleen zijn. Het kosten me ook niks extra had al een alles in een pakket.

8. 1548

1548 Niet meer actief

Wij hebben geen huistelefoon.

Het komt (nog) niet vaak voor maar anders laat ik een mobiele telefoon thuis dan kunnen ze daarmee bellen.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heb al 15 jaar geen huistelefoon meer, bevalt me prima.

10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We hadden geen huistelefoon tot we verhuisden. Allebei onbeperkt bellen in ons abonnement dus alles en iedereen heeft onze mobiele nummers. In dit huis met t-mobile geen bereik op de begane grond dus nu weer een huistelefoon alleen niemand belt daar dus op en we moeten ineens weer belkosten betalen als we ermee bellen.

De kleine is 1 dus die blijft nooit alleen thuis. We zullen over zoveel jaar nog weleens kijken hoe het dan is ;)

11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij hebben er geen maar wil er eigenlijk wel een. Stel dat er iets gebeurt en kind moet 112 bellen, dan zit je dus met zo'n stomme smartphone die overal kan liggen. Zelfde geldt voor mijn vriend want die snapt zijn iPhone de helft van de tijd niet. Ik vind een vaste telefoon op een vaste plek toch echt handiger.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben nooit een huistelefoon gehad. Maar de kinderen blijven hier ook nooit alleen.

13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben al 10 jaar geen vaste lijn meer. Onze kinderen zijn nog te klein om alleen te zijn, maar in geval van nood rennen ze tzt wel naar de buren of hebben zelf een mobiel ;)

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben een huistelefoon en blijven die ook zeker houden. Ik vind het prettiger om met een vaste lijn te bellen. Bovendien hebben we niet overal in huis een goed bereik met het mobiele netwerk. En inderdaad is het een fijn idee om een vaste lijn te hebben voor de (zeldzame) momenten als dochter eens alleen thuis is. Daarnaast vind ik het ook onnodig om mijn ouders en schoonouders met extra kosten op te zadelen als ze ons willen bellen. Zij bellen altijd via de vaste lijn. Telefoneren naar een mobiel nummer (via een vaste lijn) is een stuk duurder.

15. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wij hebben wel een vaste telefoon, maar die wordt echt alleen gebruikt door zoon als hij eens heel af en toe 10 min. alleen thuis is en soms als ik mijn mobiel niet kan vinden bel ik mezelf ermee.

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben geen huis telefoon,
    De oudste van 9 blijft wel eens alleen thuis, voor hem hebben we thuis een mobiel liggen met prepaid kaart, deze word ook alleen uit de kast gehaald wanneer hij alleen thuis blijft.

Zolang wij thuis zijn en ons gebeurd wat kan hij prima mijn of mijn man zijn telefoon pakken en 112 bellen.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij ook (alleen blijven die van ons nooit alleen thuis obviously)

Blijdorp vindt dit leuk.
  18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Dit

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Wij hebben nog wel een huistelefoon, maar is eigenlijk ook niet meer nodig. Oudste dochters hebben een gsm, jongste dochter heeft een horloge waar ze mee kan bellen en zoon blijft nooit alleen thuis (en kan ook helemaal nog niet bellen natuurlijk).
    De enige reden waarom ik een vaste lijn nog prettig vind, is dat ik geen zin heb om bij de winkel, op het schoolplein, etc gebeld te worden door bepaalde instanties/bedrijven. En ik kan de kinderen zo wel beter bereiken als ik weg ben. De oudsten hebben hun geluid vaak uitstaan.

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hebben ook al jaren geen huistelefoon meer,...
    Kinderen zijn voorlopig nooit alleen thuis.. dus dat probleem hebben we ( nog ) niet.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina