Wij willen onze huistelefoon laten afsluiten. We hebben allebei een mobiel. Hebben jullie nog een huistelefoon? Hoe hebben jullie het opgelost als je even van huis weg bent en je kind is thuis? (Telefoonaansluiting kost maandelijks en anders willen wij een mobiel met prepaidkaart)
Wij hebben nog nooit een huistelefoon gehad. Mis er ook niks aan. Maar met kids die alleen thuis blijven. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Misschien een prepaid telefoontje?
Wij gebruiken hem ook niet meer, bellen altijd mobiel. Alleen als er gebeld wordt door anderen wordt die dus gebruikt.
Wij hebben juist sinds een jaar wel een huis telefoon omdat de oudste 2 weleens even alleen zijn. Het kosten me ook niks extra had al een alles in een pakket.
Wij hebben geen huistelefoon. Het komt (nog) niet vaak voor maar anders laat ik een mobiele telefoon thuis dan kunnen ze daarmee bellen.
We hadden geen huistelefoon tot we verhuisden. Allebei onbeperkt bellen in ons abonnement dus alles en iedereen heeft onze mobiele nummers. In dit huis met t-mobile geen bereik op de begane grond dus nu weer een huistelefoon alleen niemand belt daar dus op en we moeten ineens weer belkosten betalen als we ermee bellen. De kleine is 1 dus die blijft nooit alleen thuis. We zullen over zoveel jaar nog weleens kijken hoe het dan is
Wij hebben er geen maar wil er eigenlijk wel een. Stel dat er iets gebeurt en kind moet 112 bellen, dan zit je dus met zo'n stomme smartphone die overal kan liggen. Zelfde geldt voor mijn vriend want die snapt zijn iPhone de helft van de tijd niet. Ik vind een vaste telefoon op een vaste plek toch echt handiger.
Wij hebben al 10 jaar geen vaste lijn meer. Onze kinderen zijn nog te klein om alleen te zijn, maar in geval van nood rennen ze tzt wel naar de buren of hebben zelf een mobiel
Wij hebben een huistelefoon en blijven die ook zeker houden. Ik vind het prettiger om met een vaste lijn te bellen. Bovendien hebben we niet overal in huis een goed bereik met het mobiele netwerk. En inderdaad is het een fijn idee om een vaste lijn te hebben voor de (zeldzame) momenten als dochter eens alleen thuis is. Daarnaast vind ik het ook onnodig om mijn ouders en schoonouders met extra kosten op te zadelen als ze ons willen bellen. Zij bellen altijd via de vaste lijn. Telefoneren naar een mobiel nummer (via een vaste lijn) is een stuk duurder.
Wij hebben wel een vaste telefoon, maar die wordt echt alleen gebruikt door zoon als hij eens heel af en toe 10 min. alleen thuis is en soms als ik mijn mobiel niet kan vinden bel ik mezelf ermee.
Wij hebben geen huis telefoon, De oudste van 9 blijft wel eens alleen thuis, voor hem hebben we thuis een mobiel liggen met prepaid kaart, deze word ook alleen uit de kast gehaald wanneer hij alleen thuis blijft. Zolang wij thuis zijn en ons gebeurd wat kan hij prima mijn of mijn man zijn telefoon pakken en 112 bellen.
Wij hebben nog wel een huistelefoon, maar is eigenlijk ook niet meer nodig. Oudste dochters hebben een gsm, jongste dochter heeft een horloge waar ze mee kan bellen en zoon blijft nooit alleen thuis (en kan ook helemaal nog niet bellen natuurlijk). De enige reden waarom ik een vaste lijn nog prettig vind, is dat ik geen zin heb om bij de winkel, op het schoolplein, etc gebeld te worden door bepaalde instanties/bedrijven. En ik kan de kinderen zo wel beter bereiken als ik weg ben. De oudsten hebben hun geluid vaak uitstaan.
Hebben ook al jaren geen huistelefoon meer,... Kinderen zijn voorlopig nooit alleen thuis.. dus dat probleem hebben we ( nog ) niet.