NCRV Dokument machteloos

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Cos, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik heb gisteren dit gezien op tv .. Heeft iemand dit ook welleens gezien ?

http://www.nederland2.nl/programmas/301 ... issed=true

Het gaat over gezinnen met een verstandelijke beperking die in een traject worden begeleid met hun kind/ kinderen.Het gaat dus om de moeders en vaders die een beperking hebben. Het schijnt een serie te zijn dus ik moet nog even terug kijken. Maar ik vond dit best heel heftig allemaal. Bijv 1 van die vrouwen heeft 4 kinderen die alle 4 uit huis zijn geplaatst en is nu zwanger van de 5de ... Ze moest dat traject volgen van de rechter om kans te maken dat kindje 4 weer thuis mocht komen wonen. Maar als je ziet hoe ze zich verzet tegen de hulpverleners ed. Ik vond het echt bizar allemaal maar goed dit gebeurt natuurlijk harstikke veel ..

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb het ook gezien. Ik heb diep respect voor deze hulpverleners. Ik werk zelf ook in de hulpverlening, maar op een meer zakelijk vlak, en zou dit werk echt nooit kunnen doen. Wat een heftige dingen maken die mensen mee zeg...

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Ik heb vorig jaar de hele serie gezien en de titel machteloos had niet treffender kunnen zijn, die hulpverleners die zooo hun best doen om ze toch op de rit te krijgen en het kind bij de ouders te laten maar soms echt met de handen in het haar zitten en letterlijk in tranen als het niet lukt.

4. maansteen

maansteen Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,316
    0
    36
    Helemaal mee eens! Respect voor die hulpverleners

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, heb de serie ook gezien. Helaas woont een aantal clienten ook bij de stichting waar ik werk, of helaas, misschien juist goed. Maar soms is het echt machteloos hoe je staat. Passende titel i.d.!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik heb het ook gezien en schrok en best wel van. En idd die vrouw die zwanger is van de 5e terwijl de andere 4 al ergens anders zijn ondergebracht..
    Echt diep respect voor de hulpverleners!

Deel 2 komt volgende week of zou die nu al ergens te zien zijn aangezien het al eerder is uitgezonden?

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Pfff....heb het ook gezien! Heftig hoor!
    Wij zeggen wel eens, wij boffen met onze kindjes, maar gister zeiden wij tegen elkaar: Onze kindjes boffen ook met ons als ouders.

Vooral die moeder van bijna 5......die snapt het gewoon echt niet. En het trieste is, dat ze ook niks wil aannemen van de hv, terwijl die haar probeert te helpen haar kindje te houden...

Ga volgende week weer kijken...ze vermoeden toch dat het andere kindje mishandeld wordt?

8. Bri

Bri Niet meer actief

hartverscheurend vind ik het.

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    klein stukje gezien en af gezet.

Wel niet zwakzinnige moeder hier, maar wel een borderline stiefmoeder...6 kinderen en allemaal voor de staat geplaatst in tehuizen en gezinnen....bijna allemaal heel veel problemen ook nu ze ouder worden...en mams blijft ontkennen dat het aan haar lag...want zei zorgde goed voor kids enz.

Niet dus....

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Ik wilde gisteravond naar bed en zapte nog even rond.
    Kwam het dus tegen en ben iets later in mijn bed beland ;)

Heftig allemaal zeg.
    En dat meisje met de blauwe plekken idd. pffff

Wil het 2e deel volgende week ook heel graag weer zien.

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    Heel heftig vond ik het! Het is een herhaling van vorig jaar
    maar toen had ik de eerste uitzending (die van gisteren dus) gemist dus was blij verrast dat het gister op was!

Die meid die nou van de 5e zwanger is vond ik echt verschrikkelijk , gewoon niet kunnen doordringen bij zo'n persoon vreselijk ,arme kindjes ...
    Vond het zo erg dat er voorzichtig werd gevraagd of ze misschien een bloed test wilde doen omdat ze toch misschien nog drugs zou gebruiken .. jammer dat er in NL geen wet bestaat dat je zo iemand daar toe gewoon zou kunnen verplichten, dat wondertje wordt straks misschien wel verslaafd geboren hè ... :(

Maar alle gezinnen stuk voor stuk schrijnend ,vrselijk dat dit soort dingen betsaan, maar het is de keiharde werkelijkheid, ontzettend veel bewondering voor de hulpverleners!!!!!

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb deze aflevering ook al een keer eerder gezien.
    Vreselijk om te zien!
    Ik werk zelf ook in de hulpverlening, maar heb gelukkig weinig met vrouwen/moeders te maken.
    Vrouwen zijn soms nog zoveel erger als mannen.

13. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Erg heftig zeg!
    Deel 2 heb ik net ook gekeken en is ook erg heftig.

Echt respect voor de hv!

Deze link zie je deel 2 van machteloos.
    Machteloos (2) | Dokument

14. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ben ook aan het kijken en echt erg hoor..vooral die vrouw die van de vijfde zwanger is...
    en niet die bloedtest of urine test wil doen...

zelf ben ik een kind van vrouw die tijdens haar zwangerschap drugs,alcohol gebruikte en rookte...
    ik werd net niet verslaafd geboren maar binnen 3 maanden tijd was ik doodziek en hadden de artsen eigenlijk de hoop voor me opgegeven (dus dat ik het niet zou redden door alles wat ik meegemaakt had oa, ik was doodziek doordat ik altijd alleen werd gelaten in de instelling waar mijn verslaafde moeder verbleef,niet genoeg voeding en aandacht kreeg, geen schone luiers etc,gelukkig zag op een dag een medewerker dat ik meteen met spoed naar het ziekenhuis moest...als dat niet was gebeurd was ik er gewoon niet meer geweest...)
    gelukkig ,echt gelukkig,ben ik super goed opgegroeid in een pleeggezin daarna.

Ik kan dus niet tegen dit soort dingen...wel ben ik blij dat ze het in ieder geval in de gaten houden en hoe erg het ook klinkt; ik ben blij dat die kinderen meteen weg worden gehaald...want dat gaat anders gewoon echt niet goed...
    (was dat bij mij toen maar gebeurd, heeft nog lang geduurd voor ik echt beter was..toen ik 1 jaar was woog ik 6 kg (??!!)
    maar het is goed gekomen!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik had ook al een topic hierover geopend, per ongeluk, wist niet dat er al eentje geopend was.
    Vond het te schrijnend allemaal.En had erg veel moeite om er objectief naar te kijken.
    Heel frustrerend dat dit soort mensen zomaar kinderen op de wereld kunnen zetten..., dat is mijn mening.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeetje wat heftig zeg... en wat fijn dat je alsnog in een stabiel gezin bent opgegroeid! Heb je dit kunnen verwerken? En heb je ooit nog contact met je biologische moeder gehad?

17. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb het allemaal heel goed kunnen verwerken gelukkig. Ook dankzij mijn super lieve ouders (eigenlijk pleegouders dus maar ik zie ze gewoon als mijn ouders dus zo noem ik ze,heb het nooit over pleegouders)

alleen als ik verhalen hoor of iets zie op tv ofzo (zoals dus in dat programma) denk ik er wel aan en kan ik er wel boos over worden. En vind ook dat dit eigenlik niet zou moeten kunnen..

Mijn biologische moeder is al heel lang geleden overleden, aan een overdosis drugs.
    mijn biologische vader zie ik ook niet meer, hij leeft denk ik nog wel maar hij is ook verslaafd en helemaal geen leuk persoon (ik laat er even buiten wat voor dingen hij heeft gezegd/gedaan)

maar ben erg blij dat ik zo goed ben opgegroeid!

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    dat dacht ik nou ook ...

19. bereke

bereke Niet meer actief

Is deel 2 het laatste deel?

20. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid