Vandaag op vaderdag hebben we mijn vader en zijn vriendin vertelt dat we proberen zwanger te worden van ons derde kindje. Ik wilde het eigenlijk geheim houden maar ben zo ziek van de medicijnen die ik daarvoor slik, dat het op viel. Hun reactie was heel pijnlijk: Ze lieten duidelijk merken dat ze het geen goed idee vonden omdat we al 2 kinderen hebben en kwamen met een heleboel onlogische bezwaren over de kosten ed. terwijl ze weten dat wij het financieel makkelijk aankunnen.. Ze hadden ook nog wat opmerkingen over onze jongste dochter omdat zij een ontwikkelingsachterstand heeft en dat ze bang waren voor de gevolgen van een eventuele derde.. terwijl dat niet erfelijk is. Ik was boos en erg teleurgesteld, maar heb niks gezegd omdat ik me wilde gaan verantwoorden tegenover het zwarte beeld dat zij erover hebben. Als klapper op de vuurpijl zeiden ze ook lachend niet voor ons te hopen dat het een tweeling zou zijn als ik zwanger zou worden. Waarom moet je je zo verantwoorden wanneer je een derde kindje wilt? Ik denk dat als ik zwanger ga raken, dat ik het hen niet eens vertel, laat staan met een verassingscadeautje net zoals in het verleden.. Ik vind het zo pijnlijk.
Wat naar zeg! Lijkt mij erg pijnlijk zeg, deze reactie... Ik snap niet echt waarom ze zo kunnen reageren... :-? Laten ze blij zijn zeg, voor jullie! Sterkte..
jammer dat je vader zo heeft gereageerd.. omdat je juist ook van hem steun moet kunnen verwachten.. ik zou er gewoon voor gaan samen met je man, als jullie er zelf van overtuigd zijn dat jullie het financiel ook aankunnen..! succes!
Wat jammer dat ze zo gereageerd hebben, daar zou ik ook heel verdrietig van worden. Maar je mag wel je mond opentrekken hoor! Het is echt idioot dat ze denken dat jij op hun mening zit te wachten. Laat ze die lekker voor zich houden joh... Ik hoop voor jou dat er een lieve baby aan zit te komen en wie weet zelfs 2!
Jeetje dat is echt geen leuke reactie. Laat de boel bij hun eerst maar even bezinken, en kom er na 2 weken weer een keer op terug
Wat naar meis. Ik kan best begrijpen dat die reactie jou/jullie enorm pijn gedaan heeft. Het is jullie keuze om voor een derde kindje te gaan, wat zij er ook van vinden. Zij hebben gewoon te accepteren dat dit is wat jullie willen. Dit is jullie wens, wie zijn zij om dat de grond in te boren?! Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn meis. En of het nu wel of niet meteen lukt, je kunt best over een weekje of twee laten weten dat je niet blij was met hun reactie. Ze mogen best weten dat dit je gekwetst heeft, vind ik. Heel veel succes!
Jeetje zeg, niet normaal, hoe mensen toch zo makkelijk een mening kunnen hebben over een ander. En dan nog wel je vader, dat is natuurlijk nog moeilijker! Iedereen heeft zijn eigen wensen en verlangens. Maar op het moment dat je afwijkt van het gemiddelde dan wordt er geoordeeld! Mijn nichtje is middels hormoon spuiten 2 keer zwanger geworden, vervolgens wilden ze een derde, dit is gelukt... met een drieling. Ze hebben er nu dus 5, iedereen verklaarde hen voor gek. Het is een drukte van belang, maar wat zou ik graag met hen willen ruilen! Ik denk alleen maar, de hele wereld kan honderden kinderen krijgen, en als het bij ons niet lukt, moeten we ons ineens gaan verantwoorden! Kan er ook boos om worden, hou je taai, het is jullie wens en je hoeft je zeker niet te verdedigen. Zet 'm op meis!
bah wat een vreselijk reactie ...............laat ze maar lekker gaan hoor milla jullie verdienen gewoon nog een beebje
'k Zou het - als de emoties wat gezakt zijn - er tóch nog even over hebben met je vader... dat je zijn reactie heel kwetsend vond en dat jullie het juist heel graag willen. Verantwoording voor jullie keuze is niet nodig, maar als je dit nog eens geuit hebt, ben je het wél kwijt tegenover de personen, die moeten weten wat ze aan hebben gericht. Sterkte en succes met zwanger worden, 't is jullie gegund
dat is idd geen leuke reactie van je vader en zijn vriendin, maar.. dat hoef je helemaal niet misschien heb je het gevoel, maar je bent helemaal vrij om die beslissing zelf te maken. ik hoop dat je vader en zijn vriendin het niet voor elkaar krijgen dat je er over gaat twijfelen. Het is jou leven, en jullie maken je eigen beslissingen.
Dit vind ik heel naar voor je. Je mag dan een volwassen persoon zijn inmiddels, maar juist van je ouders is het toch wel heel fijn om een bemoedigende reactie te krijgen. Ik kan me ook zo voorstellen dat je niet al te fel in verweer gaat, ook weer omdat het je ouders zijn. Ik hoop dat ze erop terug komen met je én dat je natuurlijk snel in verwachting zal zijn. Flientje
bah Milla, wat een nare reactie zeg! Eventuele bezwaren hebben jullie zelf toch allang besproken? Wie zijn zij om daar een oordeel over te geven? Ik hoop dat als ze aan het idee gewend zijn, dat ze dan weer wat positiever reageren. Hier niet door aan het twijfelen gebracht worden hoor! Enneh...wij vinden het heel leuk voor jullie hoor! Liefs Tezzz
Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me erg goed. En we twijfelen zeker niet, dat kan niemand ons laten doen! Jullie hebben gelijk, natuurlijk hoef ik het aan niemand te verantwoorden. Ik weet niet of ik er op terug ga komen, omdat ik denk dat het geen zin heeft. Ik kan hen wel zeggen dat het me gekwetst heeft, maar denk niet dat ze het echt zullen begrijpen. Hun mening is doorgaans sterker dan de gevoelens van een ander. Ze zijn dus inderdaad vaker 'zo gezellig' Misschien was het achteraf zelfs naïef van mij om totaal niet van deze reactie uit te gaan... Soms weet je in je achterhoofd hoe mensen zijn, maar wordt je toch steeds opnieuw verast. Ik denk dat ik de hoop op begrip en steun voortaan maar beter op kan geven, al is de pijn er niet minder om. Ik geloof niet dat ik, mocht ik zwanger raken, nog behoefte voel daar ook maar iets van met hen te delen..
goh, niet bepaald een reactie waar je op hoopt. het is toch jullie beslissing en jullie zullen er heus wel goed over nagedacht hebben. dat ie toch blij is joh, hij krijgt weer en kleinkind. dat is toch super?! sta er boven, jij en je man weten waar je aan begint en als jullie dit graag willen moet je er gewoon voor gaan. let maar op....als het zover is dan vindt ie het vast prachtig. maar je mag ze nog wel even vertellen dat het niet echt leuk was. mogen ze best weten. succes verder. mejon
Ik vind het een vreemde reactie van je vader. Zo reageer je toch niet tegen je dochter? Denk ook dat je het beter even kan laten rusten, dan het weer op te rakelen. Voor als het weer een vreemde reactie is. Heb je eigenlijk regelmatig contact met ze of niet zo vaak?
Ik denk dat papa gewoon heel erg bezorgd om je is,net zoals alle vaders! Bang dat er iets mis kan gaan met zijn dochter. Zo zijn vaders he De mijne kan ik af en toe ook wel wat doen..Maar hij wil het beste voor je! Ik zou gewoon nog even rustig met hem praten en zeggen wat je dwars zit.
wat vervelend zeg zo'n reactie. Ik hoop dat je snel zwanger bent en volg lekker jullie hart Ga dr voor
Het is jullie leven en jullie hebben daar gewoon goed over nagedacht. Zij moeten zich er niet mee bemoeien. Jammer dat ze vaker zo reageren. Succes ermee. X Esther