Continue eten om misselijkheid te voorkomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Humtum, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ben nu ruim 6 weken zwanger en merk dat als ik niet tijdig eet, ik misselijk wordt. Ben van reguliere eetmomenten naar om de 2 uur gegaan, maar merk sinds vandaag dat ik eigenlijk om het uur iets moet eten (muv nacht natuurljk).

Ik eet extra crackers, eierkoek en fruit maar heb nu het idee dat ik zo ontzettend veel eet. En weet dat je niet voor 2 mag eten maar als ik niet eet voel ik me belabberd.

Hoe gaan jullie hier mee om?
    Gr. Humtum

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi humtum! Gefeliciteerd! Ik had het zelf ook rond die termijn en het enige wat inderdaad hielp was kleine beetjes eten zoals jij nu doet, dus meer verspreidt! Bij mij hield het tot 13 weken aan en nu heb ik het niet meer. Je eet gezond dus het is geen probleem je lichaam moet ook flink werken! Sterkte ermee in elk geval! O

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Idd om de 2 uur wat eten, bij mij was t met 15wkn over gelukkig

4. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    Had ik ook! Nu nog hoor uit het niets krijg ik super veel honger. Je lichaam laat je weten wat je nodig hebt. Zolang je niet om de 2uur een zak snoep naar binnen werkt kan het geen kwaad. Ik heb nog steeds dat als ik geen trek in het eten heb, het me veel moeite kost om het dan te eten, of als ik geen honger heb rond etenstijd het er met grote moeite in gaat. En dan vervolgens half uur later wel honger hebben...

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik had dat ook rond die tijd. Ik heb er aan toegegeven, of het nou gezond was of snoep. Zolang het maar vulde :p
    Ik wist dat ik na een paar weken toch ging spugen, dus kon al het extra's wel gebruiken...

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook aan toegegeven en at vrijwel continu... Wel zoveel mogelijk gezonde dingen, maar heus ook wel snoepjes etc. Met 13w was het bij mij over.

7. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Dank voor de reacties. Fijn om te lezen dat het herkend wordt en dat jullie er ook aan toegaven. Ik zat/zit er mn mee dat ik niet in deze fase al wil aankomen! Gister maar wat extra rauwkost gekocht! Als mijn lijf t dan toch nodig heeft dan maar gezond!

Op naar week 13-15 haha!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb dat ook gehad. Ook vanaf week 6 ongeveer tot week 13. Daarna nog zo nu en dan dat ik moest eten om niet misselijk te worden en nu heb ik dat helemaal niet meer.
    Je lichaam is heel hard aan het werk, ook al eet je extra je komt er niet van aan, ik in ieder geval niet. En bij de normale eet momenten at ik daardoor ook minder. Dus het heft elkaar wel wat op. Eet een stukje ontbijtkoek of fruit, zolang het geen hamburgers en patat is kan het geen kwaad.

9. unknowable

unknowable Niet meer actief

Luister naar je lichaam! Maak gezonde keuzes, dan kan er echt niet zo veel mis gaan qua aankomen.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    687
    113
    Utrecht
    Ik heb dat ook (gehad). Bij mij werd het alleen steeds erger. Zo na de 12 weken werd ik 30 minuten na een laatste maaltijd alweer heftig misselijk, slap en duizelig. Ik heb dagen gehad dat ik ontzettend vaak kokhalzend mijn eten heb staan klaarmaken. Vaak had ik daar niet eens de tijd voor en moest ik direct iets te eten in mijn mond stoppen. Zodra ik eten in mijn mond had, was de misselijkheid weg.
    Nu sinds een weekje is het alweer minder. Ik heb het nu nog maar gemiddeld eens per dag.
    Ik wist op een gegeven moment ook niet meer wat ik nou weer moest eten. Vreselijk.

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja heeeel herkenbaar! Hier nu zelfs nog afen toe last van. Merk ook dat er minder inkan nu. Zo at ik in de middag vaak 2 afbakbroodjes nu mag ik blij zijn als er 1 ingaat haha. En avond eten ook de helft van wat ik at. Heb ook heel snel last van mn maag dus kan gelukkig niet alles eten/drinken hihi. Bij mijn zoontje at ik alles wat los en vast zat haha. Dus ergens ben ik wel blij dat ik dat nu niet kan aangezien er toen 20+ kilo aanzat en had al overgewicht. Nu wil ik dat extreme aankomen graag voorkomen haha. Hier heel veel baat bij fruit trouwens. Succes!

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    luister naar je lichaam. Als dat aangeeft dat je ieder uur moet eten gewoon doen. zolang het geen snacks e.d zijn kan het niet zoveel kwaad. Neem een appel, stuk komkommer, cracker oid.
    ik ben nu bijna 17 weken en de misselijkheid begint eindelijk iets minder te worden, maar ik moet ook contenu eten.

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Yep, heb ik ook gehad. Soms moest ik er zelfs 's nachts uit om te eten. Ik at toen vaak pindakaas. Op de een of andere manier vulde dat goed. Maar ik had bijvoorveeld ook crackers op mijn nachtkastje zodat ik als ik wakker werd meteen wat kon eten. Heeft tot een week of 11-12 geduurd. Nu is mn honger zelfs minder dan normaal.
    En qua kilo's ben ik nu pas 1,5 kilo aangekomen, dus gewoon eten als je honger hebt.

Ik was helaas continu misselijk. Als ik honger had, als ik gegeten had... Beetje irritant haha. Maar nu voel ik me top!

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ondanks dat we hier natuurlijk niet altijd blij van worden is het wel leuk om zoveel herkenbare verhalen te lezen.
    Realiseerde me inderdaad dat ik minder eet op andere momenten omdat ik mn tussendoortjes nu ook in meerdere stukken verdeel (bijv. halve eierkoek in 3 stukken).

Gruwelidee komt beetje van mn schoonzussen die echt 30 kg aankwamen en ook wel zeiden dat ze voor 2 gegeten hadden met momenten. En dat wil ik echt liever niet!!!!

Ik zal het maar als een uitdaging blijven zien om dingen te zoeken die gezond zijn en ik lekker vind om te blijven eten. Want na een hele week crackers en appels ben ik die wel beetje beu. En dan wordt het nar binnen werken nog lastiger haha.
    Nu heb ik ongezouten nootjes, mango, peren en komkommer! Hopelijk komen we hier de week mee door!

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    30 kilo is ook wel extreem veel hoor! En inderdaad je hoeft niet voor 2 te eten. Je moet gewoon eten tot jij denkt dat je vol bent. En dat volle gevoel komt steeds sneller dus je zult steeds vaker kleinere porties eten.
    Je lichaam is in de 1e 3 maanden heel erg hard aan het werk, hoe klein de baby dan ook nog maar is, je hele lichaam wordt aan het werk gezet om daar binnen een veilig en goed nestje voor je kleine te bouwen. Dat vraagt veel voedingsstoffen dus eten kan geen kwaad. Zolang het gevarieerd is en gezond. En ach een koekje, snoepje of chocola kan echt geen kwaad.
    Ik heb dat ook allemaal gegeten (ben geen fruit eter maar doe mn best) en mijn kind is helemaal gezond bevonden bij 20 weken echo. Je kindje pakt de voedingsstoffen wel van je af wat hij nodig heeft. Alles wat over blijft krijg jij.

16. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf dus wel flink aangekomen, maar ik woog ook al een tijdje te weinig, dus daar hield ik wel rekening mee. Met gezonde 'snacks' kun je echt prima de hele dag door eten hoor, gewoon geen zakken snoep en chips eten.
    Ik ben inmiddels ongeveer 10 kilo aangekomen, maar zit nu op 63kg en dat is voor mij eigenlijk mijn gezonde gewicht bij mijn lengte. Sinds 13w eigenlijk niet of nauwelijks nog aangekomen, dus heb het idee dat het nu gewoon rustiger gaat en mijn lichaam in het begin meteen op een soort 'bunker'-stand ging om wat reserves op te slaan.
    Bij mijn eerste zwangerschap woog ik op het laatst 82 kilo en na een maand of 4 tot 6 na de bevalling was ik al 30kg kwijt, dus dat ging heel rap.

17. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Grappig om te lezen dat jullie destijds hetzelfde aten als ik... ik had ook een week of 2 een afbakbroodjes met kaas verslaving en daarvoor een pindakaas verslaving. Van week 6-13 moest ik ook elk uur wat eten anders werd ik zo vreselijk naar. Ik maakte niet zulke gezonde keuzes want vond gezond gewoon niet te eten. Nu eet ik tussendoor vaak een komkommer heerlijk! Ook voor mn droge mond die ik niet weg krijg!

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Jaaa Pindakaas en kaaass. Ik heb het nu nog steeds een beetje haha.

19. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Haha zo grappig dit! En dan vooral de 48+ mmmm... hiervoor at ik altijd 30+ maar die stijve plakken kreeg ik echt niet door mn keel!

Deel Deze Pagina