He meiden, Ik heb vrijdag de uiteindelijke diagnose PCO gekregen, wist dit eigenlijk voor mijzelf al enige tijd. Heb flink aan moeten dringen bij mijn huisarts en de gyn dat ze hier naar keken.. De eerste keer kreeg ik van de huisarts (andere arts als nu) te horen dat zij 31 was toen ze beviel van de eerste en ik dus nog wel even tijd had. Ik moest van haar en de gyn die zij gebeld had, nog maar 4 maanden wachten... Ik was toen al 8 maanden bezig en had veel onregelmatige cyclussen en vooral lange... Op de dagen dat ik eigenlijk zou "moeten" menstrueren had ik ontzettende buikkrampen, hoofdpijn net alsof ik echt ging menstrueren, maar telkens niks... Toch stuurde ze me weg. Overigens was ik al eens eerder bij de gyn geweest, maar toen werd ik ook al weg gestuurd. Vervolgens via een om weg een afspraak gemaakt bij een andere arts en deze verwees mij meteen door, met de mededeling, ik ken je nu een beetje en je bent er al langere tijd klaar voor, dus waarom wachten In het ziekenhuis kreeg ik ook (gelukkig) een andere gyn en deze is meteen gestart met primolut om mijn menstruatie op te wekken en vervolgens heeft hij een cyclus analyse laten doen en daar kwam mijn vermoedde duidelijk uit naar boven. Plus dat ik dun baarmoederslijmvlies had, aangetast door de pil ... Nu heb ik weer een kuurtje primolut gekregen en een kuurtje clomid in de hoop dat dit aanslaat, na meer als een jaar zelf proberen... Graag zou ik kletsen met dames die ongeveer hetzelfde ervaren...!?
Heej kayleigh! we kennen elkaar natuurlijk al en ik lees net dat pcos ook voor jou een feit is,welkom bij de clomid club Ik heb zelf van dag 5 tm 9 clomid geslikt vorige week en ik voel me er stukken beter door,heb tenminste weer zin om tw klussen en dat is wel handig tijdens dit proces,haha. vrijdag nog een hysteroscopie gehad en er zijn geen poliepen gevonden,wat ze dachten gezien te hebben op de hsg. K zit nu te wachten op een ei,heb wel veel pijntjes boven mn schaambod sinds gisteren,dus wie weet is dit groeipijn van een mogeljjk ei,ik hoop het echt!!! Dus wij moeten aan de klus deze dagen! Slik je al clomid nu? Of eerst ongi opwekken? wel fijn dat ze er nu wat aan doen he?! Succes! Liefs colo
He Colo, wij kennen elkaar inderdaad al... Fijn dat verder wel alles in orde is bij je... Bij mij ook, alleen rijpt er geen eitje... Ik heb nu eerst nog primolut om mijn menstruatie op te wekken... Deze moet ik na vandaag nog 6 slikken en dan mijn menstruatie afwachten. De vorige keer kwam dit 3 dagen na stoppen van primolut, dus zou over 9 dagen ongeveer zijn. En dan op CD 3 beginnen met clomid... Dus ik hoor uiteindelijk inderdaad bij het clomid groepje...
Hej Kayleigh, Mij ken je ook al. In tegenstelling tot jou had ik gelukkig wel een begripvolle HA. Wij waren pas 2 maanden bezig toen ze mij doorstuurde. Heb het geluk gehad dat ik al sinds sept met de pil was gestopt, waardoor ik mijn onregelmatige cyclussen kon ontdekken. Toen ik werd doorgestuurd was ik 4 maanden niet meer ongesteld geweest. Zouden eigenlijk tot juni wachten, maar heb tegen haar gezegd dat ik het niet leuk meer vond en iedereen om me heen zwanger zag worden. Dit begreep ze heel goed. Ook ik had al een tijdje in de gaten dat er een dikke kans was dat ik PCOS heb. Naast donker geworden haar op mn armen en bovenlip en vaak bruine afscheiding en rommelende buik en natuurlijk het uitblijven van de ongi zat het er dus dik in. Het enige vreemde is dat het bij mij niet in mn bloed naar voren komt. Al mn hormoonwaardes zijn goed. Ik weet niet of dit bij jullie wel in het bloed aantoonbaar was? Maar goed, ben nu inmiddels een week verder na de diagnose en het gaat gelukkig goed. Vorige week wel een giga dip gehad, vond het allemaal even teveel, maar wel gelijk met de duphaston begonnen. Zowaar vanmorgen een grote bloeding en de hele dag op werk tampons gebruikt. Als het echt blijft bloeden hoef ik morgen geen duphaston meer te nemen en mag ik woensdag al met de clomid beginnen. Dat zou fijn zijn! Vorige keer na een valse start (dacht dat ik ongi was geweest), kwam het pas een week na het stoppen met de duphaston. Nu dus al tijdens! Maja, door die valse start dus wel even waakzaam op het feit dat het mssn toch niet doorzet. Buik rommelt wel gigantisch, maar heb nog niet echt menstrukrampjes. We zullen moeten afwachten. Nouja, dit was dus een beetje mijn verhaal...
Heey Kayleigh, Hoor wel niet bij t clubje maar wou toch ff zeggen dat ik blij ben dat je nu mensen hebt gevonden die je wel helpen. En ik wil je natuurlijk heel veel sterkte wensen, net als de andere liefs catje
Hee meiden! Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie klachten dan waren. Ben nl heel erg bang dat ik dit ook heb. Ben na 3,5 maand nog steeds niet ongi en heb nu al drie x een dag bruin verlies gehad. vette huid en acne. dokter zegt dat er niets aan de hand is en dat het wat langer kan duren voor de menstruatie op gang komt, maar mn gevoel zegt heel iets anders! Hoop dat jullie me kunnen helpen! En wens jullie natuurlijk heel veel succes met zwanger worden! Groetjes
He paniekertje, mijn hormoonwaardes waren ook gewoon goed En ja jou kon ik al Zo'n giga dip ben ik nu uit aan het klimmen... Misschien komt dat door de stoot hormonen die we op eens binnen krijgen...? Catje, dank je wel... Suusje, eigenlijk tellen ze de eerste 6 maanden als ontpil maanden... Dus het kan zijn dat je inderdaad niet menstrueert in deze 6 maanden... Als na die maanden nog niet menstrueert kun je naar de huisarts stappen... Ik had vooral helse buikpijn op de dagen dat ik eigenlijk mijn menstruatie zou moeten krijgen en dus geen tot menstruatie... Verder kan ik niet zeggen dat er bij mij duidelijke aanwijsbare feiten te vinden waren...
Hmm ik heb op eens buikkrampen en gevoel van menstruatie dat ieder moment kan komen... Ben misselijk en duizelig... Nu belde ik net de gyn en nu moet ik een zw test doen, want als die positief is moet ik stoppen met de primolut, maar dat is zo tegenstrijdig want volgens hun heb ik geen eisprong gehad deze cyclus... Snap echt niks meer van die artsen
Kayleigh: hier ook een pcos klant. niet leuk maar is niet anders. Bij onze eerste had ik ook uitgangsecho niets te zien, moest starten met primolut. werd niet ongesteld. toen maar test gedaan en bleek zwnager te zijn. fertiliteitsarts snapte er niets van. wil je geen hoop geven, maar het kan echt. hoop dat je snel positieve zw.test in handen hebt. suc6.
@Suusje90. Mijn klachten: Lange tijd uitblijven van de menstruatie. Als ik een menstruatie had (maar 2x in 9 maanden tijd) had ik geen krampen. Tussendoor vaak bruin verlies. Na het stoppen met de pil ben ik juist aangekomen, terwijl vele dan juist afvallen. Haar op benen, armen en bovenlip werd donkerder (mn man zei op een gegeven moment: schat, je hebt een snor! Vanaf dat moment begon ik echt het gevoel te krijgen dat er iets niet goed zat). Hoop dat je er wat aan hebt. Maar zoals Kayleigh al zei: pas na 6 maanden geen ongesteldheid mag je aankloppen bij de huisarts. Hoe suf het ook klinkt, kan ook best zijn dat je cyclus eerst nog op gang moet komen na je pil gebruik. Ik weet het, het is dodelijk om te wachten, want je wilt zo graag zwanger worden...
Paniekertje, hij was negatief, misschien dat ik dan toch sneller ga menstrueren als gepland?! Moeke, ik hoop dat de clomid bij mij snel aan gaat slaan Maar dank je wel voor je positieve verhaal, geeft me wel weer moed...
Hoi Dames, Hier nog een PCOS klant. Ik kwam er ook achter doordat ik niet ongesteld werd na het stoppen met de pil. Eigenlijk moest ik ook 6 maanden wachten van de huisarts voordat ik doorgestuurd werd naar de gyn. Uiteindelijk na 4 maanden toch doorgestuurd omdat ik elke keer na het plassen een raar drukkend gevoel had bij mijn eierstokken. Dit bleken dus heel veel eiblaasjes te zijn. Mijn hormoonspiegels waren wel duidelijk ontregeld. Misschien ligt het ook aan de hoeveelheid eiblaasjes die je op dat moment hebt, deze scheiden alle testosteron e.d. af toch? @ Kayleigh ben benieuwd naar je zwangerschapstest.
Oh zie nu je negatieve test, balen! :x Hoop dat de clomid inderdaad snel aan gaat slaan! Hier proberen we nu een paar rondes zonder hulp omdat ik nu toch wel duidelijk een eisprong heb gevoeld en gemeten met temperaturen. Vriendlief is er nog niet helemaal klaar voor om naar de gyn te gaan en alles in werking te zetten.
Ik zag dat je in 2009 al een diagnose PCOS hebt gekregen.. Heb je nu al kinderen? Sorry als ik te nieuwsgierig ben... Ja mijn man is er ook nog niet aan toe om zijn deel te doen Als de clomid de eerste of tweede keer niet aan slaat stoppen we er ook even mee, gewoon even rust, zijn al zo lang bezig en het breekt me best wel op nu...
Nee heb nog geen kinderen. Wilde wel al langer maar had toen net met mijn toenmalige vriend. Heb toen even de pil gebruikt omdat ik erg veel last had van acné. Maar omdat ik eerder gestopt was met de pil omdat ik hem gewoon zat was heb ik na een jaartje een mirena spiraal genomen. Deze dus ruim een maand geleden laten verwijderen en inmiddels al 2 keer ongesteld geweest waarvan ik van de 2e keer denk dat het een echte is geweest omdat ik ook een eisprong heb gevoeld. Nu dus best spannend of het spontaan gaat lukken! Ik ga in oktober op vakantie en als we dan nog niet zwanger zijn gaan we daarna naar de gyn om de malle molen in te gaan
Oh zo oke... Dacht al dan ben je wel al heel lang bezig... Haha meestal raken mensen op vakantie zwanger he
Hoi Kayleigh, Wij hadden elkaar al eerder gesproken in een topic die ik had geopend i.v.m. het feit dat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden na het stoppen met de pil, maar dat het deze maand wel voor het eerst voelde alsof ik het zou worden. Daar zei je ook al dat je momenten had waarop het voelde alsof je ongesteld werd maar dat het dan toch uitbleef. Daar heb ik eigenlijk nog een vraagje over: Hoe lang bleef je dit gevoel houden? Bij mij begon dat gevoel 2 weken geleden en is nog steeds niet volledig verdwenen. Vooral 's avonds steeds dat ongi-gevoel in m'n buik en nog steeds last van m'n rug en opvliegers. Begin het nu toch wel goed zat te worden zeg maar :x
Natasja, als ik je zo hoor zou ik toch wel inderdaad een afspraak maken met je huisarts. Ik weet niet of Paniekertje dit ook zo lang heeft?! Maar ik heb het exact de dagen dat ik normaal zou menstrueren, dit is 5 dagen achter elkaar en dan is het weg... Ik hoop dat je snel echt gaat menstrueren...
Haha nou dat hoop ik deze vakantie niet, vriendlief gaat namelijk niet mee Ben nu pas voor de 1e ronde bezig dus heb nog niks te klagen en wel met het idee in mijn achterhoofd dat we altijd naar de gyn kunnen. Soms twijfel ik wel of we toch niet nu alvast moeten gaan..