Hallo allemaal Ik ben sinds een maand gestopt met de pil. Ik heb deze 12 jaar geslikt. Gelukkig ben ik gelijk ongesteld geworden dus mijn cyclus is oke. Mijn NOD is 19 november Nu heb ik echter allemaal vreemde klachten. Ik ben al 2 weken elke dag misselijk, heb hoofdpijn, draaierig en kramp na klussen. Nu is mijn vraag, kan dit door ontpillen komen? (of ben ik stiekum al zwanger) Welke klachten hebben julie van stoppen met de pil? En bestaat het ontpillen echt of is het een fabeltje. graag jullie reactie
Ontpillen bestaat zeker. Maar de 1e ongi die je hebt gehad is nog van de pil. Hierna begint pas je eigen cyclus, dus je weet nog niet hoelang deze elke maand duurt. Maar natuulijk bestaat de kans dat je meteen zwanger bent, dan ben je een van de gelukkige.. En de verschijnselen zijn veelvuldig, lijkt op zwangerschaps- en ongi prikkelen.
afwachten dus Ben jij ook misslijk tijdens je cyclus? Ik dacht dat dat een echt zwangerschapskwaaltje was
Tsja, de eerste maand lijkt zo lang te duren..... Maar inderdaad ontpillen bestaat echt! Tuurlijk zou je meteen al zwanger kunnen zijn, maar verschijnselen kunnen ook echt van het ontpillen zijn.... (je kunt immers ook zwanger zijn zonder de specifieke zwangerschapssymptomen) En in de 1e ronde zwanger raken kan echt (kijk maar naar mij..) Je zegt al 2 weken lang 'klachten' te hebben. Genoemde datum lijkt me een beetje vroeg om zo lang klachten te hebben. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Hou hoop, wacht rustig even de 19e af en laat je niet gek maken (je gevoel kan je flink voor de gek houden!) Ga niet te vroeg testen, dat is zonde van je geld (het kan zomaar enkele maanden duren tot je cyclus op gang is!) Succes!
Ik heb sinds het stoppen van de pil een mooie cyclus. Kijk maar naar mijn onderschrift. Verder had ik alleen de eerste ronde last van hoofdpijn en daarna niet meer. Heerlijk dat stoppen met de pil! Elke maand voel ik me weer anders. Verschillende klachten gehad. Misselijk, opgezette buik, pijn in mijn borsten en afscheiding. Ik hoop voor je dat het gelijk raak is, maar ga er aub niet vanuit. Heb je al een eisprong gevoeld? Kan namelijk ook zijn dat je die nog niet hebt gehad. Ik denk dat ik hem de eerste ronde niet heb gehad. Nu voel ik hem toch duidelijk en had ook positieve ovutest. Succes meid!
Nee ik heb geen eisprong gevoeld. Hoe voelde dat bij jou dan? Ovutest heb ik nog niet gedaan. Wilde het eerst gewoon op de gok doen We klussen gewoon elke dag, hihi
Deze maand ben ik ook pas begonnen met de ovutesten. Wel erg makkelijk. Ik voel echt steken. De ene keer links en de andere keer rechts. Jouw klachten zijn inderdaad wel vroeg voor een eventuele zwangerschap, maar je weet het inderdaad nooit. Je innesteling zou pas net geweest kunnen zijn. Hoe heb jij je cyclus berekend? Heb je wel al een cyclus gehad na de pil of is dit een schatting?
Een inschatting Ik wist niet zo goed hoe ik dat moest doen en voordat ik begon met de pil was het ook 28 dagen Dus ik dacht ik zie het wel en dan heb ik toch een beetje een houvast
Oh jawel dat snap ik ook wel. Wacht gewoon even deze cyclus af en dan heb je een idee. Ook dan kan het ineens weer omslaan. Bij mij gelukkig niet, maar lees wel eens dat er vrouwen vervolgens 40 dagen of langer moeten wachten op ongi. Heel vervelend dat vrouwen lichaam.
Ja geen pijl op te trekken Ik voel me nu ook heel vreemd. Altijd gedacht dat de symptomen die ik nu voel horen bij zwangerschap en nu blijkt dat je die ook al hebt bij stoppen met de pil. Wie heeft dat nou bedacht. Verder nog andere rare dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ahhhh, ik voel met je mee? Ik denk ook iedere keer; ja, zou het ... Maar we mogen nog niet klagen hoor. We zijn net bezig! Ik had ook niet verwacht dat mijn lichaam me zo in de maling zou nemen. Inderdaad lijken deze klachten op zwangerschapsklachten. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou wel gelijk raak is. Het erge vond ik de afscheiding. Rond mijn ei had ik daar echt last van. Alle kleuren van de regenboog, maar nu niet meer hoor. Ik was bang dat ik daardoor mijn ei zou missen, want hou er niet echt van om dan te klussen. Maar meid, denk niet dat jij dit ook krijgt he?!?!
O ja, hoe lang ben je nu aan het proberen? Ik vind het zo spannend en ben nog maar net begonnen Probeer me man niet helemaal gek te maken maar ja.....
Dat hoeft niet. Ik ben altijd misselijk vlak na mijn eisprong (een paar dagen). Ik heb dan ook altijd "de andere zwangeschapskwaaltjes" zoals sterk ontwikkelde reukgeur (en misselijk worden van bepaalde luchtjes) steekjes in de onderbuik, moe, etc. Ik ben dan niet zwanger maar blijkbaar vindt mijn lichaam het nodig om me wel met die kwaaltjes te belasten
ja he, bij mij dus ook. Ik ben al 2 weken misselijk Maar zit ook een positieve kant aan, ben al 2 kilo afgevallen doordat ik zo weinig trek hebt. Er is altijd zonneschijn na regen