klussen als test negatief is?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cherry blossom, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherry blossom

cherry blossom Niet meer actief

Is dat verstandig na een curretage? zodat je zeker weet dat het een nieuwe zwangerschap is en geen hcg vanuit de oude zwangerschap?

En vanaf wanneer zou je dan kunnen testen of je zwanger bent? want ik heb vorige week vrijdag een curretage gehad, nu bloed ik nog licht en heb ik nog een licht positieve test als het bloeden gestopt is en de test negatief.. dan willen we gewoon weer sex hebben wanneer we zin hebben, maar vanaf wanneer zou ik kunnen testen? na 4 wkn?

sorry beetje ingewikkelde vraag..

groetjes,

2. cherry blossom

en iemand hier zei dat als je gelijk na de curretage er weer voor gaat dat de kans op een mk groter is omdat het baarmoederslijmvlies minder is..
    Mijn vk zei dat het geen verschil maakte. Wat denk jij hierover?

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Na een curetagge mag in je in principe direct weer zwanger worden de kans op een miskraam is niet groter.
    Wel adviseren we vaak om eerst een menstruatie af te wachten om dat je dan weet ldat je lichaam en je cyclus weer aan het herstellen is. Je cyclus kan namelijk een tijdje van slag zijn dus je kan dan wel na 4 wkn testen maar het kan ook zijn dat je dan pas je eisprong hebt snap je? Doe wat voor jullei goed voelt!

Imke

4. cherry blossom

ja ik snap het! stel we gaan er gewoon voor, dan is het een pure gok wanneer je testen kunt. Wij wachten zowieso maar even af tot de zwangerschapstest negatief is. Bedankt!

Deel Deze Pagina