Klussen en verbouwen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Maartt, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nog 15 minuten en dan begint mijn dag weer als "tijdelijke" bouwvakker.
    Net een nieuw huis en volop aan het verbouwen etc.

Nou besef ik me dat ik eigenlijk best veel kan en doe op de bouw :D.
    Vandaag weer de hele dag aflakken en helpen met een vloertje leggen.
    Owh ja! En mijn eigen ontworpen kast wordt gemaakt dus ik ga daar regelmatig even bij kijken.

Vind het heerlijk.. Maar eerlijk is eerlijk zal blij zijn als we over 2 weken klaar zijn. Mijn lijf is het niet gewend merk ik aan alles :).

Nog meer dames die helpen bij en met verbouwingen? En dit leuk vinden?
    En bijvoorbeeld zich groen en geel ergeren aan het programma: help mijn man is klusser. Omdat je denkt.. Pak zelf ook een kwast!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Yup!! Die stomme vrouwen in dat programma! Kan daar idd niet tegen. En maar janken.... maar zelf geen poot uitsteken!

Ik hou ook van sloop en bouwen :) een huis opknappen is echt voor mij weggelegd... helaas niet zo voor mijn rug, maar dat nemen we maar op de koop toe ;)

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het ook leuk om te doen. Over drie weken mogen wij los. Krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja me too, maar lichamelijk gezien kan ik gewoon niet alles zonder daar de gevolgen van te voelen :p

Bij mij thuis zou ook nooit zo'n situatie voorkomen, gewoonweg omdat ik 1) zelf al dingen zou hebben gedaan en 2) wat ik niet kan zou hebben uitbesteed ;)

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook leuk!! Het is dat het klauwen met geld kost, anders zou ik elke week wat verbouwen denk ik! Alleen electra vind ik eng, dus er hangt nu al 6 jaar een lamp waar de aardedraad nog moet worden aangesloten! En de trap.... zo een rotklus, zeker met een kind en hond in huis, dus die is 1 keer geverfd en moet eigenlijk al 1,5 jaar afgemaakt worden.

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja ik hou er ook van, 9 jaar geleden een huis van 100 jaar oud gekocht. Hoge muren in alle kamers. Alles hebben we er uit gestript, inclusief muren en vloeren. Alleen het dak en de buiten muren stonden nog.
    Heerlijk al dat klussen! We hebben op het stucen van de muren na alles zelf gedaan. Echt fantastisch om een huis helemaal vanaf de grond weer op te bouwen. Mijn man heeft in de kamers ook weer de ornamenten plafonds teruggebracht, met mooie ornamenten en lijsten van gips. Enorm veel tijd gaat er zitten in het goed afwerken, maar dan heb je ook wat:) Ik had toendertijd nog een huurhuis, dat scheelde enorm. We konden na het klussen de deur dicht trekken en in een schoon huis tot rust komen.
    Mijn 2 kids zaten toen al op school, dus ik kon overdag me heerlijk uitleven in het huis.
    We zijn er in 2009 gaan wonen. Nu moet ik zeggen dat ik wel van verandering houd, dus met regelmaat koop ik een gave oude kast die ik restyl, en verander mijn inrichting graag.
    Ik kan daar wel mee bezig blijven.
    Ik houd ook enorm van schilderen, en dat komt goed van pas. Er zit enorm veel houtwerk in de woning aan kozijnen/ramen etc. Dus dat houd ik netjes bij qua onderhoud.

Aantal jaar geleden hebben we een grote garage laten bouwen van 4'5 bij 9 met een verdieping en veranda. In een klein gedeelte daarvan aan de linker kant staan de fietsen. De rechterkant en gehele bovenverdieping is voor onze dochter van 18. Ze heeft daar haar eigen badkamer/toilet.
    Beneden een woonkamer met tv en x box. Ook leuk voor onze jongens, die maken daar ook gebruik van. En boven heeft ze dan een ruimte van 4 x 9 waar ze "woont" en slaapt.
    Alles helemaal geïsoleerd en vloerverwarming. Was ook weer een super leuk project om helemaal aan te pakken en in te richten:D
    Ik word daar echt blij van!!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben ons eerste huis ook samen verbouwd, ik vond het heel leuk om te doen. Leidingen in de muur infreezen, waterleidingen buigen en solderen, samen tegelen, deurposten dicht bouwen met celbetonblokken, wandjes plaatsen met gipsplaten, plafonds plaatsen... Het enigste wat we echt uitbesteed hebben toen is de cv ketel, draagmuur wegslopen en balk plaatsen en het stucadooren. Verder hebben we toilet, badkamer, plafonds, electra allemaal zelf gedaan. Daarna miste ik het wel dat ik nu doorgaans voor de kindjes zorg en dus minder kan doen. Dus toen we hier de badkamer gingen verbouwen heb ik de kindjes een midweek naar opa en oma gebracht om ouderwets met manlief te gaan slopen en elke avond als ze sliepen, doken we samen de badkamer in om te tegelen.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Goed zo! Ik vind het ook niet erg. Rommel graag in huis. Ons huis gaat per 1 okt in verkoop en hebben nu wat opgeknapt vorige week een week lang om het fris op te laten leveren en zo. Was best nog een klus (en peuter van net 3 rond lopen) en dan met mijn zwangerschap mag ik best een schouder klopje :D Succes met jullie nieuwe huis! Ik kan al niet wachten om zelf te verhuizen. Ga zo de meterkast opruimen daar ligt veel rommel in.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Pas verhuist, maar grotendeels alles zelf gedaan. Wat ik had uitbesteed, kan ik zelf weer opnieuw doen. De klusjesman was nogal een prutser. Maar geen grote verbouwingen hoor. Het is echt verfwerk, behangen, vloer leggen. Ik knap ook graag meubels op.
    Er gaat alleen zoveel tijd in zitten.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja wij zijn al bijna een jaar aan het verbouwen haha. Ik ben zelf niet zo handig en lichamelijk wat beperkt. Mijn man heeft samen met mijn ooms alles zelf gedaan, van waterleidingen, elektra, slopen, opbouwen. Nu zijn we voornamelijk aan het afwerken, schilderen enzo. Er komt nog wel een glaszetter en er is een aannemer geweest omdat we een dragende muur hebben weggebroken. Verder alles samen met familie gedaan.

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hebben nu ons tweede klushuis. In het vorige huis heb ik vooral behang getrokken, geschilderd en behangen, vloerbedekking en laminaat gelegd.
    Mijn man heeft een groot deel van de elektra gedaan, muren afbreken en zetten, maar het aansluiten van de elektra, cv ketel plaatsen en stucen hebben we laten doen.

Ons huis van nu hebben we nu bewoonbaar gemaakt, ik heb weer vloeren gelegd, behangen, geverfd, mijn man heeft later nog muren bijgebouwd, plafonds erin gezet, elektra aangelegd, lichtpunten gemaakt, stopcontacten erbij gemaakt, plafond in de deel gemaakt etc
    Maar de echte verbouwing gaat nog komen, dan moeten alle binnenmuren eruit, en allemaal weer op een andere plek erin, balken in het plafond, nieuw dak op het hele huis, alles laten stucen, evt behangen, schilderen.
    We hopen dan weer veel zelf te gaan doen, maar waarschijnlijk laten we wel het één en ander deels doen, door tijdgebrek. Maar eerst maar eens heel hard gaan sparen :D

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ja, ik help ook mee. In dit huis moet de hal, wc en badkamer nog.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.295
    17.184
    113
    ik hou er ook wel van maar merk dat ik neit altijd durf om het aan te pakken. Wel bezig met slaapkamers verven, wil de trap nog doen en nog paar kleine klusjes die ik voor de bevalling klaar wil hebben.
    Badkamer moet ook nog gebeuren maar daar is geen geld voor momenteel om die te vernieuwen helaas.

In de tuin ben ik ook graag bezig, onderhoud enzo.

Huis hebben we nog niet zo gek lang dus er zal komende jaren nog zat veranderen :)

oh en help mijn man is klusser.... ergernis, die meeste vrouwen :p maar ik vind het wel altijd leuk om het bouwproces te zien. Net als bij rtl woonmagazine, inspiratie opdoen ;)

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben 2 huizen verbouwd. Met het eerste heb ik veel geholpen (heeft 4 jaar geduurd), met de tweede weinig omdat ik de zorg voor de kinderen had en we er niet woonden (1 jaar).

Ik zou nu zeggen: nooit meer. Maar wat is het het waard geweest. Met het eerste huis hebben we geld verdiend dat we in ons tweede huis gestoken hebben en wat een plaatje hebben we nu!

Wel was het geen verbouwing à la lakken en vloertje leggen. Het was dak eraf, vloer eruit en nieuwe storten, muren omgooien, stutten en nieuwe opbouwen, badkamer, wc, keuken, alle leidingen nieuw leggen (stroom, water, afvoer, gas), ramen en kozijnen, enz enz enz.

15. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nice dames!! Super leuk om te lezen!

Hier echt een beetje moe vandaag. Gisteren onwijs veel geschilderd en aan het einde van de dag de hele woning bouwafval weggedragen en opgeruimd. Grote planken sjouwen etc.

Maar we komen ergens! Het opbouwen is begonnen! Dus alles krijgt wat vorm nu. Gisteren wel besloten om niet as. zaterdag te verhuizen. Het wordt namelijk kielekiele kwa planning. We pakken een week extra.

Vandaag het eerste gedeelte van de trap lakken. En dan vind ik het wel even mooi geweest. Daarna even met de beentjes omhoog.
    Morgenmiddag weer verder.

Ik vind de zaterdagen echt heerlijk. Dan hebben we het meeste hulp in huis. We hebben veel vrienden die in de bouw zitten of hebben gezeten. Heerlijke gezelligheid. Harde radio's, schreeuwende mannen, stomme humor, af en toe gevloek. Echt ik houd er zo van!
    En de mooiste KOFFIEEEEEEEEE, ETEEEEEEEEEN.
    En dan bunkeren als een bouwvakker uiteraard.

Deel Deze Pagina