Hallo dames, Een vraagje over de eisprong en het klussen. op zondag aan de klus geweest. ovulatie test was op maandag knal positief. Ik voelde mijn eisprong dinsdag ochtend van 7 uur tot 9 uur : een zeurende pijn aan de rechter kant van mijn buik. achteraf gezien komt dit ook overeen met mijn templijstje, ovutest en cervixslijm. op dinsdag rond 13 uur (dus na mijn vermoedelijke eisprong) weer aan de klus. Nu mijn vraag: heeft het klussen op dinsdag middag nog zin gehad? bedankt voor het lezen!
Ja hoor, dan ben je nog wel op tijd geweest. En de zaadjes van zondag zullen ook nog wel op de loer hebben gelegen
Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, dus waarschijnlijk heb je die nog in je lichaam gehad ten tijde van de eisprong. Een eicel is nog een paar uur te bevruchten na de eisprong, dus misschien ben je om 13 u nog net op tijd geweest. Dus qua timing zit je volgens mij wel goed. Succes!
Yep, sowieso ook door klussen na je eisprong. Ik had op ten tijde van mijn eisprong niet geklust, en de 2 dagen voor mijn eisprong ook niet, maar wel 32 uur na mijn eisprong. En het resultaat ligt heerlijk te slapen in haar bedje
Bedankt voor de reacties! Het is nu dus afwachten wat het resultaat mag zijn bij ons.... ben benieuwd! Nog een vraag: blijft het eitje aan het begin van je eileider een beetje rondhangen, totdat de zaadjes er zijn? of totdat het daar bevrucht is? Of begint het al aan de 'afdaling' naar je baarmoeder terwijl het nog niet bevrucht is? en kan het dan alsnog halverwege de eileider bevrucht worden? gewoon nieuwsgierig....
Flippo, zodra je eitje is gesprongen rolt ie héél langzaam de eileider af. Dit gaat zo langzaam dat het bijna hetzelfde is als blijven liggen Bevruchting kan dan nog steeds plaatsvinden, tot úiterlijk 48 uur erna. Mijn oudste is 12 uur na mijn eisprong verwekt.
wat is het toch een wonder hè, hoe ons lichaam werkt! Ik ben benieuwd hoever mijn eitje nu is afgedaald (en hopelijk samengevoegd is met een zaadje