ik ben nu 18 weken zwanger van de 2e en gisteren kreeg ik nog maar net mijn rijbroek dicht. balen dus. ik weet dat er ergens positierijbroeken verkocht worden, maar ik ga niet voor die paar maanden/weken een speciale rijbroek kopen. hoe hebben jullie dat gedaan? ik ben bij de 1e met een maand of 5 gestopt met rijden. hoelang hebben jullie doorgereden en hoe? ik hoop trouwens dat ik het hier goed heb geplaatst, anders hoor ik het wel.
ik ben bij mijn eerste direct gestopt. met een evt 2e ga ik dat niet doen, misschien is een spijkerbroek of een gewone legging een optie?
ja, ik heb ookal zitten denken dat ik in mijn positiebroek ga rijden, maar dat zit natuurlijk niet zo lekker als een rijbroek
daarom zou ik voor een legging gaan denk ik. laarzen of korte chaps erover en klaar. of lange chaps over je spijkerbroek die kun je vaak verstellen en ook na de zwangerschap nog gebruiken
Hoi hoi nou ik heb nog in mijn rijbroek gereden maar dan gewoon met de rits en knoop open... maar na 12 weken zwangerschap ging het paardrijden echt pijn doen last van m'n buik.. mijn paard dribbelt nogal dus zo'n pretje was dat niet!! maar volgens de VK en dokter mag je t/m 5 maanden rijden!!
Ik pas gewoon mijn rijbroek nog, dus dat is wel lekker, en had door mogen rijden tot zo lang als ik wou volgens mijn vk, maar helaas trekken mijn bekken het niet en heb ik nu ook peesontstekingen in mijn polsen en ze wil nog weleens vliegeren, dus helaas. De laatste keer ging het opkomen en rijden goed, maar kwam er niet meer vanaf door de pijn in mijn bekken. Ga nu 1 dezer dagen lekker uitstappen als mijn bijrijster gereden heeft, dan doe ik toch nog iets
Hoi Ik ben nu bijna 11 weken, en rij op t gemak(altijd in polder) zo'n 1 a2 x per week...broek past nog redelijk... als alles goed is met echo volgende week ga ik aan neefje van m'n man vrgaen of hij wil rijden op m;n paard. rijd ik er zelf op fiets naast, en miss er af en toe nog ff op.. maar kreeg ook last van m'n rug dus vandaar rustig aan... Veel succes!! liefs miek
Hi, Ik stap nog steeds af en toe op mijn paardje... maar ik pas echt niet meer in mijn rijbroek.. ben al stad en land aan het afzoeken maar het is erg lastig. De pull on van horka blijkt ideaal maar die hebben ze dus nu net uit het assortiment gehaald en is nergens meer te krijgen.... ik wil toch wel echt een rijbroek aan. dat zit wel zo lekker en is wel zo veilig! iemand nog tips van een ander merk?
En op marktplaats gewoon een goed tweedehands broekje kopen enkele maten groter? Het is toch maar voor even en wat maakt het dan uit toch?
ik heb ergens op internet (even google-en misschien) wel een positierijbroek gezien. (voor de mensen die graag een passende broek willen) ik heb nog nooit gehoord dat je maar tot 5 mnd mag rijden. ik dacht dat het was zolang het gaat? ik denk dat ik maar gewoon met mijn positiebroek ga rijden dan.
Wat ik heb gedaan en is goed bevallen, is een tweedehands rijbroek kopen op marktplaats en die in een kledingwinkeltje laten vermaken tot zwangerschapsbroek. Ze halen dan de hele voorkant eruit en vervangen dat met elastieke stof en zo'n verstelband die je ook in zwangerschapskleding hebt. Echt ideaal tot het eind van je zwangerschap. Succes ermee! ps: heb zelf tot ongeveer 20 weken gereden en nu bij nummer 2 is mijn paard helaas geblesseerd
Ik heb mijn paard doorgereden tot 22 weken zwangerschap, daarna ging het niet meer goed. Ik Kon door mijn buik er niet meer zelfstandig op- of afkomen en kon niet meer lekker in de bewgingen van mijn paard mee en dus zat ik hem in de weg. Ik mocht rijden vanb de gynaecoloog zolang als het zou gaan, en daarnaast heb ik gelukkig een erg braaf paard. Bij een volgende zwangerschap blijf ik ook rijden, zolang het mag/gaat. Ik had gewoon de knoop en rits van mijn rijbroek open en dan mijn jas eroverheen. Eerst heb ik nog een haarstiekje gebruikt om wat ruimte te maken tssen knoop en knoopsgat, dat werkte ook prima om het een beetje bij elkaar te houden.