sorry als dit verwaand overkomt. Maar wij zijn voor de derde maal bezig voor een kindje. Wij hebben op dit momtent al 2 mooie meiden. Maar ik zie zo op tegen de bevalling. Heel raar zonder dat ik uberhaupt zwanger ben. Bij de eerste heb ik er 6 uur over gedaan zonder voorwee of ook maar een pijn scheut, en dat deed zeer maar was oke. Bij de 2de 48 uur voorween niet pijnlijk maar kon er niet echt van slapen en toen de vliezen gebroken waren was ze er in 45 minuten dus van 3cm naar 10cm in 45 muniten en 3 dagen naweeen. iedereen in mijn omgeving vind dat ik zo mazzel haad maar zo voelt dat niet. Die 45 minuten voelde alsof het einde nabij was en die naweeen pfff en nu een derde???? Wat mag ik daar van verwachten nog meer pijn ??voor mijn gevoel is dat onmogelijk. De eerste was 37.1 en voelde heerlijk De tweede 40.1 en afschuwelijk was er zo ontzettend zat van. Ik heb nu een doemscenario in mijn hoofd van weer 40 weken dik en weer 5 dagen bezig pfff Heeft iemand hier ervaring mee? Ik voel me echt een aansteller maar wordt gewoon beroerd als ik eraan terug denk. Voelde me trouwens na een week beide keren super hoor. Kon echt na een week alles weer doen van wandelen shoppen tot huis bijhouden.
hoi mammameisjes, tja, ik kan niet zeggen dat het geen pijn gaat doen. Mijn 1e bevalling duurde 8 uur in totaal, na inleiding. De 2e bevalling begon spontaan met het breken van de vliezen en heeft 4 uur geduurd. De 3e bevalling heeft in totaal 2 uur geduurd, maar had wel al een 3 weken voorweeen. Zo zie je maar dat iedere bevalling helemaal anders gaat lopen. Je kunt ook bij de verloskundige aangeven dat je de afgelopen zwangerschap en bevalling behoorlijk zwaar vond, misschien dat zij daar iets mee kunnen doen. Maar meestal als daar geen medische indicatie voor is zullen ze je niet veel eerder helpen dan 40 weken. Bij mij is het juist het tegenovergestelde, los van de pijn vind ik de bevalling zoiets moois!!! Wij gaan volgend jaar voor een 4e kindje als dat ons gegeven word. En ik kijk daar nu al heel erg naar uit. Gek hé dat mensen daar zo anders naar toe kunnen kijken. Groetjes Lies