Digitale test van testpoint

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dana86, Apr 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Ik lees sinds een aantal dagen met jullie mee. Ik zie dat jullie goede en serieuze adviezen geven en die heb ik op dit moment nodig.

Ik slik de pil (diane 35). Deze pil slik ik vaak door en op het moment dat ik gevoelige borsten krijg las ik een stopweek in. Ik ben in de week van 2 april ongesteld geweest. Vervolgens ben ik weer met de pil begonnen en ik meen me te herinneren dat ik die een keer ben vergeten in te nemen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Afgelopen week kreeg ik last van gevoelige borsten, pijnlijke tepels, pijn in mijn onderrug en buikpijn...allemaal van die pijntjes die je krijgt als je ongesteld moet worden. Maar aangezien ik nog niet zo lang geleden ongesteld ben geweest dacht ik 'ik zal eens een zwangerschapstest doen' want dan weet ik meteen waar de pijntjes vandaan komen. Afgelopen donderdagmiddag heb ik een hema test gedaan, hier krijg ik een (zeer) lichte blauw pennenstreep. Deze gaf me dus niet echt duidelijkheid. Vervolgens heb ik vrijdagochtend getest met testpoint digitaal en er stond 'pregnant'. Ik was toch wel geschrokken en mijn vriend ook. Heel de dag toch wel mee bezig geweest. 's Middags nog een test gedaan van clear blue en deze gaf aan 'niet zwanger' (het was middagurine).Toen bedacht ik me dat ik deze ochtend ook eens een test zou doen, met ochtendurine. Heb de goedkopere kruidvat test gekocht en die gaf niets aan, het scherm was spierwit. Nu helemaal in verwarring heb ik een etos test gedaan en deze geeft een super super lichte blauwe pennenstreep. Ik snap er nu niets meer van. Vooralsnog zijn mijn borsten nog gevoelig, ben ik misselijk bij vlagen, nog steeds een zeurende onderbuikpijn.

Kan iemand me advies geven over al die testen? Is de digitale test van testpoint onbetrouwbaar? Een kindje zit niet in de planning maar is zeer welkom, maar ik wil wel weten waar in aan toe ben.

Groetjes

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hè wat vreemd.
    Dan denk ik helaas dat de testpoint vals positief was.
    Zou je normaal niet zeggen maar de kruidvat testen zijn zeer gevoelig en daar vertrouw ik toch altijd op!

Beetje verwarrend voor je hè!

3. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Pennestreepjes zijn doorgaans niet positief. Omdat de KV test ook wit blijft denk ik dat je niet zwanger bent eigenlijk. Wel heel vreemd dat die testpoint wel zwanger aangaf...
    Succes ermee, hoop dat het gauw duidelijk is.

4. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de (snelle) reacties. Maar even afwachten of ik ongesteld word en dan is het helemaal duidelijk.

Die testpoint digital test is volgens mij ook nog niet zo lang op de markt kwam ik achter na een rondje googlen. Hier zijn dus ook nog niet zo veel ervaringen mee heb ik het idee. Toch raar hé, er stond echt pregnant. Ik lees hier inderdaad dat Kruidvat 'als het beste uit de bus' komt dus ik ga ervan uit dat die de waarheid spreekt.

Groetjes

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ja inderdaad!
    Daarbij lijkt me de kans klein omdat je de pil slikt en hem "misschien" vergeten bent!
    Succes ermee!

6. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Zat er toch eens over na te denken omdat ik niet zo goed kan behappen dat er 'pregnant' stond en de rest is negatief. Zou het kunnen dat die digitale test van testpoint een zgn. vroege test is? Heb gelezen in de handleiding dat die te gebruiken is vanaf 5 dagen voor de verwachte menstruatie.

Ik weet het ook niet... eigenlijk is het beste om gewoon te wachten totdat ik ongesteld ben denk ik.

7. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

Dec 31, 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Je bent nu weer gestopt met het slikken van de pil? Lijkt me wel heel erg vroeg om te testen, als 2 april je laatste menstruatie was.
    Ik denk dat je echt even moet afwachten, als je nu stopt met de pil zou je volgens mij alsnog ongesteld kunnen worden, aangezien het een "nep" ongesteldheid is door je pil.
    Denk dat er niks anders op zit dan even afwachten.
    Succes

8. Alita

Alita Niet meer actief

Met misschien een pilletje die je vergeten bent is de kans wel erg klein dat je nu zwanger bent hoor...

Daarbij heb je een test die zei pregnant en de rest verteld je dat je niet zwanger bent.....ik zou dan eerder alo die negatieve testen geloven...snap dat die ene in je hoofd blijft spoken.

Ik zou nu over een paar dagen nog eens testen en als de test weer negatief is ben je gewoon niet zwanger.

9. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies,

Ben vanmorgen ongesteld geworden. Jullie hadden gelijk. Ben (stiekem) toch wel een beetje teleurgesteld.

Groetjes

10. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

Dec 31, 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wel vreemd dat je binnen 20 dagen alweer ongesteld bent, ik neem aan dat je opnieuw bent gestopt met die pil? Want dan word je volgens mij altijd ongesteld.
    Wel balen voor je dat je niet zwanger bent.
    Misschien goed gesprek met je vriend??

11. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb eens terug zitten rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat ik woensdag 4 of donderdag 5 april met een nieuwe strip ben begonnen. In de eerste week van de strip ben ik ook een pil vergeten (ben er vrijwel zeker van). Vervolgens een anderhalve week later van die vage klachten die ik al eerder heb beschreven. Vrijdag die zgn. positieve test gedaan en de rest is bekend. En nu idd (alweer) ongesteld. Ben afgelopen donderdag gestopt met de pil omdat ik wilde weten of ik mogelijk zwanger zou zijn omdat het schijnt dat de diane 35 niet goed is voor een ongeboren vrucht. Dus ik ga donderdag maar weer braaf verder met mijn stripje ;)

Een goed gesprek is ook een optie. Begint allemaal een beetje te kriebelen :D

Groetjes

12. Alita

Alita Niet meer actief

jammer maar wel beter lijkt mij.....
    Praat idd met je vriend en misschien wilt hij ook wel al aan een kindje beginnen?

13. Alita

Alita Niet meer actief

let je wel op dat je nu niet veilig bent dan? Tenminste je bent niet op de dag begonnen dat je moest beginnen met je pil toch?

14. Dana86

Dana86 Lid

Apr 21, 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend had het niet erg gevonden als ik zwanger was geweest, maar hij was toch wel opgelucht dat ik ongesteld ben geworden. Wij studeren allebei nog (deeltijd) dus we hebben nu gewoon een verschrikkelijk druk leven doordat we allebei ook een fulltime baan hebben naast die studie. Mijn studie is bijna klaar, maar ben voornemens om een vervolgstudie te gaan doen. Met de komst van een baby kan deze vervolgstudie niet doorgaan, en tijdens die studie zwanger worden zal zorgen voor problemen. Dus het is linksom of rechtsom, of we kiezen samen voor een baby, of ik ga verder studeren.

Wat betreft de pil ben ik afgelopen donderdag begonnen met mijn stopweek dus donderdag a.s. begin ik weer met een nieuwe strip, dan is het toch veilig?

15. Alita

Alita Niet meer actief

je moet 7 dagen geen pil slikken he;) dus dan begin je vrijdag weer.

Ja het lijkt me fijner als je je studie afmaakt en al je dromen die je hebt wat betreft studie. Met een baby is dat toch een stuk moeilijker....;)

En ach je hebt een leuk vooruitzicht toch:D

Share This Page