Misselijk en AU, ff klagen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn baarmoeder is in de afgelopen weken in een sneltreinvaart gegroeid. TE snel, waardoor ik nu onder extra controle sta.

Mijn baarmoeder zit nu dus al tegen mijn ribbenboog met als gevolg dat ik VEEL last van maagzuur heb, word er zelfs wakker van en heb ook al een keer moeten overgeven en kan bijna niet meer rechtop zitten want dan voel ik mijn kindje steeds tegen mijn ribben en maag aan schoppen.
    Even de trap op en ik ben al buiten adem en moet echt helemaal bijkomen, terwijl ik normaal een goede conditie heb hoor.

Ben het wel een beetje zat, dan denk ik als ik dit nog 10 weken heb.....
    Natuurlijk wil ik niet dat mijn kindje te vroeg komt maar af en toe denk ik wel eens stiekum van kom er over een paar weken maar uit hoor!

Zijn er meer dames bij wie de baarmoeder al vroeg zo hoog zat en wat hebben jullie tegen de maagklachten gedaan?
    Ik slik nu druppletjes van Vogel en heb voor na het eten Gaviscom tabletjes. Ik probeer ook wel te letten op wat ik eet maar het is moeilijk in te schatten wat nou wel en niet kan!

2. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Lilly,

Ik had bij mijn vorige twee zwangerschappen ook vreselijk last van maagzuur. Ik heb heel veel Rennies gegeten, dat mocht ook gewoon van de vk. Kreeg van haar ook Maalox, maar dat hielp niet echt zo veel.
    Het beste is inderdaad dat je kijkt waar je last van krijgt. Eet een ding tegelijk en kijk waar je op reageert.
    Ik had vreselijk last van zure dingen (oa sinaasappels) en veel vet (patat met mayo bijv.)
    Nu ik het weet, let ik straks wel op wat ik doe.
    Melk en vanillevla hielpen wel om het een beetje in toom te houden.

Veel sterkte!

Anja

3. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    Ik heb zowieso al last van mijn maag, omdat ik een scheurtje in mijn middenrif heb. Maar sinds ik zwanger ben is het veel erger.

Je kunt ook gewoon naar je huisarts voor een drankje, heb ik ook gedaan en dat helpt me al geweldig. Natuurlijk je hoofdeinde verhogen (extra kussen) en niet vlak na het eten gaan liggen.
    Koolzuurhoudende dranken, vet eten, kolen (bloemkool enzo) proberen zoveel mogelijk te vermijden. En eten in kleine porties (echt mini).

Verder proberen zoveel mogelijk op te letten wanneer je maagzuur krijgt en wat je ervoor hebt gegeten of gedronken.

's avonds drink ik alleen nog melk (koud).

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maagzuur is echt enorm rot. Ik heb bijna een hekel aan eten.....

Liefs Petra

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik gebruikte vh maagzuur antagel, dat hielp bij mij echt goed.
    Ik had na het eten wel echt z'n super vol gevoel, dat was niet altijd lekker.

5. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb ook al maanden last van maagzuur. Soms ook met overgeven en altijd een ramp met liggen/slapen. Ik 'slaap' zowat zittend (min. 3 kussens) en dan ook nog alleen op mn linkerzij, anders gaat het mis (tot overgeven aan toe).
    Helaas helpen al die (huismiddel)drankjes (Antagel, Maalox, gaviscon, rennie) bij mij totaal niet. En inderdaad van sommige dingen eten/drinken krijg ik wel extra last, dus dat laat ik staan. Daar heb ik wel goed opgelet en zo kon ik het redelijk volhouden. Alleen nu mijn misselijkheid ook weer heel ernstige vormen begint aan te nemen, durf ik eigenlijk niets meer te eten. In combinatie met zuur wordt dat wel erg afzien, al was het maar omdat overgeen nog eens 10x zo pijnlijk wordt. Gelukkig straks naar de poli VK en dan maar hopen dat ze toch nog een echt goed middeltje hebben.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Jee, cis, das wel heftig.......dan mag ik niet klagen ;)

Hoop voor je dat ze wat voor je hebben!

7. peetje80

peetje80 Actief lid

26 jun 2006
    176
    0
    0
    @Cis: Heb je nog iets kunnen krijgen tegen het maagzuur?

Liefs Petra

8. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb nu voor een paar dagen lozac gekregen, zodat ik minder maagzuur aanmaken. Hopen dat het helpt... maar ik heb wel goede hoop.

Deel Deze Pagina