Ovutesten??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Elleinad, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mn vriend en ik hebben besloten om deze maand met ovutesten te gaan beginnen. Dat omdat ik heel onregelmatig ongi ben.
    Ik heb nu net 25 testen bij zwanger en kids besteld en zit zondag twee weken na de eerste dag van mn ongi. Maaarrr....
    wanneer kan ik het beste beginnen met testen aangezien ik behoorlijk onregelmatig ben heb ik zelf echt geen idee.. Mn kortste cyclus was32 dagen en langste 52!! Ik denk dat ik dus maar ga beginnen met testen zodra ik ze binnen heb en dan maar afwachten tot er 1 positief wordt.

Klopt t trouwens dat je ei dan ong. Twee dagen nadat je ovutest positief is springt? En hebben jullie verder nog tips voor me? Wanneer kan t beste testen bijv?

Nou kom maar op!! Ik hoor t graag :D

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Je eitje springt (als alles goed gaat) binnen 48 uur na je LH piek.
    Testen mag je niet met ochtend urine doen, het beste is tussen 10:00 en 20:00 en het liefst op dezelfde dag.
    Je kan ook 2 keer per dag testen om je piek niet te missen, maar gezien je cyclus soms erg lang is kan dat natuurlijk in de kosten gaan lopen.
    Verder een paar uur van te voren niet te veel drinken en niet plassen.

Je test streep moet echt donkerder of gelijk aan de controle streep zijn wil de test positief zijn.

Verder denk ik dat je inderdaad nu wel kunt beginnen aangezien je toch al weer 2 weken in je cyclus zit en je cyclus niet altijd zo lang is.

Dan nog om de dag "plezier maken" en dan zit je goed.

Ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen en dat er meer meiden zijn met tips.

Heel veel succes en ik hoop dat je wens snel mag uitkomen!!

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Bedankt!! Je hebt me zeker weten geholpen!! Echt top!!
    Ben erg benieuwd hoe t gaat deze maand:D

Heel erg bedankt!!

4. Jezz

Jezz Actief lid

3 sep 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een positieve test met Clearblue digital en dipsticks.
    Was de eerste keer dat ik met CB testte, en vorige maand al met dipsticks dus even beide tegelijk gedaan, just in case.

Maar in de gebruiksaanwijzing van de CB staat dat de 48 uur na je LH piek, de meest vruchtbare zijn.
    Sperma/zaad blijft gemiddeld nog 2 dagen leven, dus je kunt vaak wel tijd vinden om een beetje lol te maken. Ik dacht nl eerst dat als ik met de dipsticks een positieve test had, ik een dag moest wachten met vrijen, dat mn ei dus 24 uur daarna zou 'spingen'. Nu is dat dus weer ontkracht.
    We doen het nu zowiezo al sinds vorige week weer om de dag. Dus dat houden we nog even vol.
    Ik hoop binnen 3 weken een andere positieve test in m'n handen te houden.

Succes er mee he!

5. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend jazz! Goed klussen idd! Ik dacht eigenlijk dat als je een posi ovutest had je echt meteen moest gaan klussen haha maar heb de testen nu binnen en las in de gebruiksaanwijzing idd wat jullie ook zeggen :D k ben erg benieuwd! Ga vandaag mn eerste test doen. Vind t wel een beetje spannend eigenlijk omdat ik dan voor t eerst echt ong. Weet wanneer mn ei is want ik dacht t elke keer wel uitgerekend te hebben maar dat klopte elke keer door mn cyclus die zo onregelmatig is toch niet..

Jij succes jezz!! Hoop voor je dat t raak is!

Deel Deze Pagina