Klussen op commando..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muisje, 5 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje

    Muisje Lid

    20 feb 2006
    95
    0
    0
    Heerlijk al die verhalen... Heb het mijn man ook even laten lezen en we hebben in een deuk gelegen.. Fijn dat er meer zijn zoals ons.
     
  2. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Toen ik net gestopt was met de pil gingen we er elke week een paar keer voor.
    Maar na een paar rondes begon dat toch tegen te staan en een verplichting te worden.
    Omdat m'n cyclus onregelmatig was ben ik begonnen met ovulatietesten.
    In de laatste ronde hebben we (ook door overwerken van m'n partner) maar twee keer geklust; wel natuurlijk rekening gehouden met de ovulatietest.
    En het was raak!

    Alleen nu blijkt uit m'n echo dat ik 6 dagen verder ben :( dus of die ovulatietest nou klopte dat weet ik dus niet.
    Ach wat doet het er toe; tis toch gelukt.

    Silly
     
  3. summer

    summer Fanatiek lid

    8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    nou aan verplicht vrijen doen wij ook niet mee.
    alleen wanneer we zin hebben.
    ben er zowie zo van uit gegaan dat het zeker een jaar duurt dus heb nog tijd genoeg.ben half feb gestopt
     
  4. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

    Wij zijn nu bijna een jaar getrouwd en vrijen zo'n beetje om de andere dag. En sinds ik gestopt ben met de pil, doen we dat nogsteeds, hihi..
    En we zien wel wanneer het een keer raak is.. Wij vrijen alleen als we er zin in hebben en das best regelmatig :oops: en als we geen zin hebben vrijen we niet..


    Groetjes,
    Jorietje
     
  5. Patricia1983

    Patricia1983 Actief lid

    23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Wij proberen het eigenlijk net zo te beleven als voor het stoppen met de pil. Meestal 2-3 keer per week. 's Avonds zijn we vaak moe en willen we gewoon lekker tegen mekaar aanliggen en in slaap vallen. Zonder dat 'verplichte' gedoe. We willen allebei erg graag een kindje, maar wel een LIEFDESBABY........ hihi

    Succes allemaal!
     
  6. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    wij hebben vanaf de dag dat mijn ongi weg was geklust.
    En vanaf het moment dat ik dacht dat mijn ei was geweets, hebben we het iets minder frequent gedaan.

    Succes Anka
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wij hebben ons 6 maanden helemaal het leplazerus geklust. Wat blijkt nu: dat ik wss niet eens een eisprong heb. Dus al had ik ELKE dag geklusd, dan NOG was ik nu niet zwanger geweest. Dus nee, nu het allemaal even niet meer verplicht hoeft is de lol en de zin weer terug.
     
  8. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij vrijen ook niet op comando, gewoon wanneer we zin hebben, nou ontbreekt het daar gelukkig niet aan, haha! :oops:
    maar als het voorkomt dat we een week geen zin hebben of het te druk hebben dan gebeurd het niet, jammer voor het ei, maar dat ei komt volgende maand ook wel weer!
    moet wel leuk blijven, een baytje maak je met plezier en niet op comando!
    (praat denk ik wel anders als ik een jaar bezig ben, maar nu doen we het wanneer we zin hebben!)
    succes iedereen, haha ;)
    liefs bianca
     
  9. Anka

    Anka Lid

    25 mrt 2006
    69
    0
    0
    ZuidHolland
    Haaai Dames
    haha Wel leuk dit onderwerp haha geweldig al die verhalen!
    Maar nu lijkt het net of we het hebben over het moeten klussen en dat dat dan ook inhoudt dat er geen zin is in het daadwerkelijke klussen.
    Als ik voor mezelf spreek.. of typ in dit geval.... het Moeten is meer het deeltje dat ik bij mezelf bedenk.. ohhhhh Me eitjuuuuu..... daar zit voor mij het op commondo in.. is de klus daadewerkelijk aan de gang ( of ik weet dat het er aan zit te komen) dan heb ik alles behalve een Moeten gevoel. Ik denk dat op het moment dat ik me betrap dat ik aan het klussen ben en naar het plafond staar omdat het MOT .. tja dan denk ik dat er flink iets loos zou zijn!
    Nou dat wilde ik ffies kwijt hahaha in dit geweldige onderwerp!

    X Anka
     
  10. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ja daar heb je ook wel gelijk in Anke hihi (naar het plafon kijken)

    ja ik heb wel een beetje het mot gevoel niet dat ik naar het (plafon kijk ) hihi nee dat heb ik als ik weet dat mijn eitje kom, nou ja vermoet :(:

    Dan moet er geklust worden :oops: het is niet echt meer spontaan :(
    en daar wil ik van af, ik wil gewoon kunnen genieten en niet denken ondere het klussen he! zal het nu raar zijn. hihi

    Ik ben niet het type dat het elke dag wil doen ook n iet om de dag :rolleyes:
    Maar omdat mijn eitje komt doen we het wel, dus eigenlijk is dat ook om dat het (mot) hihi

    Anke jij maak je verhaaltje ook grappig ;)

    Liefs manon.
     
  11. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb de eerste maanden van proberen wel gemerkt dat ik er heel veel mee bezig was en dat het soms erg 'moeten' werd. Hoewel ik me er de afgelopen maanden nog steeds wel van bewust was wanneer mijn ei kwam ben ik er toch meer ontspannen mee omgegaan. De laatste maand hebben wij een hele drukke maand gehad. Ik was op cursus en ben ook vlak voor mij eisprong een nachtje weg geweest. Dus toen kon het gewoon niet. Achteraf is dat misschien wel heel goed geweest want toen ik weer thuis was had ik ook echt spontaan zin om te vrijen met mijn ventje. En of het nu van die ene keer is.... dat weet ik niet, maar een zaadje heeft wel zijn bestemming gevonden..........

    Karin
     
  12. Anka

    Anka Lid

    25 mrt 2006
    69
    0
    0
    ZuidHolland
    ... Ze ( wie die ze zijn weet ik dan niet precies) ... zeggen.. dat als je heel goed naar je lichaam luistert en dichtbij je gevoelens bent, dat je instinctief kan voelen wanneer je vruchtbaar bent, even alle calculators, testen, kalenders, banners en waarzeggers daar gelaten!
    Het schijnt dan zo te zijn dat je vanzelf het gevoel krijft dat je zin hebt om te klussen.. by the way.. wie heeft dit woord ooit verzonnen?? Mischien moeten wij, bedachtzame liefdebedrijvers eens daar mee beginnen om ons MOTEn gevoel te temperen!
    Het klussen woord draagt ook alles behalve bij aan een in "the mooood zijn gevoel".
    Ja, ik ga ook niet meer mee en noem het geen klussen meer maar gewoon op z'n ouder wets.. vrijen!
    Want is dat niet wat we doen... klussen tja denk ik maar aan hameren en spijkers.. leuke metafoor maar niet zo ehhm. ja .. ik krijg er geen zin van als ik het heb over klussen hahah.. vrijen .. naja dat zit de liefde er ook nog bij en kan me ik me al aardig wat inbeelden bij het woord hahah
    X Anka
     
  13. gigi

    gigi Actief lid

    tjonge, zo herkenbaar dat klussen/vrijen op comando, mijn wederhelft heeft zo'n hekel aan: "het moeten" hij is meer van de spontane, onder de douche bijvoorbeeld, precies op je vruchtbaarste dag, denk maar niet dat er iets van de zwemmers blijven zitten, als een idioot ren ik naar mijn bed om toch maar even een half uurtje te gaan liggen, erg toch! :oops:
    Als het maar leuk blijft dan komt het ooit goed. geduld is nog steeds een schone zaak! Ik geloof dat we deze maand weer mis geklust hebben :(

    gr. Gigi
     
  14. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    wij vrijen niet op op commando , maar toch is je verhaal wel erg herkenbaar ...op vruchtbare dagen ( in zover ik dat kan berekenen ..vanwege onregelmatige cyclus) zou ik ook niet onder de douche willen vrijen ...want ook ik ik zou dan na het vrijen wel zoiets hebben ...damnz nu spoelt alles weg hahahahha ...
    anyway nu "moet"ik op commando wachten omdat we nu voor het eerst weten dat mijn ei tussen zondag en dinsdag zal springen ...met wat onthouding zwemt het zaad beter .... :D ..alleen pffff ik vind het wel moeilijk hoor ...wij vrijen nogal graag :oops: greetz asjuh
     
  15. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Volledeig herkenbaar. Ik dacht al dat ik een van de weinige was, aangezien je de hele tijd leest dat iedereen fijn aan het klussen is geslagen...

    Deze maand heb ik ovulatietesten gebruikt en voor mij werken ze prima. Ik ga er veel relaxter mee om, met dat klussen. De afgelopen maand hing er een gespannen sfeer bij on thuis. Hoofdzakelijk door mij, omdat ik mijn zag als een machine dat zijn werk moest doen. Dan kom je er wel achter dat mannen niet altijd zin hebben. Wat bij mij ook heeft geholpen: niet beginnen over vruchtbare dagen enzo. Doordat ik deze maand niet heb gezeurd, zoals hij dat zelf zegt, hebben we toch om de dag of elke dag geklust. Behalve deze week, want hij heeft nu nachtdienst.

    Ik denk niet dat het deze maand gelukt is, maar ik heb er nu veel meer vrede mee. Ik zelf ben rustiger geworden en het komt wel als de tijd rijp is.

    Sorry lang verhaal geworden, maar ik moest het even kwijt.
     
  16. Niet meer actief

    Ook mannen hebben soms geen zin ;)
     
  17. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Wat fijn dat die verhalen zo herkenbaar zijn :) En idd ook mijn man heeft echt wel eens geen zin! Hij weet inmiddels wel ongeveer wanneer ik vruchtbaar ben, dus we proberen het rond die tijd toch altijd vaak genoeg te doen...Voelt bij ons anders als een gemiste kans! Vind het ook wel eens jammer dat het niet gewoon spontaner kan....waarom zijn vrouwen niet gewoon elke dag van de maand vruchtbaar :( Dat zou alles een stuk relaxter maken....
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm wij hadden ooit afgesproken.. over een half jaar eens stoppen met de pil
    toen werd ik per ongeluk (nadat ik de pil vergat rond oud en nieuw) ineens niet ongesteld :)

    nahja.. toen maar defnitief meteen gestopt
    maar wel gezegd dat we het niet op commando doen
    (vandaar mijn: ik wil geen banner maar het is wel handig als geheugensteuntje op zich)
    nouja.. dat is so far oo nog niet gebeurd geloof ik

    al helpt het feit dat ik sinds het stoppen veel meer zin heb ook wel een hoop :)
     

Deel Deze Pagina