Beste tijdstip vd dag om een ovulatietest te gebruiken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Linda1975, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Ik ben begonnen met het gebruiken van ovulatietesten, ik heb een pakketje gekocht bij S*nsitest.

Vanochtend had ik er eentje gebruikt, direct na het opstaan, met ochtendurine. Hij gaf een heeeeeel licht streepje aan. Aangezien ik op mijn temperatuurkaartjes nog niet een stijging had bemerkt, had ik zoiets van 'Misschien is er een ovulatie in aantocht de komende dagen'.

Ik besloot advies te vragen aan S*ensitest via email.
    Ik kreeg vrij snel antwoord terug vandaag, met de mededeling dat het het best is om te testen na 10 uur 's ochtends en vooraf minstens 3 uur niet gedronken te hebben (de eerste ochtendurine schijnt vaak iets van LH-waarde sowieso te hebben, zodat een valse uitslag gegeven kan worden).

Is dat zo?
    Wie heeft ervaringen met ovulatietesten (qua tijdstip) en/of met de testen die ik ook gebruik?

2. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ik test altijd met ochtend urine en let ook niet op wat ik drink maar probeer zo lang mogelijk mijn plasje op te houden... hihi
    zodra er een licht streepje bij mij op de test verschijnt test ik 2x maal op een dag ( 8 uur & 18 uur ) todat hij posi is!

Succes!
    Dag

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik gebruik al sinds juni ovutesten en heb eigenlijk pas 1x een positieve test gehad 's ochtends, verder altijd later op de dag (test ook vanaf een duidelijke streep 2x per dag). Het schijnt zo te zijn dat bij de meeste vrouwen de LH piek pas begint als je alweer even actief bent geweest, dus midden op de dag.

Een licht streepje kan je sowieso altijd krijgen; je hebt altijd iets LH in je lijf.

4. Linda1975

Linda1975 Actief lid

1 mrt 2008
    156
    0
    0
    Hm, dus ik zou beter inderdaad later op de ochtend kunnen testen dan? En dan wel rekening houden met drinken. Dus rond uurtje of 10 's ochtends. En als je later op de dag gaat testen, dan ook rekening houden met drinken vooraf.

@Dag: jij test dan 2 keer per dag dus, tot hij positief is (vanaf een 'licht streepje')? Da's ook een dure grap dan of niet?
    Trouwens..je bent 1 dag overtijd, spannend!

5. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik test altijd rond het middaguur. Is voor mij het makkelijkst om dat ik tot 12.00 uur werk. Ik probeer dan niet al te veel te drinken en niet naar het toilet te gaan. Zodra ik thuis kom dan ga ik gelijk testen en heb ik altijd een duidelijk resultaat. 2x op een dag testen vanaf het moment dat ik een lichte teststreep heb is voor mij geen optie omdat ik altijd een lichte teststreep heb. Zelfs na mijn eisprong. Ik heb gewoon altijd LH in mijn urine (heeft bijna iedereen).

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    's nachts wordt LH niet aangemaakt dus kun je beter niet met ochtendurine testen. Rond 12 uur 's middags is de aanmaak op zijn best dus dat is de beste tijd om te testen. Maar hij is ook betrouwbaar op een ander tijdstip, de bijsluiter zegt dat het tussen 10 en 22 uur moet zijn

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik test rond een uur of 3. En ik heb bijna altijd wel een licht streepje. IK heb ook sensitest, en als je een eisprong hebt zie je dat echt heel duidelijk op je teststreep. DIe is dan donkerder dan je controlestreep. En ik test geen 2 keer. Heeft volgens mij geen nut als je teststreep licht is.

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik testte altijd als ik de kids uit school had, dus tegen 15.30 uur. Ideaal! na het eten tussen de middag nog een plasje doen en daarna gewoon pas weer als je weer thuis bent. En denk je dat je piek er aan komt, dan heb je nog tijd genoeg de rest van de dag om er nog een testje aan te wagen.

Deel Deze Pagina