Wij willen graag in April stoppen met de pil. Alleen nu ik zo de site lees, vraag ik mijzelf af wanneer het goed is om te stoppen. Ik slik nu zo'n 12 jaar de pil en wij gaan in September op vakantie. Duurt het bijvoorbeeld lang voordat de pil uitgewerkt is? (Eigenlijk kan ik ook niet wachten om te stoppen....)
Je kan toch gewoon op vakantie als je zwanger zou zijn? Tenzij je gaat bergbeklimmen in de Himalaya of zo..
Dat verschilt natuurlijk per lichaam. De een is zo zwanger en bij de ander duurt het even. Houdt er wel rekening mee dat je cyclus na het stoppen van de pil erg onregelmatig kan zijn. Gewoon lekker stoppen in april en in september gewoon lekker op vakantie gaan. Silly
je kan natuurlijk gewoon lekker stoppen en het dan een tijdje veilig doen. dan zijn de hormonen zo snel mogelijk uit je lichaam.
Ik weet dat je als zwanger bent wel op vakantie kan gaan, maar wij gaan met de auto en ik rijd dan ongeveer 1500 km, dus dacht dat dat niet goed is als je bijv. 5 of 6 maanden heen bent? Weet ook iemand hoe langt het duurt voordat de pil uitgewerkt is? Ik hoorde 3 tot 6 maanden? klopt dat?
Bij mij wel in elk geval! Ik wou dat ik veel eerder gestopt was. Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil en zit nu nog steeds op mijn eerste ongi te wachten. Da's niet leuk. Het wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is hoor. Maar in elk geval baal ik er wel een beetje van
ja zo kan het ook..ik was gelijk zwanger in de eerste ronde..kan er niets van zeggen dus.....en als je zwanger bent kun je best lang in de auto hoor,gewoon af en toe evn een rondje de benen strekken succes!
Dank jullie allemaal voor jullie antwoorden. De meeste van jullie hebben daar al wat meer ervaring mee volgens mij en dat helpt wel. Ik ben van de ene kant bang dat als ik stop, het misschien wel heel lang duurt voor dat ik zwanger raak ( als natuurlijk..) en als ik eerder stop dat ik misschien gelijk zwanger ben maar dat dat nu eigenlijk nog niet kan.. Moeilijk ben ik he? In ieder geval heel erg bedankt voor jullie antwoorden en heel veel succes met alles!
Hoi hoi ik slikte ook de pil vanaf mijn 14e ofzo dus bijna 10 jaar. ik heb weining gemerkt van het ontpillen. ik had niet zo'n onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil , voor dat ik de pil slikte was ik altijd erg onregelmatig. bij mij is het binnen 2 maanden gelukt. dus ik denkt dat het erg verschilt per persoon, maar als je niet weet hoelang je cyclus is en wanneer je een eisprong hebt dan kan je het beste om de dag klussen, zodat er iedere keer zaadjes liggen te wachtern op je eisprong. succes met zwanger worden straks xxx
Helena, Ik had 12 jaar de pil geslikt. In november 2006 stopten we met de pil en gingen we nog even een maand condooms gebruiken, om te kijken hoe lang mijn natuurlijke cyclus zou zijn. Halverwege december zijn voor de eerste ronde gegaan en halverwege januari hadden we al een positieve test in handen, na 1 ronde! Hou je er rekening mee dat als je nu gelijk zwanger raakt, dat je dan al 7 maanden zwanger bent als je op vakantie gaat... Wij gaan ook in september op vakantie, vandaar dat wij nog even een maandje condooms gebruiken, want je mag niet vliegen als je langer dan 32 weken zwanger bent.