Hoi dames, de vraag zegt het al. Wie kan mij een advies/tips geven. Ik ben in augustus gestopt met de pil. Op 16 augustus kwam de pilbloeding door. Op naar de eerste ronde dit duurde 29 dagen. In deze ongi alleen bruinig bloedverlies gehad. Op naar de tweede ronde. Dit duurde 30 dagen en ik had alleen 2 dagen bruinig bloedverlies verder niets meer. Heb die 2 dagen maar gerekend als menstruatie en zou dan 13 november me NOD hebben. 16 november negatief getest. Paar dagen later op 25 november weer een testje gewaagd en die was licht positief. Toen ook hier op de site geplaatst reacties waren positief. Dag erna weer getest om te kijken of hij donkerder was geworden maar test was negatief. Toen naar de huisarts geweest voor een bloed test op 30 november was die negatief. Nu 2 maand verder nog steeds geen ongi. Regelmatig testjes gedaan en blijven negatief. Nu sinds 8 februari af en toe een raar gevoel in mijn linker onderbuik. 15 februari na de sex iets bloedverlies, de volgende ochtend ook nog iets daarna niet meer was donkerrood. Nu dus op dag 130 van mijn super lange cyclus en weet niet wat ik moet doen. Afwachten of toch naar de huisarts?? Ben bang dat ik geen eisprong heb of dat er wat anders aan de hand is. wie kan mij helpen??
Hoi Marleen, Ik zou langs de huisarts gaan dan krijg je waarschijnlijk medicatie om je menstruatie op te wekken, als het de maand erop weer niet komt zou ik ook een doorverwijzing naar de gyn vragen. Bij cyclussen langer dan 35 dagen kan worden aangenomen dat er geen eisprong optreedt, uitzonderingen daargelaten. Heb jij trouwens ondergewicht of overgewicht?
Mijn Bmi is 27. gezond gewicht tussen de 21 en 25. Dus iets overgewicht. Ben wel bezig met afvallen en al 3 kg kwijt. Wacht het weekend nog af en dan maandag maar bellen..
Mijn eerste advies is ook om een afspraak bij de huisarts te plannen. Mocht je nog twijfelen, Iik ben zelf in oktober gestopt met de pil en hierna niet ongesteld geworden. Na wat berichtjes op deze site in een forum ben ik de Shatavari pillen gaan gebruiken vanaf 26 januari en hierna ben ik op vrijdag 1 februari ongesteld geworden, gewoon zoals het was voordat ik met de pil begon. Deze pillen zijn te bestellen bij bol.com, ik heb ze via www.deonlinedrogist.nl besteld. Wie weet heb je hier ook nog wat aan! Heel veel succes in ieder geval!
@sampie12, ik slik ook al etos multi zwangerworden en teunisbloemoliecapsules. Wat doet Shatavari met je cyclus dan?
De shatavari zou zorgen voor een regelmatige cyclus heb ik gelezen op internet en in het forum. Ik had daarbij gelezen dat veel dames er al baat bij hadden gehad, dus ik dacht laat ik het ook gewoon eens proberen wie weet brengt het bij mij m'n cyclus wel op gang! En het lijkt erop dat hij er wel aan mee heeft geholpen. Ik slik zelf de multivitaminen van VSM Puur Mama erbij voor de benodigde vitaminen etc.