Kortdurend de pil om menstruatie uit te stellen, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leontine135, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine135

Leontine135 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben nu 10 maanden bezig zwanger te worden, heb 10 rondes gehad, keurig regelmatig ongesteld (na een jaar pilgebruik waarin enkele stopweek), heb door ovutesten zeker 7 ronden goed geklust maar niet zwanger......helaas.
    Nu ben ik dus weer ongi en dat is natuurlijk k** maar de volgende ronde kom ik precies uit op de dag dat we naar Lowlands gaan. En dat is geen pretje om daar ongi te zijn.....

Nu hebben we besloten om even een korte pauze in te lassen dus ben ik gister begonnen met de pil en die stop ik dan weer na Lowlands. Zo kan ik mijn menstruatie regelen maar worden we dus een maand zeker niet zwanger. In de tussentijd laat vl zijn zaad onderzoeken mede omdat ik 35 ben en bij mijn 3 kinderen (van ex) wel makkelijk zwanger werd (zonder ovutesten en nauwelijks sex).

Zijn er meer meiden die de menstruatie uitstellen tijdens het zwanger worden proces? Ik baal er ergens van dat we het doen maar denk dan ook: Ach het zou toch wel weer niet raak geweest zijn dus wat maakt het uit?

Vl denkt dat de pil weer minder vruchtbaar maakt de maanden erna. Iemand daar een idee over? Kan daar geen antwoord op vinden.

Groetjes Leo

2. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Hoi!

De pil zal je niet minder vruchtbaar maken hoor. En denk dat het geen kwaad kan als je die weer even een rondje slikt of n week. Licht er maar net aan wanneer je start volgens mij. Want met de pil heb je ook gewoon n eisprong maar de zaadjes kunnen daar dan niet bij komen doordat je baarmoederslijmvlies veranderd! En ja sommige mensen worden toch zwanger met de pil :)

3. Leontine135

Hoi Evi,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben gister gestart, op mijn eerste echte dag bloedverlies van de menstruatie, dan is het gelijk 'veilig'. Maar de pil zorgt ervoor dat je geen eisprong krijgt hoor en dat het slijm in de baarmoedermond dikker wordt.

Heb geen ilusie dat ik door de pil heen zwanger word, dat zou een godswonder zijn volgens mij!

Grt leo

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Ik zou het niet zo snel doen, dan gooi je heel je hormoonhuishouding weer om..... en stel, je zou dan net deze maand WEL zwanger zijn geworden... En zou het zeer zeker niet doen, voor een feestje... maarja, ligt eraan hoe groot je drang is om zwanger te worden natuurlijk ;)

5. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen.
    Zeker niet nu je een mooi regelmatige cyclus hebt.
    je moet het maar voor hebben dat je achteraf plots niet meer regelmatig bent. lastig is dat hoor ...

6. Leontine135

Het gaat niet om het feestje maar om menstruatie uitstellen, andere ideeen hoe dat te doen?

Maar eigenlijk vroeg ik niet om een mening om het wel of niet te doen maar of er nog meer meiden zijn die tijdelijk een pauze hebben ingelast.

7. Sjee

Sjee Actief lid

26 jun 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Wij zijn 2 maanden geleden getrouwd en ik zou op mijn trouwdag en de vakantie erna ongesteld moeten worden. Ik heb hierover overleg gehad met mijn huisarts aangezien wij ook al voor die tijd bezig waren met een 2e kindje. Omdat ik na mijn eerste bevalling meteen na 4 weken weer ongesteld was en mijn cyclus totaal niet veranderd is gaf de huisarts aan dat het dan niet veel uitmaakte... Mijn hormonen zijn sterk zat om naderhand weer lekker op schema te werken.. Als jij ook altijd een regelmatig cyclus hebt zou ik er niet zo moeilijk over doen... Misschien ist juist wel ff goed om "helemaal opnieuw" te beginnen na een pauze.. Veel plezier @ lowlands!

8. Leontine135

Fijn te horen Sjee! Heb jij ook de pil dan weer geslikt? Ik verwacht idd na 4 weken de pil weer gewoon op regel verder te gaan, nooit onregelmatig geweest eigenlijk mijn hele leven.

Fijne bijkomstigheid is wel dat ik op Lowlands wel iets kan drinken. Maar als ik niet mijn menstruatie dan had gehad, dan had ik er gewoon meer op gelet.

Fijne bruiloft gehad? En huwelijksreis?

9. Sjee

Sjee Actief lid

26 jun 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Leontine,

Ik heb 1 maand de pil geslikt zodat ik een week voor de bruiloft ongesteld zou worden... Werkte perfect. Fantastische bruiloft gehad, we zijn 25 mei getrouwd, het is in mei steeds druilerig weer geweest en de week voor de bruiloft en de bruiloft was super.. 25 graden op 25 mei :D! Daarna lekker naar Spanje vertrokken voor anderhalve week samen met onze zoon, was puur genieten!

Ik zou zeker drinken op lowlands dan, als je dan toch ff een pauze hebt en toch zeker weet dat je niet zwanger kunt worden deze maand dan neem het er lekker van meid! Hoe belangrijk zwanger worden ook is (geldt ook voor mezelf), je mag het niet alles laten beheersen!

Liefs,

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dan liever primolut slikken. Daar kan je je menstruatie een aantal dagen/weken (weet niet meer precies) mee verschuiven. En zo hoef je niet een maand lang hormonen te slikken. Ik heb het vroeger gebruikt toen ik nog niet de pil slikte en op zeilweek ging bijvoorbeeld.

11. Leontine135

De hormoonhoeveelheden van Primolut is veel meer dan een normale pil! En met Primolut mag je niet zwanger zijn dus die maand ook een verkeken kans. Heb er wel over nagedacht maar heb in het verleden ook wel eens Primolut gebruikt en werd van die stoot hormonen heel naar. Bij de huisarts adviseren ze ook liever een maand de pil door te slikken weet ik.

12. Leontine135

Thanks Sjee! Blij dat het zo goed bevallen is bij jou! Nu nog maar eens goed bevallen :p.

Deel Deze Pagina