Hallo allemaal, Ik zal even kort mijn verhaal doen. Wij zijn al langer dan een jaar bezig zonder resultaat. Uiteindelijk bij de HA afspraak gemaakt omdat het voor mijn gevoel niet klopte. Terecht bij de huisarts doorverwezen naar de gyn voor een echo voor mij en me man moest zaad inleveren. Echo was goed dus ik opgelucht alles zag er goed uit bij mij. Totdat ik een telefoontje kreeg van de HA die me de uitslag van mijn man vertelde. zijn zaad is niet goed en zwemt niet voor 97% dus een kans voor een natuurlijke zwangerschap is bijna onmogelijk. Nu hebben we in augustus een afspraak staan voor een spreekuur bij de fertiliteitsarts. Ik weet echt niet wat me te wachten staat. Heeft iemand dit ook zo ervaren? Graag hoor ik het. groetjes en liefs, Sjan
Hoi, Ik heb in dezelfde situatie als jullie gezeten. Vorig jaar augustus ging ik naar de huisarts, omdat mijn cyclussen enorm lang en onregelmatig waren. Ik was al in de weer met temperaturen en ovulatie testen omdat ik totaal geen kijk had op mijn cyclussen. En omdat moeder behoorlijke problemen had om zwanger te worden. Door dit werd ik onzeker en wilde dat er naar gekeken werd. En zo kwam ik bij de gynaecoloog. Na de uitstrijkjes, kijkoperatie e.d kreeg ik een positieve uitslag. Mijn vriend echter niet en er werd gelijk gesproken over IUI of zelfs IVF. Hij had ook enorm weinig levend zaad en wat er leefde was traag. Tja, dan schrik je wel enorm. Ondertussen waren we een half jaar verder toen we de eerste IUI kregen. Tijdens de pogingen kregen we te horen dat het zaad verder afstierf nadat het bewerkt was. En hierdoor bleef er eigenlijk te weinig over voor een positieve inseminatie. Na 3 pogingen werden we, vanwege de slechte uitkomsten, doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Daar werd verteld dat het dermate slecht was en dat we misschien zelf al icsi zouden doen. 3juli moest mijn vriend opnieuw voor zaadonderzoek naar het ziekenhuis. Ze zouden gaan kijken of zijn hersenen misschien een stof niet aanmaakte en dan kon een medicijn de oplossing bieden. Ze zeggen ook dat foliumzuur en zink slikken kan werken bij mannen met vermiderde zaadkwaliteit. Het schijnt echt te kunnen helpen. Maar gelukkig hoeft het bij ons niet meer. Wij zijn dus spontaan zwanger geworden met hulp van ovulatie-testen. We hebben enorm geforceerd geklust, maar het resultaat mag er zijn. Als je vragen hebt of iets kwijt wilt, heb ik wel een oor over voor je. liefs ilona