Pcos na bevalling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lumiere, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb Pcos, werd bij toeval ontdekt op mijn 26e. Cyclussen van 28-100 dagen waren normaal voor mij. Ik ben tot mijn grote blijdschap toch spontaan zwanger geworden en inmiddels bevallen van een zoontje. Vandaag bij de nacontrole zei de verloskundige dat het kan dat mijn cyclus nu wel regelmatig wordt. Dat het door de zwangerschap als het ware "ge-reset" wordt. Mijn moeder had ook Pcos, is met Clomid zwanger geworden. Na de geboorte van mijn zus, op haar 40e, werd haar menstruatie regelmatig, en bleef dat tot ze 18jr later in de overgang kwam.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met cyclus na zwangerschap bij Pcos, of het inderdaad vaker voorkomt dat de Pcos verdwijnt. De vlk kon uiteraard niet zeggen hoe groot die kans was bij mij, maar ze gaf het wel aan omdat wij nog niet aan anticonceptie gedacht hebben na de bevalling.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb ook pcos en vlak voor we zouden starten met behandeling bleek ik toch spontaan zwanger. Inmiddels is mijn zoontje nu 6 maanden. Ik ben 10 weken na m'n bevalling ongesteld geworden en toen heb ik 2x een cyclus van 33 dagen gehad en nu ben ik sinds april niet meer ongesteld geworden. Zwanger ben ik ook niet, heb al meerdere testen gedaan. Dus het lijkt er op dat het bij mij gewoon weer terug is. Omdat wij graag een 2e kindje willen hebben we besloten om niks te gebruiken en te zien waar het schip strand. Ben namelijk bang om weer aan de pil te gaan, toen ik daarmee stopte heeft het een jaar geduurd voordat ik uberhaupt weer ongesteld werd.
    Maar heb ook wel gehoord dat het weg kan gaan na de bevalling, dus er is hoop voor je.

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Mijn moeder heeft ook pcos.. is op haar 23e zwanger geworden van mij.. in de 3e ronde clomid.. 2 jaar later wilde mijn ouders het eerst zelf proberen.. en ja hoor! Al na 3 maanden zwanger! Helemaal zelf zonder clomid!

Ik heb ook pcos.. ik ben in 2012 zwanger geraakt van onze dochter bij de 4e ronde clomid.. we willen nu voor een 2e gaan en gaan het nu ook eerst zelf proberen.. ik heb mijn moeder aks voorbeeld dus weet dat het kan! Mijn cyclus is wel wat meer regelmatig! Langste cyclus is 41 dagen en kortste 29 dagen.. ik ben benieuwd hoe het ons nu af gaat!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij mij is de PCOS niet veranderd na de zwangerschap en bevalling. Ik ben één keer uit mezelf ongesteld geworden, na een nette cyclus. Daarna ging het meteen weer bergafwaarts, helaas.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mmm echt wisselend dus...na de bevalling van mij, toen mijn moeder 29 was, kwam de pcos ook gewoon terug, van mijn zus werd ze pas 10jr later zwanger, weer met Clomid en een paar jaar mmm.
    Ik wacht het wel even af, maar omdat ik toch in de eerste ronde zwanger was en we voorlopig geen tweede willen misschien wel verstandig om eens met de huisarts over te hebben.

Deel Deze Pagina