Ik heb een vraagje. Ik werk in de zorg en werk onregelmatige diensten. Ik heb ook vaak nachtdiensten, gemiddeld 2 reeksen van 4 per maand. Ik vind nachtdiensten niet erg, maar ik vraag me dus af of dit van invloed kan zijn op het zwanger worden. Ik kan me voorstellen dat je lichaam toch een beetje van slag kan zijn na nachtdiensten. Zou dat dan ook de eisprong of eventueel de innesteling kunnen beïnvloeden?
Hm niet dat ik weet.. Volgens mij niet hoor.. Het enige wat lastig zou zijn als je tijdens je vruchtbare periode nachtdienst hebt en elkaar dan misschien niet ziet.. Heb het in ieder geval nooit gehoord en heb al veel zwangere verpleegkundigen gezien
Ik werk ook in de zorg maar geen nachtdiensten, wel spanning op mijn werk. Maar ondanks deze spanning toch een regelmatige cyclus. Het lijkt dus niet in de weg te staan.
Hoi arendje, Dit vraag ik mij ook af, werk zelf namelijk ook in de zorg alle dagen alle diensten. Ik denk wel dat het invloed heeft, je hormonen schommelen hierdoor ook, neem bijvoorbeeld het cortisol. Het zal geen hele grote impact hebben maar ik denk wel dat het mee kan spelen.. Zou hier zelf graag ook meer info over willen hebben.
Hier nog een zustertje. Ik denk dat het wel invloed heeft. Onregelmatigheid is nergens goed voor. Dus vast ook niet als je zwanger wil worden. Alles is ontregeld. Denk niet dat de invloed erg groot zal zijn. Maar goed is het niet denk ik...
Persoonlijk denk ik niet. Mijn hele familie werkt in de horeca, in hetzelfde bedrijf. In het weekend tot 5u 's ochtends dus en in de week tot ongeveer 1u. En niemand heeft daar problemen (gehad) om zwanger te raken. Lijkt me sterk dat dat een invloed zou hebben.
Ik werk als verpleegkundige onregelmatig en had ook regelmatig een reeks van 4 nachten, ook weleens van 7. Ik was na 1 maand zwanger en werk al 10 jaar onregelmatig en al 8 jaar nachtdiensten De onregelmatigheid heeft invloed op je hormoon huishouding, maar als je cyclus niet veranderd ten opzichte wat jij gewend bent hoef je je niet druk te maken. Belangrijk ik wel extra op je voeding te letten en vitamines nemen! En voldoende rust tussen je diensten!
Bedankt voor jullie reacties! Het zal ook vast wel geen hele erge invloed hebben, aangezien er ook veel collega's van mij zwanger zijn. Maar ik denk inderdaad ook dat het je hormoonhuishouding een beetje in de war schopt. En dat het misschien nog net iets lastiger is voor diegenen waarvoor het al niet zo makkelijk gaat. En ik ben het met candle26 eens dat voldoende rust en goede voeding belangrijk is. Ik heb de afgelopen maanden veel stress gehad en ook slecht geslapen daardoor. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het nog niet is gelukt.