hallo... ik ben nu 6 weken zwanger, maar maak me een beetje zorgen ( komt denk ik omdat ik in maart een miskraam heb gehad) ik heb nu sinds een dag of 4-5 diarree. ik hoef eigenlijk alleen maar aan eten te denken dan krijg ik al kramp en mn buik. het begint s'morgens al als ik opsta en nog niks gegeten heb en dat zo 2 a 3 maal per dag. is dat erg? heb ik een bacterie in mn buik? is dat schadelijk voor mijn kindje? ja ik ben zo bang dat het weer allemaal verkeerd gaat vandaar mijn bezorgtheid. ook heb ik sinds gister uitslag aan de onderkant van mijn bovenarm en nu gaat de jeuk ook over in mn nek hoort dat er allemaal bij? ik weet het niet plaese kunnen jullie een beetje van mijn bezorgtheid wegnemen? alvast bedankt. groetjes Mandy
Hoi Mandy, Ik denk eigenlijk dat het eerder wat te maken heeft met de warmte. We zien en horen zowel de uitslag als de diarree veel in de praktijk. Wat heel belangrijk is om goed te blijven drinken, omdat je sowieso met dit weer al meer vocht nodig hebt en door de diarree vocht verliest... Wat betreft de uitslag, daar kun je niet zoveel aandoen. Als het jeukt eventueel mentholpoeder erop, goed afdrogen na het douchen (vaak na douchen, in bed en of bij zweten dat de uitslag erger wordt). Lonneke
hoi hoi... daar ben ik weer. mijn diaree is gelukkig opgehouden ,maar jeuk en uitslag zitten er nog, maar goed dat neem ik maar voor lief als alles maar goed gaat. want daarom ben ik er weer... ik maak me dus druk omdat ik gister roze afscheiding had... en ik mocht ook gelijk na de GYN toe voor een echo. wel zeiden ze dat er waarscheinlijk niks te zien was omdat het nog vroeg in de zwangeschap was. nou na gedraai en gemier zagen we idd een vruchtzakje maar meer ook niet. dus was ff een teleurstelling. maar na nog meer gedraai zag hij dat er nog een zwangerschap zat.. ik hoorde het niet goed en vroeg wat hij zei.. en hij antwoorde dat er dus nog een vruchtzakje zat, maar ook daar nog geen aktie in zat. ik moest afwachten en over twee weken terug komen tot die tijd moest ik afwachten wat de natuur gaat beslissen. nu ben ik van morgen dus weer gaan plassen en zag bruinige afscheiding... ik dacht dat is gelukkig oud bloed niks aan de had, maar toen ik net weer ging plassen was het gewoon weer roze... wat nu? ik ben zo bang dat alles weer mis gaat! en nu waarschijnlijk nog wel van een tweeling??? ik ben zo door de war dat wil je niet weten... pfff ik hoop dat je me weer een beetje gerust kan stellen alvast bedankt groetjes mandy
Hoi Mandy, Logisch dat je enorm schrikt als je wat bloedverlies hebt. De hoeveelheid bloedverlies klinkt echter niet direct als een miskraam. Wanneer de hoeveelheid toeneemt, lijkt op een menstruatie en je er menstruatieachtige krampen bij krijgt, dan is het een ander verhaal... Spannend hoor allemaal en wat kan tijd dan langzaam gaan hè?! Tja, het is mooi dat ze al vroeg een echo kunnen maken, maar helaas is daar gewoon nog niet alles op te zien. Dan moet je toch echt nog een paar weken verder zijn. En wachten duurt lang... Lonneke