Klussende buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Maasje, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik vind je geen zeurmiep hoor! Of het nu 1, 4 of 12 uur op een dag is (oké na 12 uur ben je helemaal gaar ervan :roflmao:) die klusgeluiden zijn nu eenmaal gewoon vervelend en als je een huis hebt wat iets gehoriger is dan kan ik mij voorstellen dat je je hier sneller aan stoort.
    Zeker hoogzwanger :roflmao:
    Je hebt al een aantal tips gehad waar je vast en zeker iets aan hebt!
    Ik hoop voor je dat ze gauw klaar zijn. :)

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Serieus? Je bent nog geen 32 weken zwanger en maakt je nu al druk om evt geluiden in je kraamweek? Meid relaxed een beetje...
    Wees blij dat ze zo weinig uren overlast maken. En niet langs gaan hoor, ze vinden je dan vast en zeker zeuren. Ook je man dus niet langssturen ommte informeren over je kraamtijd over 2! Maanden....
    oordoppen in of muziekje aan en relaxed...

MaMa vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.
    Zou niet langs gaan om te klagen of om te vragen hoelang het nog duurt.

Mamaa6 vindt dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En met oordoppen in even slapen?

Het is rot, dat snap ik. Maar wij zouden jouw buren kunnen zijn. Wij zijn al vanaf 1 augustus elke dag aan het klussen. 5 a 6 dagen per week van smorgens tot savonds. ( 8 tot 6) en ja variërend van slopen, tot schuren tot bouwen.

Ik kan me indenken dat je het als buren vervelend vind. Maar ik word er zelf ook schijtziek van ;) als ik dus naar mezelf kijk, en je zou komen "zeuren" dat ik teveel kabaal maak zou ik denk ik heel pissig worden.. die mensen doen het niet om jou te plagen ;) even doorbijten.

5. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.817
    113
    Tsja, ze zullen wel gewoon moeten werken, je kunt natuurlijk niet van mensen verwachten dat ze voor een verbouwing een paar weken vrij nemen...

Maar in tegenstelling tot de rest vind ik dat je best kunt vragen wat hun planning is. Zo raar is dat toch niet? Dan weet je of je je moet instellen op een paar weken of een paar maanden herrie. Lijkt me dat je best kunt zeggen: hé hoi, welkom hier, hoe lang denken jullie dat de verbouwing gaat duren? Chocolade erbij als welkomstcadeau, klaar.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.845
    113
    Maak je vooral nu nog niet druk over hoe het straks gaat als de baby er is. Je kan echt nu nog niet weten hoe dan alles gaat lopen. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Probeer het los te laten.

7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

'Ze zijn vanzelf een keer klaar'... nou dat hoop ik voor je.. ik woon bijna 9 jaar in dit huis en mijn buurman is nooit klaar... elk weekend aan het klussen, niet te geloven. Je zou zeggen dat het huis uit elkaar valt van al die gaten etc..

8. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93

Helemaal mee eens! Wat heb je eraan om te vragen hoe lang het nog gaat duren? Ik zou dat niet tof vinden als nieuwe buur zijnde, iedereen begrijpt dat die vraag voorkomt uit irritatie.
    Wees gewoon blij met jonge leuke buren die op schappelijke tijden klussen.

Loesje86 vindt dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Aaah, jij woont zeker aan de andere kant van mijn buurman? :D
    Hier dus ook een hobby-klusser naast ons. Elk weekend bezig, en nu bezig met een uitbouw waardoor hij vaak doordeweeks in de avonden ook van 19 tot 22 bezig is... Mijn kinderen zijn het inmiddels echt gewend, en omdat zij er gewoon doorheen slapen heb ik ook geen klachten ;)

1982Justme vindt dit leuk.
  10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik snap je wel hoor... buurman was tijdens mijn 2e zwangerschapsverlof ook aan het verbouwen. Ik werd er soms echt knettergek van. En toen de kleine eenmaal geboren was zat ik met een klussende buurman én een huilbaby.

Dat de muren nog overeind staan is écht een wonder, volgens mij heeft hij toen iedere cm met een frees behandelt :confused: Ergenis kwam niet alleen door mijn hormonen hoor, vind de buurman nog steeds een eikel ;)

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Even oprecht geïnteresseerd vragen hoe het gaat met de verbouwing en wat hun planning is kan prima lijkt me. Ik vind dat persoonlijk altijd prettig om te weten. En ik zou er geen probleem mee hebben als de buren dat zouden komen vragen.

Klagen zou ik dan weer niet doen. Klussen is nodig, geeft lawaai en ze doen het schappelijk. Geloof me ;) je wilde onze buren niet zijn begin van de zomer!

Grote kans dat ze over een aantal weken last hebben van jullie baby :D

goblins vindt dit leuk.
  12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ts, misschien een briefje in de bus doen om ze uit te nodigen voor een bakje koffie/thee? Dat geeft de mogelijkheid om het over het verbouwen/klissen te hebben waardoor je ook te weten kan komen of ze er nog maanden mee bezig zijn, of dat ze misschien (ruim) voor je kraamperiode klaar zijn. Mocht dat niet zo zijn, kun je altijd vragen of ze er gedurende de eerste periode dat de baby er is wat extra rekening mee kunnen houden.
    Het zal jou waarschijnlijk rust geven om duidelijkheid te krijgen en het kan ook schelen in je irritatie level, omdat je als het ware tegen jezelf kan zeggen het duurt nog zo en zo lang.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vind het zelfs raar dat je de planning niet weet eigenlijk! Toen wij nieuwe buren kregen zijn we ons meteen even voor gaan stellen, samen koffie gedronken en een rondje huis gedaan. Vonden we allemaal erg leuk en handig want dan weet je de planning ook een beetje!

Nu is de buurvrouw een van mijn beste vriendinnen!

Ik zou zeggen, stop met zeuren, bel aan en toon eens oprecht belangstelling voor je buren en de verbouwing. Zij gaan nog vaak zat last krijgen van jullie jankende kind. En dat is niet op de meest normale tijden, maar gewoon lekker 's nachts.

Betsy vindt dit leuk.
  14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben een half jaar lang verbouwd tussen 08.00 en 17.00. Niet om de buurt te pesten maar omdat het nodig was.

Ik stuurde de buren wel altijd een berichtje als er heftig werk verricht werd met boor of frees.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Extra rekening mee houden...? Ze klussen maar 3 dagen in de week 4 uur per dag....??

Ik vind het echt te zot dat daarover geklaagd wird en zelfs nog minder zou moeten

Knuffelmonster en rums vinden dit leuk.
  16. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Je kan ook bij ze langs gaan en jezelf voorstellen en een praatje maken en ondertussen vragen of het al lekker opschiet met de verbouwing en gewoon wat lullen als brugman je kent het wel misschien vragen of ze kinderen hebbben enz blablabla dat hele gebeuren en dan kom je er vanzelf wel achter hoelang het nog gaat duren enz

17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is dit ten overvloede:
    ik lees dat je je nu erg druk maakt omdat je bang bent dat de baby er straks last van heeft. probeer je te bedenken dat geen enkele baby in een geluiddichte bubbel opgroeit. Dat zou ook niet goed zijn, want dan leren ze nergens aan te wennen. Als ze in de kraamtijd nog steeds klussen kom je die 3 keer 4 uur ook echt wel door. je past er gewoon een mouw aan, als je kindje er last van heeft ga je even wandelen, of je zet een muziekje op, of je komt er achter dat t best meevalt hoe je baby erop reageert. probeer jezelf een beetje gerust te stellen, anders zit je nu te stressen over problemen die er misschien nooit zullen zijn en die je eigenlijk sowieso prima aan kunt.

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Waar staat dat ik zeg dat het minder zou moeten? Want dat is alles behalve wat ik zeg. Maar als het klussen precies tijdens de rust periode van moeder en kind is vind ik dat je dit wel ter sprake mag brengen (wanneer dat nog aan de orde is op dat moment) en mag vragen om daar rekening mee te houden.
    Blijkbaar vind jij dat wanneer je ook maar iets ter sprake brengt of vraagt om een specifieke reden rekening met elkaar te houden dit klagen. Ik deel die mening niet. Iets ter sprake brengen zorgt voor een mogelijkheid om een gezamenlijk gedragen oplossing te verkrijgen. Lijkt me een betere oplossing dan geïrriteerde buren naast elkaar...

19. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hey, ik snap je maar er is helaas niks aan te doen. Behalve misschien afspraken maken over de tijden.
    De dag nadat wij terug kwamen uit het ziekenhuis vanwege de geboorte startte onze nieuwe bovenbuurvrouw een verbouwing.
    Het hele appartement is meegetrokken incl vloeren, muren en plafonds. De verbouwing heeft 4.5 maand geduurd, 6 dagen per week van 8 tot 19u. Hun bouwlift stond bij ons in de tuin vanwege appartementsrecht. De afspraken die we hebben kunnen maken waren dus dat ze na 8u begonnen en na 19u stopten. In het weekend geen gebruik van onze tuin en na 17u geen gebruik van onze tuin. Ik ben er compleet gek van geworden. De eerste twee weken steeds overdag naar mn ouders (ondanks moeilijk reizen vanwege keizersnede).
    Toen we daarna hoorden over funderingsproblemen hebben we meteen ons huis te koop gezet. Gelukkig verhuizen we nu over 2 maanden.

Hoop dat het bij jullie niet te erg wordt. Succes!

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik noem dat idd klagen ja... en ik zie echt geen reden om aan mensen te vragen of ze het anders willen doen als ze maar 3 dageb in de week een paar uur klussen....

Adrianna, Micera en Mamaa6 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina